Σάββατο 20 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Προκαλεί η κυβέρνηση αντί να αναλάβει τις ευθύνες της!

Αήθης επιχείρηση μετάθεσης ευθυνών, αλλά και τόνωσης του πρωθυπουργικού προφίλ, με φόντο την αεροπορική τραγωδία!

H κυβέρνηση συνεχίζει να προκαλεί το κοινό αίσθημα, καθώς το πανελλήνιο συγκλονίζεται από την τραγωδία του αεροπορικού δυστυχήματος. Ταυτόχρονα, από χτες έχει ξεκινήσει, με φόντο τα αναζητούμενα συντρίμμια, μια επιχείρηση τόνωσης του πρωθυπουργικού προφίλ, αλλά και μετάθεσης των ευθυνών από τον έναν στον άλλον παρακαθήμενο του Υπουργικού Συμβουλίου!

Συγκεκριμένα, και όπως διέρρεαν χτες μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου τα πρωθυπουργικά φερέφωνα, ο Κ. Σημίτης υπήρξε "οργίλος". Ως κλασικός εκφραστής του δόγματος "εγώ απλώς προήδρευα", μίλησε για "ολιγωρία και βραδύτητα" σε ό,τι αφορά στην ανεύρεση του αεροσκάφους, που "αμαυρώνει την εικόνα της κυβέρνησης και της χώρας", ενώ επιτέθηκε κατά του αρχηγού ΓΕΕΘΑ, επειδή πηγαίνει σε τελετές και ορκωμοσίες και δεν ασχολείται με τον συντονισμό της επιχείρησης ερευνών... Ομως δεν ήταν μόνο ο πρωθυπουργός - γνωστός και για τις δηλώσεις του ότι είναι ο "μαέστρος" της κυβερνητικής ορχήστρας - υπεράνω ευθυνών (!) χτες στο υπουργικό. Ηταν κι άλλοι, όπως ο πρώην υπουργός Μεταφορών Ε. Βενιζέλος, που κατηγόρησε τον τέως υπουργό Μεταφορών Χ. Καστανίδη, επειδή δεν προχώρησε στην επίταξη του χώρου για την τοποθέτηση του ραντάρ. Οσο για την κυρία Β. Παπανδρέου εξέφρασε την αγωνία της για τις επιπτώσεις του θέματος στον τουρισμό...

Κατά τα άλλα, όπως δήλωσε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν πρέπει να συνδέεται η ασφάλεια των πτήσεων με την ύπαρξη ή όχι "ραντάρ προσέγγισης" στα αεροδρόμια της χώρας! Μάλιστα, κινούμενος στη γραμμή πλεύσης του υπουργού Μεταφορών, υποστήριξε ότι αν υπήρχε ραντάρ στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, αυτό δε θα εξασφάλιζε την αποτροπή του ατυχήματος... Αλλωστε, σύμφωνα με την κυβερνητική επιχειρηματολογία, και άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια δεν έχουν ραντάρ. Εσπευσε δε ο Δ. Ρέππας να ισχυριστεί ότι το αεροδρόμιο "Μακεδονία" πληροί όλους τους όρους ασφαλείας και έφερε ως απόδειξη το μέγεθος των πτήσεων που εξυπηρετούνται, χωρίς πρόβλημα, από το αεροδρόμιο της 2ης πόλης της Ελλάδας! Σχετικά με τις ευθύνες, ο εκπρόσωπος μίλησε για απόδοσή τους μετά το πέρας των ερευνών.

Εκεί όμως που η κυβέρνηση άγγιξε τα όρια ανοχής όσων την ακούν ήταν όταν ο εκπρόσωπός της έψεξε τα εγχώρια ΜΜΕ - σε αντίθεση με τα ξένα - επειδή μεταφέρουν μια ψευδή, άδικη και υπερβολική, όπως είπε, εντύπωση για τη χώρα, γεγονός που σύμφωνα με το "εκσυγχρονιστικό" επιτελείο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον... τουρισμό!

Ας σημειωθεί, ότι ο Δ. Ρέππας επιχείρησε χτες να αντιστρέψει την εικόνα που δημιούργησαν οι κυβερνώντες που προσπάθησαν τις προηγούμενες μέρες να επιρρίψουν τις ευθύνες στην κοινότητα Περαίας για τη μη τοποθέτηση ραντάρ στο αεροδρόμιο. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι η κυβέρνηση δεν επιρρίπτει ευθύνες στον κοινοτάρχη της περιοχής, αφού βέβαια προηγουμένως ο κ. Μαντέλης και τα ραδιοτηλεοπτικά κυβερνητικά φερέφωνα τύπου Κακαουνάκη, MEGA κλπ., έσπευσαν να ενοχοποιήσουν και να καταδικάσουν τους κατοίκους της περιοχής. Η προσπάθειά τους αυτή όμως έπεσε στο κενό, καθώς αποδείχτηκε ότι οι αντιδράσεις κατοίκων της Περαίας ήταν μόνο άλλοθι για τους κυβερνώντες, προκειμένου να κρύψουν τις εγκληματικές καθυστερήσεις τους. Ομως, αυτό δε στάθηκε δυνατό να αποτρέψει τον υπουργό Δικαιοσύνης Ευ. Γιαννόπουλο να βάλλει ενάντια σε όσους αντιδρούν.

"Επιπλέον εργαλείο"!

Με δηλώσεις του αμέσως μετά τη λήξη του Υπουργικού Συμβουλίου, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης,ανασκεύασε όσα είπε δημόσια προχτές για την έλλειψη ραντάρ προσέγγισης στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης (Σ. Σ. Αν υπήρχε θα βοηθούσε να αποφευχθεί το δυστύχημα), υποστηρίζοντας ότι η αιτία της πτώσης δεν είναι το ραντάρ, αλλά "ανάγεται στον πιλότο, στο αεροσκάφος και σε άλλα θέματα τα οποία θα διευκρινιστούν".Σύμφωνα με τις χτεσινές δηλώσεις του υπουργού, το ραντάρ θα μπορούσε να είναι "ένα επιπλέον εργαλείο επικοινωνίας στο αεροδρόμιο", το οποίο είναι απόλυτα ασφαλές και λειτουργεί χρόνια τώρα χωρίς να υπάρχει πρόβλημα με το υφιστάμενο σύστημα ενόργανης προσέγγισης. Μάλιστα ο Τ. Μαντέλης επικαλέστηκε ότι πριν το μοιραίο αεροπλάνο, είχαν προσγειωθεί και απογειωθεί πολλά άλλα αεροσκάφη, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Λίγο πριν ο ίδιος υπουργός, εξερχόμενος από τον Αρειο Πάγο, είχε αποδώσει την αεροπορική τραγωδία στον αποπροσανατολισμό του πιλότου.

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών Ε. Βενιζέλος,υπερηφανεύτηκε ότι επί υπουργίας του αγοράστηκαν τα τέσσερα ραντάρ προσέγγισης για τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κέρκυρας και Ηρακλείου, ενώ απαντώντας σε ερώτηση αν αληθεύει ότι κάποια συμφέροντα δεν επέτρεψαν την εγκατάστασή τους, είπε: "Δεν είμαστε μόνιμοι στα υπουργεία μας. Δεν έχω παρακολουθήσει το θέμα, μετά τη μετακίνησή μου στο υπουργείο Δικαιοσύνης στις αρχές του 1996".

Η ΤΕΔΚ Θεσσαλονίκης

Σε ανακοίνωσή της η Διοικούσα Επιτροπή της Τοπικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Θεσσαλονίκης τονίζει ότι είναι λογικό και εύλογο η αρμοδιότητα και ευθύνη εγκατάστασης του ραντάρ να ανήκει αποκλειστικά και μόνο στην πολιτεία. Επομένως, επισημαίνει, οι οποιεσδήποτε άλλες αιτιάσεις ή αφορισμοί που αφορούν τη δήθεν εμπλοκή της κοινότητας Περαίας και του προέδρου της είναι παντελώς αβάσιμοι και ανυπόστατοι.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δεν εγκαταλείπουν τον αγώνα κατά του ραντάρ (1998-04-28 00:00:00.0)
Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη... (1998-03-13 00:00:00.0)
Θρίλερ με τον αριθμό των επιβατών του "Γιακ 42" (1997-12-24 00:00:00.0)
... οι "φταίχτες" Περαιώτες... (1997-12-20 00:00:00.0)
ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ (1997-12-20 00:00:00.0)
Ασχετοι; (1997-12-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ