Παρασκευή 9 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Διαδοχικές αξιολογήσεις με στόχο τη χειραγώγηση

Εν αναμονή της έκδοσης των Προεδρικών Διαταγμάτων που θα εξειδικεύουν τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις του Νόμου 2525 για την "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση", είδε χτες το φως της δημοσιότητας (εφημερίδα ΕΞΟΥΣΙΑ) σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση - χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, στο οποίο γίνεται λόγος για σύνταξη "έκθεσης αξιολόγησης της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας" των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της διετούς δοκιμαστικής θητείας του εκπαιδευτικού.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι εκθέσεις αξιολόγησης θα συντάσσονται κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής θητείας του εκπαιδευτικού από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία αυτός υπηρετεί, και από τον οικείο σχολικό σύμβουλο. Στο τέλος της δοκιμαστικής διετούς θητείας του εκπαιδευτικού, τριμελείς επιτροπές, που ορίζονται με απόφαση της Επιτροπής Μονίμων Αξιολογητών και στις οποίες συμμετέχουν δύο τουλάχιστον μόνιμοι αξιολογητές της ειδικότητας του αξιολογούμενου, εξετάζουν τον υπηρεσιακό φάκελό του, την πληρότητα της επιστημονικής εργασίας που πρέπει να έχει εκπονήσει ο αξιολογούμενος, καθώς και την επάρκεια σχεδίου υποδειγματικής διδασκαλίας που έχει συντάξει ο ίδιος και θα οριστικοποιούν τις εκθέσεις αξιολόγησης που έχουν συνταχθεί από το διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον σχολικό σύμβουλο.

Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, όπως παρουσιάστηκε στο χτεσινό δημοσίευμα, κινείται στις κατευθύνσεις που χάραξε ο αντιεκπαιδευτικός Νόμος 2525 για την παιδεία. Εκεί αναφέρεται ότι "ως αξιολόγηση του εκπαιδευτικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νοείται η διαδικασία αποτίμησης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και του βαθμού υλοποίησης των σκοπών και των στόχων της, όπως αυτοί καθορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία". Οπως, όμως, προκύπτει, η αξιολόγηση δεν αποσκοπεί στην ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης αλλά πρόκειται να λειτουργήσει ως μέσο χειραγώγησης του εκπαιδευτικού, ενώ συνδέει την αξιολόγηση με τη μονιμότητα και το μισθό.

Σύμφωνα με το Νόμο 2525, η αξιολόγηση συνίσταται σε "εσωτερική" που "ασκείται" από τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, τους Προϊσταμένους Διευθύνσεων και Γραφείων, τους σχολικούς Συμβούλους και την Επιτροπή Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας και σε "εξωτερική" που ασκείται από το Σώμα Μονίμων Αξιολογητών (ΣΜΑ) που αποτελείται από 400 μόνιμους αξιολογητές. Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις μιας αρνητικής αξιολόγησης, ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας είχε κάνει λόγο σε συνέντευξή του το Σεπτέμβρη, για απόλυση του εκπαιδευτικού "αν στοιχειοθετούνται απολύτως λόγοι" και στην ίδια συνέντευξη είχε πει ότι "το Δημόσιο θα πρέπει να του προσφέρει μια εναλλακτική απασχόληση".

Κύκλοι της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών" τόνιζαν σχολιάζοντας το δημοσίευμα, πως η κυβέρνηση με το νόμο 2525 έχει ήδη χαράξει τις κατευθύνσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με κύριο στόχο την ιδεολογική χειραγώγηση και τον πειθαναγκασμό τους. Αυτά τα μέτρα, τόνιζαν, θα βρουν αντιμέτωπους εκπαιδευτικούς φορείς που με συντονισμένο αγώνα, που είναι όσο ποτέ αναγκαίος, θα ανατρέψουν τον αντιεκπαιδευτικό νόμο στην πράξη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ