Πέμπτη 23 Μάρτη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Εφτά εκατομμύρια τιμάται ο θάνατος

Εκρηξη οργής προκάλεσε απόφαση δικαστηρίου, που επιτρέπει στον εφοπλιστή Δαλακούρα να συνεχίζει να παίζει με τη ζωή των μεταλλεργατών, καταθέτοντας μία εγγύηση 7 εκατομμυρίων δρχ.

"Κράτει" στις επισκευαστικές εργασίες στο κυπριακής σημαίας φορτηγό πλοίο "Αγία Σοφία",της ναυτιλιακής εταιρίας DALEX SHIPPING, του πρώην βουλευτή της ΝΔ, Γ. Δαλακούρα,έκαναν χτες το πρωί οι 55 μεταλλεργάτες που απασχολούνται σ' αυτό, αντιδρώντας έτσι στην προκλητική στάση της πλοιοκτήτριας εταιρίας, του λιμεναρχείου και των δικαστικών αρχών, σχετικά με τον τραυματισμό του εργάτη Κώστα Νικολαφιδη,που έπεσε σε αμπάρι του πλοίου το προηγούμενο Σάββατο.

Ο 30χρονος ελασματουργός έπαθε μετωπικά εγκαύματα Β βαθμού στο πρόσωπο, το λαιμό, τον αυχένα και καθολικά εγκαύματα στα χέρια και στο σώμα απ' τη λεκάνη και κάτω, όταν τμήμα των ελασμάτων που ξήλωνε, πέφτοντας στο αμπάρι προκάλεσε πυρκαγιά. Αιτία για την πρόκληση της πυρκαγιάς ήταν η πάγια στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη παράβαση και των στοιχειωδών κανόνων ασφαλείας, που έχουν προκαλέσει σειρά ατυχημάτων, για να γίνει... "γρήγορα και κυρίως φτηνά η δουλιά", και συγκεκριμένα, τα εύφλευκτα υπολείμματα φορτίου,που δεν είχαν καθαριστεί από τα αμπάρια και τις δεξαμενές του φορτηγού. Γεγονός που αποτελεί ευθεία παραβίαση του ΠΔ 70/90, το οποίο προβλέπει ρητά ότι "οι χώροι εργασίας πρέπει να παραδίνονται από τον κύριο του έργου, τον πλοίαρχο στην προκειμένη περίπτωση, ως εκπρόσωπο του πλοιοκτήτη, αφού προηγουμένως έχουν καθαριστεί". Ο καθαρισμός, όμως, δεν έγινε ποτέ, εν γνώσει και του τεχνικού ασφαλείας, ο οποίος, επίσης, καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, "έκλεισε τα μάτια".

Και το κυριότερο. Οπως προκύπτει, το αρμόδιο Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου, προσπάθησε να περάσει στα... ψιλά την ιστορία, φτάνοντας στο σημείο να παρακάμψει ακόμα και εκείνες τις ενέργειες που ως προανακριτική αρχή όφειλε τυπικά να εκπληρώσει. Ούτε μία κατάθεση δε φρόντισε να λάβει για το ατύχημα στο πλοίο, τη στιγμή που, αν δε συνελάμβανε τον υπεύθυνο, κατά το νόμο, πλοίαρχο, όφειλε τουλάχιστον να τον καλέσει να καταθέσει. Αντ' αυτού, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου, Ι. Πουντίδης,ο διοικητής του ΛΤ Κερατσινίου, πλωτάρχης Α. Πιτσουλάκης,δε διενήργησε προανάκριση, γιατί, όπως ο ίδιος υποστήριξε στον πρόεδρο του Συνδικάτου, "πήρε τον πλοίαρχο τηλέφωνο, του είπε ότι δεν υπάρχουν αυτόπτες μάρτυρες και έτσι δεν κάλεσε κανέναν"!

Συγκάλυψη

Κι όμως, την ώρα του τραυματισμού του Νικολαφιδη, ο οποίος, πρέπει να σημειώσουμε, νοσηλεύεται σε στάσιμη, αλλά κρίσιμη κατάσταση στο ΚΑΤ, υπήρχαν, όπως κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι, στο ίδιο καρτέξ πέντε συνάδελφοί τους αυτόπτες μάρτυρες.Τελικά, μετά τις σφοδρές διαμαρτυρίες των ελασματουργών και ηλεκτροσυγκολλητών που εργάζονται στην επισκευή του πλοίου και τις παρεμβάσεις του Σωματείου, το Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου άρχισε τη Δευτέρα να λαμβάνει καταθέσεις, εξετάζοντας ως σήμερα τέσσερις μάρτυρες.

Προηγουμένως είχε δώσει, σύμφωνα με πληροφορίες, την έγκρισή του για τη συνέχιση των επισκευαστικών εργασιών, αν και έπρεπε να διατάξει ακριβώς το αντίθετο. Το έκανε, λίγη ώρα αργότερα τη Δευτέρα, η αρμόδια για την ασφάλεια πενταμελής επιτροπή, που επιθεώρησε το φορτηγό και σταμάτησε τις εργασίες έως ότου πλυθούν τα αμπάρια. Κάτι που έπρεπε, πάντως, να είχε ήδη γίνει, με ίδια μέσα του φορτηγού ή από ειδικό συνεργείο, καθώς υπάρχουν πληροφορίες, πως εκδηλώθηκαν απ' την ίδια αιτία δύο ακόμα πυρκαγιές, ενώ το "Αγία Σοφία" ερχόταν κενό φορτίου από την Ιταλία στον Πειραιά! Να σημειώσουμε ότι η πλειοψηφία των εργαζομένων στην επισκευή είχαν να "επιδείξουν", χτες, μικροεγκαύματα που προκλήθηκαν, όπως επισημαίνουν, από την ανάμειξη με τη "σκόνη" του ακαθάριστου πλοίου κατά τη διάρκεια των εργασιών...

Πρόκληση

Το "τελικό χτύπημα", όπως σημειώνουν οι εργαζόμενοι, ήρθε χτες κατά τη συζήτηση στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, των ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσαν οι οικείοι του θύματος σε βάρος της πλοιοκτήτριας εταιρίας. Η εγγυητική επιστολή των 7 εκατομμυρίων (!) δραχμών, που δέχτηκε το δικαστήριο, προκάλεσε την οργή των εργαζομένων, που σταμάτησαν μετά από εντολή του Σωματείου τις εργασίες, ώστε να διασφαλιστεί πως δε θα αποπλεύσει το πλοίο έως την εκδίκαση της υπόθεσης στις 7 Απρίλη, εκτός και αν διασφαλιστεί η τύχη του συναδέλφου τους.

"Θεωρούμε πρόκληση και απαράδεκτη μεθόδευση, δήλωσε στο "Ρ" ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου, Ι. Πουντίδης, αυτή την απόφαση, που ορίζει σαν τιμή για τη ζωή των μεταλλεργατών το συγκεκριμένο ποσό. Η απόφαση του δικαστηρίου, συνέχισε, είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της εφοπλιστικής εταιρίας, αναδεικνύει μια νέα πραγματικότητα, που μπορεί να σηματοδοτεί ότι ατιμώρητα και με το λιγότερο κόστος μπορεί να παίζουν με τις ανθρώπινες ζωές εργολάβοι και εφοπλιστές".

Γεράσιμος ΤΡΥΦΩΝΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ