Κυριακή 8 Ιούνη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 34
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Πιστοποιητικά αξιοπλο'ϊας σε "σαπάκια"

Δεκαεφτά πλοία βούλιαξαν - με τελευταίο το τσιμεντάδικο ΔΥΣΤΟΣ που πήρε μαζί του στο βυθό της θάλασσας 20 ανθρώπους - από το 1992!Είναι η χρονιά που η πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα (του Οργανισμού που παρέχει τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας) πέρασε στα χέρια εφοπλιστών και επιχειρηματιών,γεγονός που μετέτρεψε τον Οργανισμό ουσιαστικά σε εταιρία κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Το ίδιο χρονικό διάστημα, κινδύνεψαν άλλα 4 πλοία από εισροή υδάτων, καθώς, εν πλω, τους έφευγαν οι λαμαρίνες τους από παλαιότητα ή κακοτεχνίες!

Τα "σαπάκια" που οι άλλοι νηογνώμονες διέγραφαν από τις καταστάσεις τους, τα ανέλαβε να τα βγάλει "καθαρά" ο Ελληνικός Νηογνώμονας!Μάλιστα έκανε και ειδική προσφορά σε εφοπλιστές για εγγραφή των πλοίων τους στη λίστα του, χωρίς να πληρώσουν δραχμή για την κατάταξη των πλοίων τους! Και όλα αυτά για την αύξηση των κερδών του σε βάρος της ζωής των ναυτεργατών, αλλά και για τη συμπλήρωση του απαιτούμενου αριθμού πλοίων, προκειμένου να εξασφαλίσει ένα από τα κριτήρια που θέτει η σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης!

Αυτοί που ελέγχουν τον Ελληνικό Νηογνώμονα είναι ο εφοπλιστής Βερνίκος στον οποίο ανήκει το 21% των μετοχών. Ο εν λόγω εφοπλιστής έχει περάσει και από το εδώλιο του κατηγορουμένου λόγω ατασθαλιών, στην εταιρία με κότερα που διατηρεί. Το 10% των μετοχών ανήκει στον κ. Ματαράγκα,ο οποίος ήταν υποπρόξενος του Παναμά. Το 15% ανήκει στον επιχειρηματία κ. Μελισσηνό ο οποίος είναι ναυπηγός. Το 9% στην Κτηματική Επενδυτική Χαρτοφυλακίου ΕΠΕ,της οποίας διαχειριστής είναι ο... κ. Ματαράγκας που έχει ήδη μετοχές στον Νηογνώμονα. Πίσω από την "Κτηματική" βρίσκονται δύο λιβεριανές εταιρίες, των οποίων το καταστατικό αναφέρει ότι δραστηριοποιούνται στην κτήση και κυριότητα με οποιοδήποτε τρόπο ναυπηγείων, καθώς επίσης στην εκμετάλλευση, απόκτηση σκαφών, πλωτών δεξαμενών και ναυπηγημάτων. Το 2,5% ανήκει στον κ. Φιλίππου,ο οποίος είναι ναυπηγός και το 7% στους εφοπλιστές Δ. Νομικό και Λ. Νομικό.

Δηλαδή, το 65% των μετοχών του Νηογνώμονα ανήκει σε ιδιώτες που αναπτύσσουν εμπορική δραστηριότητα στη ναυτιλία και αυτό το γεγονός από μόνο του καθιστά αφερέγγυα την έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοϊας από μια τέτοια εταιρία που λειτουργεί αποκλειστικά κερδοσκοπικά και μάλιστα σε έναν τομέα όπου παίζονται ανθρώπινες ζωές. Επιπλέον παραβιάζεται και ένα από τα κριτήρια που θέτει η σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ότι δεν πρέπει οι νηογνώμονες να είναι υπό έλεγχο πλοιοκτητών ή ναυπηγών, ή άλλων, οι οποίοι αναπτύσσουν εμπορική δραστηριότητα στην κατασκευή, στον εξοπλισμό, στην επισκευή ή στην εκμετάλλευση πλοίων.

Τραγικό αποδεικτικό στοιχείο για την επικίνδυνη δράση του Νηογνώμονα είναι εκτός από το πρόσφατο πολύνεκρο ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ, και αυτό του IRON ANTONIS,το οποίο στις 3 Σεπτέμβρη 1994 βυθίστηκε στη μέση του Ατλαντικού Ωκεανού και με ήπιες καιρικές συνθήκες, παρασύροντας μαζί του και 24 ναυτικούς - μέλη του πληρώματος! Η αιτία ήταν το ρήγμα που δημιουργήθηκε σε μια από τις δεξαμενές έρματος. Ο Ελληνικός Νηογνώμονας, παρά το γεγονός ότι είχε εντοπίσει σοβαρά προβλήματα στο βαπόρι στις 17 Ιούνη 1994 (για τα οποία ο Γαλλικός Νηογνώμονας είχε αρνηθεί να του εκδώσει πιστοποιητικά), εξέδωσε πιστοποιητικά αξιοπλοϊας με την παρατήρηση να γίνουν επισκευαστικές εργασίες, οι οποίες σύμφωνα με τα έγγραφα θα έπρεπε να εκτελεστούν μέχρι τις...30 Σεπτέμβρη 1994!

Στις 12 Νοέμβρη 1993 το 25 ετών δεξαμενόπλοιο ΣΑΝ ΜΑΡΚΟ ενώ έπλεε - ευτυχώς - κοντά σε λιμάνι της Νοτίου Αφρικής, του έφυγαν λαμαρίνες και από τις δύο πλευρές του μπροστινού αμπαριού! Από θαύμα το πλοίο δε βούλιαξε αμέσως και πρόλαβε να προσεγγίσει το λιμάνι! Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε, οι τοπικές λιμενικές αρχές σοκαρίστηκαν όταν αντίκρισαν την άθλια κατάσταση του πλοίου, το οποίο ενώ έφερε πιστοποιητικά αξιοπλοϊας από τον ΕΝ, οδηγήθηκε στο διαλυτήριο!

Το αίτημα που προβάλλει άμεσα το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα και ειδικότερα η ΠΕΜΕΝ,η οποία έχει προβεί και στις σχετικές καταγγελίες εναντίον του Ελληνικού Νηογνώμονα, είναι η αλλαγή του νομοθετικού καθεστώτος που διέπει τον Οργανισμό και η κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα του, συνοδευόμενη από όλα τα αναγκαία μέτρα που θα κατοχυρώσουν την ευθύνη και την αξιοπιστία του.Η ΠΕΜΕΝ διεκδικεί, επίσης, την αναβάθμιση του ρόλου της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων,την πλήρη επάνδρωσή της από επαγγελματίες του Εμπορικού Ναυτικού και τον άρτιο εξοπλισμό της. Να κατοχυρωθεί, επίσης, ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος στις επιθεωρήσεις πλοίων και στην προστασία των ναυτεργατών, που καταγγέλλουν και αντιστέκονται σε παραβιάσεις και αυθαιρεσίες σε βάρος της ασφάλειας και της αξιοπλοϊας.

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εφοπλιστικά εγκλήματα (2002-07-21 00:00:00.0)
Δεν εφάρμοζαν ούτε τους δικούς τους κανονισμούς (2001-07-10 00:00:00.0)
Κερδίζουν σκορπίζοντας θάνατο (2001-01-20 00:00:00.0)
Απανωτές αποκαλύψεις (2000-12-20 00:00:00.0)
Δίκη - κόλαφος για το "Νηογνώμονα" (1998-09-22 00:00:00.0)
Στενεύει ο "κλοιός" των ερευνών (1997-06-08 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ