Σάββατο 18 Μάη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΜΠΟΤΑΖ
Μεσοβέζικες λύσεις δε χωράνε

Μόνο στα λόγια υπεραμύνθηκε χτες στη Βουλή της διατήρησης του καμποτάζ, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Κ. Σφυρίου,απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γερ. Αραβανή για τα μέτρα που σκοπεύει να πάρει η κυβέρνηση προκειμένου να προστατευθεί η ελληνική ακτοπλοϊα ενάντια στην άρση του καμποτάζ που προβλέπει κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο υπουργός όχι μόνο δεν ανέφερε κανένα συγκεκριμένο μέτρο, αλλά άφησε ασχολίαστη την επισήμανση του βουλευτή του ΚΚΕ ότι την προσφυγή της πλοιοκτήτριας εταιρίας του "Μάρκο Πόλο", που λειτουργεί σαν ο μοχλός άρσης του καμποτάζ, στο Συμβούλιο Επικρατείας με αίτημα την ακύρωση απόφασης του υπουργείου, την υπογράφει ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ Πρ. Παυλόπουλος,ο οποίος έτσι πρωτοστατεί στο να παραβιασθούν οι ελληνικοί νόμοι.

Συγκεκριμένα είπε ο Γερ. Αραβανής: "Πράγματι για τη σημασία του καμποτάζ και για την αξία της διατήρησής του, συμφωνούμε. Εχει ευεργετική επίδραση στην απασχόληση των Ελλήνων ναυτεργατών, στο ΝΑΤ, στην επικοινωνία της ηπειρωτικής χώρας με τα νησιά κλπ., κλπ. Πρέπει όμως να συμφωνήσουμε ότι εδώ γίνονται συστηματικές προσπάθειες να σπάσει. Και μια τέτοια προσπάθεια είναι αυτό που έγινε τελευταία με το πλοίο "Μάρκο Πόλο"".

Ο Γερ. Αραβανής συνέχισε λέγοντας: "Τα επόμενα στοιχεία που θέλω να προσθέσω είναι τα εξής. Εχουμε την προσφυγή της εταιρίας στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να ακυρωθεί η απόφασή σας που την υπογράφει ο κύριος Πρ. Παυλόπουλος, εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ ο οποίος πρωτοστατεί να παραβιασθούν οι ελληνικοί νόμοι.Δεύτερον έχουμε τη συνέντευξη Τύπου εκπροσώπου της εταιρίας που εμάς τουλάχιστον μας προκαλεί κατάπληξη. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε ένας εκπρόσωπος μιας αμερικάνικης εταιρίας από πού αντλεί το δικαίωμα να μιλά έτσι στον Ελληνα υπουργό και στην ελληνική κυβέρνηση. Και δε βλέπουμε αντίδραση. Και έχουμε επίσης το εξής δεδομένο: Στις 25 Μάη το "Μάρκο Πόλο" έρχεται ξανά. Και ξανά θα έχετε το ίδιο πρόβλημα".

Καταλήγοντας ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε: "Τα πράγματα λοιπόν είναι πάρα πολύ συγκεκριμένα. Τι θα κάνετε σε αυτή την περίπτωση; Θα ειδοποιήσετε τη συγκεκριμένη εταιρία ότι δεν μπορεί να ολοκληρώσει αυτούς τους πλόες; Οτι οι ελληνικοί νόμοι είναι σεβαστοί και πρέπει να τους τηρούν οι πάντες; Θα πάρετε όλα τα μέτρα για να ισχύσει το καμποτάζ και να λειτουργήσει υπέρ των Ελλήνων ναυτεργατών ή θα ολιγωρήσετε και θα οδηγηθούμε σε ένα σπάσιμο του καμποτάζ; Γιατί αυτός είναι ο στόχος, οπότε οι συνέπειες θα είναι εξαιρετικά αρνητικές. Εδώ ξέρετε, μέσες λύσεις, μέσες τοποθετήσεις δεν υπάρχουν. Αλλιώς θα υπάρξουν επιπτώσεις, θα υπάρξουν ευθύνες και βέβαια το μεγάλο κόστος θα το έχει η κυβέρνηση".

Στη δευτερολογία του ο Κ. Σφυρίου είπε απλώς ότι θα εφαρμοσθούν οι ελληνικοί νόμοι. Σημείωσε όμως ότι η ιδιοκτήτρια εταιρία του πλοίου "Μάρκο Πόλο" δεν παραβίασε την ελληνική νομοθεσία. Αποψη που όταν εκφράζεται από τον Ελληνα υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας είναι δηλωτική των προθέσεων της κυβέρνησης για το πώς θα αντιδράσει στις συντονισμένες ενέργειες κατ' αρχήν σπασίματος και τελικά κατάργησης του καμποτάζ.

Γιάννης ΚΩΣΤΑΚΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ