Τετάρτη 21 Φλεβάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ
"Μεγάλο φαγοπότι" με... αθωότητα!

Διαβεβαιώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ προς τους εργολάβους. Η κυβέρνηση έτοιμη να υπογράψει και άλλες αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις και να δώσει τον πρώτο λόγο στους ιδιώτες

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, διαβεβαίωσε για άλλη μια φορά χτες τους εργολάβους και τα μεγάλα ξένα και εγχώρια συμφέροντα που θέλουν να πάρουν μέρος στο "μεγάλο φαγοπότι", ότι θα προωθήσει τα δημόσια έργα συνολικού ύψους 4,3 τρισ. δρχ. που διαχειρίζεται το υπουργείο του, κηρύσσοντας την έναρξη διήμερου συνεδρίου με θέμα "Τεχνικά έργα - Κατασκευές" που διοργανώνει σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας η εφημερίδα "Εξπρές".

Αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση δείχνει αποφασισμένη να προχωρήσει το επόμενο διάστημα στην υπογραφή και νέων αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεων, όπως αυτές για τα Σπάτα, τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου ή τη συμπληρωματική σύμβαση για το μετρό που χάρισε στους εργολάβους δεκάδες δισ. δρχ. ως "πανωπροίκια".

Και ενώ ισχύουν όλα αυτά, και η κυβέρνηση δεν τολμά να εφαρμόσει τη νομοθεσία για την ονομαστικοποίηση των μετοχών των τεχνικών εταιριών, ο Κ. Λαλιώτης μίλησε για "χάρτα διαφάνειας με την οποία προωθούνται τα δημόσια έργα"! Μάλιστα, δε δίστασε να υποστηρίξει ότι θα υπογράψει τις σχετικές συμβάσεις με σύμμαχο την αθωότητά του (!!) και με όποιο προσωπικό ή πολιτικό κόστος...

Οι εκπρόσωποι του μεγάλου κεφαλαίου, οι οποίοι είναι οι βασικοί αποδέκτες των διαβεβαιώσεων του υπουργού θα έτριβαν προφανώς τα χέρια τους από ικανοποίηση. Πολύ περισσότεροασφαλώς, αφού ο Κ. Λαλιώτης επανέλαβε ότι δίνει έμφαση στην "προσέλκυση και χρησιμοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων για τη συγχρηματοδότηση των έργων που έχουν ενδιαφέρον και είναι ελκυστικά για τους ιδιώτες και τις τράπεζες. Ετσι, πρόσθεσε, θα βρεθούν πρόσθετοι πόροι για να ολοκληρωθούν ορισμένα μεγάλα έργα, όπως η Εγνατία και ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ) ή για να επεκταθούν ή να αρχίσουν άλλα έργα". Ουσιαστικά ο υπουργός υποσχέθηκε ότι όχι μόνο θα δώσει την εκμετάλλευση των εθνικών δρόμων στους ιδιώτες, αλλά αυτοί θα καθορίσουν και το επόμενο πρόγραμμα κατασκευής δημοσίων έργων στη χώρα μας - κάτι που άλλωστε προβλέπει νομοθέτημα της ΝΔ, την ισχύ του οποίου διατηρεί και το ΠΑΣΟΚ.

  • Στο μεταξύ, πανικό έχει προκαλέσει στους εργολάβους η κοινοτικής έμπνευσης εγκύκλιος 2/96 του ΥΠΕΧΩΔΕ, η οποία έχει και αναδρομική ισχύ και με την οποία απαγορεύονται οι υπερβάσεις των προϋπολογισμών στα δημόσια έργα. Παράλληλα προβλέπει ότι αν γίνει υπέρβαση του εγκεκριμένου προϋπολογισμού τους διαλύονται οι εργολαβίες και επαναδημοπρατούνται τα ημιτελή έργα. Κύκλοι των τεχνικών επισήμαιναν ότι η εγκύκλιος αυτή επιβλήθηκε από την Κοινότητα, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τις ευρωπαϊκές εταιρίες να πάρουν ακόμη περισσότερα δημόσια έργα στην Ελλάδα. Επιπλέον - υποστήριζαν - με την εγκύκλιο ουσιαστικά απαλλάσσονται οι "αεριτζήδες" και "ημέτεροι" εργολάβοι από την ευθύνη ολοκλήρωσης των έργων που έχουν αναλάβει, αφού διευκολύνονται να τα εγκαταλείψουν ημιτελή μόλις απορροφήσουν τον αρχικό προϋπολογισμό τους. Πάντως, χτες ο Κ. Λαλιώτης διαβεβαίωσε κατηγορηματικά ότι η εγκύκλιος αυτή "δεν πρόκειται να ακυρωθεί".

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ