Σάββατο 4 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Το "μεγάλο φαγοπότι" έχει συνέπειες...

Στα νύχια της γερμανικής "Χόχτιφ" φαίνεται πως οδηγείται και η "Ολυμπιακή Αεροπορία", με πρόσχημα την έλλειψη κονδυλίων για τη μετεγκατάστασή της στο αεροδρόμιο Σπάτων. Το σενάριο αυτό - για το οποίο πρώτος έγραψε ο "Ρ" το καλοκαίρι - βρίσκεται ακόμη πιο κοντά, μετά τη σύσκεψη μεταξύ των υπουργών Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και Μεταφορών Τ. Μαντέλη, κατά την οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, απορρίφθηκε, το έργο της μετεγκατάστασης (υπολογίζεται στα 120 δισ. δρχ. περίπου) να αναλάβει η ίδια η "Ολυμπιακή".

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η λύση αυτή απορρίφθηκε, με πρόσχημα την έλλειψη κονδυλίων από την "Ολυμπιακή", αλλά και την απαγόρευση κάλυψης ενός τέτοιου κονδυλίου από τον κρατικό προϋπολογισμό υπό την απειλή προστίμων από τις Βρυξέλλες. Από τη στιγμή, λοιπόν, που απορρίπτεται αυτή η λύση, η κυβέρνηση προσανατολίζεται ή να δημιουργήσει έναν άλλο ιδιωτικό φορέα που θα αναλάβει - με το αζημίωτο βέβαια - το έργο της μετεγκατάστασης ή - και αυτό φαίνεται το πιθανότερο - να γίνει το έργο από τη "Χόχτιφ", με αντάλλαγμα το ξεπούλημα σ' αυτήν και του εθνικού μας αερομεταφορέα!

Και μόνο το γεγονός ότι συζητείται τώρα το πρόβλημα αυτό, φανερώνει τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης, η οποία σκανδαλωδώς δε φρόντισε να συμπεριλάβει το έργο της μετεγκατάστασης της "Ολυμπιακής" στη σύμβαση για το αεροδρόμιο Σπάτων, αλλά ούτε και στο αποκαλούμενο "πρόγραμμα εξυγίανσης" του εθνικού αερομεταφορέα.

Κατά την ίδια συνάντηση των τριών υπουργών, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, συζητήθηκαν και τα προβλήματα που έχουν ανακύψει με τη χρηματοδότηση της Σταυρού - Ελευσίνας. Από το έργο λείπουν σημαντικά πρόσθετα κονδύλια (πολλοί ανεβάζουν το ποσόν στα 100 δισ. δρχ.) για τις απαλλοτριώσεις που θα χρειαστεί να γίνουν. Επίσης, "πονοκέφαλο" αποτελεί το ότι οι ιδιωτικές τράπεζες δε δίνουν δάνεια, χωρίς να υπάρξει εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, στους ιδιώτες κατασκευαστές, με αποτέλεσμα αυτοί να μην μπορούν να καταβάλουν τη δική τους συμμετοχή για το έργο, το οποίο, ας σημειωθεί, θα εκμεταλλεύονται για 22 ολόκληρα χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, αν δε λυθούν τα προβλήματα αυτά σύντομα, τότε το έργο δε θα ολοκληρωθεί έγκαιρα και το ελληνικό δημόσιο θα πληρώνει τρομακτικές ποινικές ρήτρες τουλάχιστον 10 εκατ. δρχ. τη μέρα στη "Χόχτιφ". Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με τη σκανδαλώδη σύμβαση για τα Σπάτα, τουλάχιστον το τμήμα της Λεωφόρου Σπάτα - Παλλήνη θα πρέπει να είναι έτοιμο το αργότερο μέχρι το Φλεβάρη του 2001, που υπολογίζεται να αρχίσει τη λειτουργία του το νέο αεροδρόμιο...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ