Σάββατο 4 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανάγκη σύγχρονου κρατικού συστήματος

Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Απ. Τασούλα και Αχ. Κανταρτζή προς τον υπουργό Παιδείας

Την ανάγκη δημιουργίας ενός σύγχρονου κρατικού συστήματος ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και θέσπισης, στο πλαίσιο αυτό, κρατικών τίτλων γλωσσομάθειας, τονίζει το ΚΚΕ, καλώντας με Ερώτηση των βουλευτών του Απ. Τασούλα και Αχ. Κανταρτζή τον υπουργό Παιδείας να απαντήσει, ποιες ενέργειες θα γίνουν σε αυτή την κατεύθυνση.

Στο κείμενο της Ερώτησης διαπιστώνεται ότι στη χώρα μας, με εξαίρεση τη διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και τη λειτουργία των τμημάτων Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής και Ιταλικής Φιλολογίας των ΑΕΙ, εξακολουθεί να μην υπάρχει δημόσιο σύστημα ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, ούτε καν κρατικό σύστημα πιστοποίησης της γλωσσομάθειας, με αποτέλεσμα να σπρώχνονται χιλιάδες παιδιά στα κάθε λογής συμβούλια, ινστιτούτα κτλ. των ξένων πρεσβειών προκειμένου να αποκτήσουν το πολυπόθητο "χαρτί".

"Από την άλλη πλευρά, τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, οι Ελληνες ιδιοκτήτες φροντιστηρίων ξένων γλωσσών αντιμετωπίζουν τον άνισο ανταγωνισμό σε βάρος τους από τα μορφωτικά ιδρύματα των ξένων πρεσβειών, αλλά και την επαπειλούμενη "εισβολή" ξένων εκπαιδευτικών επιχειρήσεων στη χώρα μας. Γίνεται λόγος για δημιουργία μεγάλων "αλυσίδων" φροντιστηρίων, τα οποία με μεγάλα κεφάλαια, ισχυρά διαφημιστικά μέσα και βαρύγδουπες επωνυμίες θα προσπαθήσουν να ανακατανείμουν τον "τζίρο" προς όφελός τους".

Στο πρόβλημα έρχεται να προστεθεί η προσπάθεια τροποποίησης του ΠΔ 211/94, σύμφωνα με την οποία δε θα χρειάζεται πλέον "πλήρης γνώση και άνετη χρήση της ελληνικής γλώσσας, καθώς και η γνώση της ελληνικής ιστορίας" για τους υπηκόους χωρών - μελών της ΕΕ που ζητούν να τους χορηγηθεί άδεια ίδρυσης φροντιστηρίων ή επιθυμούν να προσληφθούν ως διευθυντές σε φροντιστήριο. Αλλά και για όσους πρόκειται να διδάξουν, το όλο ζήτημα περιορίζεται σε "πιστοποίηση απλής γνώσης και δυνατότητας χρήσης της ελληνικής γλώσσας" - ενώ στην πραγματικότητα δε θα χρειάζεται ούτε αυτή, αφού η ελληνομάθεια "μπορεί να αποδεικνύεται και από άλλα επίσημα αποδεικτικά στοιχεία που προσκομίζουν οι διακινούμενοι".

Σημειώνεται επίσης ότι το υπουργείο Παιδείας δεν έχει καμία εποπτεία στα προγράμματα των φροντιστηρίων, ενώ διατηρείται ο θεσμός της "επάρκειας" σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό τους προσωπικό, το οποίο επιπλέον εργάζεται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και με αμοιβές κατώτερες άλλων ιδιωτικών εκπαιδευτικών, ζώντας σε καθεστώς ανασφάλειας.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ καλούν τον υπουργό να απαντήσει, ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε:

- Να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο κρατικό σύστημα ξενόγλωσσης εκπαίδευσης με την αναβάθμιση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στα πλαίσια του σχολικού συστήματος, την αντιμετώπιση των προβλημάτων των αντίστοιχων τμημάτων των ΑΕΙ και τη διαμόρφωση ενός δημόσιου και δωρεάν συστήματος εκμάθησης ξένων γλωσσών παράλληλου με το σχολικό σύστημα.

- Να θεσπιστούν το συντομότερο κρατικοί τίτλοι γλωσσομάθειας.

- Να διαμορφωθούν συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών και να καταργηθεί ο θεσμός της επάρκειας με την ταυτόχρονη διασφάλιση όσων "επαρκειούχων" διδάσκουν σήμερα.

- Να καταργηθεί ο νόμος και να θεσμοθετηθεί η χορήγηση άδειας φροντιστηρίου ξένων γλωσσών μόνο σε φυσικά πρόσωπα Ελληνες ή υπηκόους χωρών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οποίοι - με πιστοποίηση από τις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες - γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα και βασικά στοιχεία της ελληνικής ιστορίας, ενώ σε κάθε άδεια να επιτρέπεται η λειτουργία το πολύ μέχρι τριών παραρτημάτων προκειμένου να αποτραπεί ο αφελληνισμός του χώρου και η δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων.

- Να εξομοιωθούν μισθολογικά με τους υπόλοιπους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς οι καθηγητές των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ