Κυριακή 8 Δεκέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 34
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σε 59 "μετράνε" οι φοροαπαλλαγές στους εφοπλιστές!

Σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές παρέχει η κυβέρνηση στο αδηφάγο εφοπλιστικό κεφάλαιο. Οι ελληνικοί νόμοι δεν ισχύουν για τις ναυτιλιακές εταιρίες. Ανεξέλεγκτη η εξαγωγή χρημάτων. Κανείς δε γνωρίζει πόσα κερδίζουν, πόσα ξοδεύουν και για ποια αιτία

Οι λέξεις ασυλία και ασυδοσία θα ταίριαζαν πιο πολύ για πρόλογο σ' ό,τι θ' ακολουθήσει. Τα στοιχεία αφορούν μόνο μέρος απ' τον μακρύ κατάλογο των 59 φοροαπαλλαγών, που έχουν παραχωρηθεί στους εφοπλιστές απ' τις γαλαζοπράσινες κυβερνήσεις. Βέβαια και η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, βγάζοντας και πάλι τη "μάσκα", διατηρεί ανέπαφο το νομοθετικό καθεστώς, που εγκαινίασε με τον αποικιακό νόμο 2687/1953 η κυβέρνηση του στρατάρχη Αλ. Παπάγου με τη συμμετοχή του Κ. Καραμανλή,του Π. Κανελλόπουλου και του Π. Παπαληγούρα.

Οι "αναξιοπαθούντες" λοιπόν εφοπλιστές ΑΠΑΛΛΑΣΣΟΝΤΑΙ:

Από κάθε είδους φόρο εισοδήματος, τα κέρδη από εκμετάλλευση πλοίων, την υπεραξία από πώληση πλοίου ή από είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης ή από οποιαδήποτε άλλη αιτία.

Από το φόρο εισοδήματος, το ποσό των καθαρών κερδών ή μερισμάτων κάθε ελληνικής ή αλλοδαπής εταιρίας, που εκτός από εκμετάλλευση πλοίων, έχει και άλλες εκμεταλλεύσεις.

Από κάθε φόρο, τέλος, και άλλα το εισόδημα που δημιουργείται από την εκμετάλλευση πλοίων στο εξωτερικό. Της απαλλαγής απολαμβάνουν και οι μέτοχοι ή εταίροι των εταιριών.

Από τέλη κυκλοφορίας και από το πρόσθετο ειδικό τέλος τα τουριστικά πλοία και πλοιάρια και οι βενζινάκατοι επαγγελματικής ή ιδιωτικής χρήσης. Το ίδιο ισχύει και για τα ελληνόκτητα πλοία υπό ξένη σημαία.

Από το φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου ή συμπλοιοκτησίας οι ναυτιλιακές εταιρίες.

Από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης τα πετρελαιοειδή, τα οποία χρησιμοποιούνται για καύσιμα ναυσιπλοϊας στις θάλασσες του κοινοτικού χώρου. Επίσης απαλλάσσονται από το φόρο ποτά και τσιγάρα για εφοδιασμό πλοίων.

Μειώνεται κατά 50% ο φόρος σε πλοία ή κρουαζιερόπλοια α κατηγορίας.

Κανένας, εκτός από τους ίδιους, δε γνωρίζει τι κερδίζουν, τι πληρώνουν, πού πληρώνουν οι εφοπλιστές, γιατί ακριβώς δεν υποχρεώνονται να καταρτίζουν και να δημοσιεύουν ισολογισμούς, όπως γίνεται με τις άλλες επιχειρήσεις της ξηράς που έχουν έδρα τους στην Ελλάδα. Ο ίδιος νόμος, που προαναφέραμε και που διατηρεί σε ισχύ η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, δίνει το ελεύθερο σε ναυτιλιακές εταιρίες, που εδρεύουν στην Ελλάδα, να βγάζουν ανεξέλεγκτα στο εξωτερικό τα πάντα, ακόμη και χρήματα που προέρχονται από άγνωστη πηγή. Αυτό σημαίνει ότι οι εφοπλιστές μπορούν να βγάλουν και "μαύρο χρήμα", που προέρχεται και απ' την εκμετάλλευση των "καζίνο" που λειτουργούν μέσα σε πολλά κρουαζιερόπλοια και τουριστικά πλοία...

Το σχετικό άρθρο του νόμου της "ασυδοσίας" που προαναφέραμε είναι ξεκάθαρο:

"... Οι πλοιοκτήτες έχουν το δικαίωμα να αλλάσσουν τη σημαία του πλοίου, να πωλούν, υποθηκεύουν και ναυλώνουν τούτο ελευθέρως άνευ αδείας τίνος ή εγκρίσεως οιασδήποτε Ελληνικής Αρχής"! "Η διαχείρισης και διάθεσις πάντων εν γένει των εσόδων και των κερδών του πλοίου διενεργείται ελευθέρως και δεν υπόκειται εις οιονδήποτε περιορισμόν εξ των ελληνικών νόμων"!

Οι φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών απ' τη μια και η επιβολή στα κατώτερα κύρια πληρώματα των φορομπηχτικών μέτρων απ' την άλλη υπογραμμίζουν την ανάγκη της έντασης των αγώνων των ναυτεργατών για την υπεράσπιση και τη διεύρυνση των κοινωνικών τους κατακτήσεων. Οι Ελληνες ναυτεργάτες είναι εκείνοι που ανέδειξαν το στρατηγικό ρόλο της ναυτιλίας στις θαλάσσιες μεταφορές. Αποδείχτηκε για μια άλλη φορά στην πρόσφατη κρίση στο Αιγαίο και στη Βαλκανική. Ομως η διατήρηση και η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής κινδυνεύει άμεσα με ό,τι δημιούργησε τώρα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στην ελληνική ναυτεργατική τάξη. Τα αποτελέσματα και οι εξελίξεις στον ευαίσθητο αυτό χώρο είναι απρόβλεπτα...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ