Παρασκευή 9 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
Πατάνε πόδι τα ιδιωτικά συμφέροντα

Η ICAP είναι σύμβουλος διαχείρισης του προγράμματος των ταχυδρομείων και "αξιολογεί" τους γενικούς διευθυντές. Η Τράπεζας Πίστεως είναι η τράπεζα με την οποία τα ΕΛΤΑ συνήψαν δάνειο 5 δισ. δραχμών! ICAP και Τράπεζα Πίστεως ανήκουν στον ίδιο όμιλο...

Επιχείρηση διοικητικού ελέγχου και "εισαγωγή" νέων προσώπων σε θέσεις - κλειδιά στα ΕΛΤΑ βρίσκεται σε εξέλιξη, με αφορμή την επιλογή νέων γενικών διευθυντών στον οργανισμό. Οι "επιλογές" αυτές βρίσκουν αντίθετες τα συνδικάτα, όχι μόνο για τις αδιαφανείς διαδικασίες που ακολουθήθηκαν, όχι μόνο για τις προκλητικές αμοιβές τους, αλλά και γιατί ουσιαστικά επιχειρείται η εκχώρηση του μάνατζμεντ της επιχείρησης. Το γεγονός μάλιστα ότι ορισμένοι απ' αυτούς δεν έχουν σχέση με τα ΕΛΤΑ, αλλά και η εταιρία που τους "αξιολόγησε" και τους επέλεξε ανήκει σε όμιλο γνωστής τράπεζας, με την οποία τα ΕΛΤΑ συνήψαν δάνειο ύψους 5 δισεκατομμυρίων, προκαλεί εύλογα ερωτηματικά για τα σχέδια που μπορεί να υπάρχουν σε διάφορους επιχειρηματικούς κύκλους για το μέλλον...

Με ανακοίνωσή της η ΟΜΕ - ΕΛΤΑ επισημαίνει ότι "τόσο ο τρόπος επιλογής των γενικών διευθυντών, όσο και η εν θερμώ δανειακή επιβάρυνση των ΕΛΤΑ καθορίζουν αρνητικά το μέλλον του ταχυδρομείου".

Στελέχη του Οργανισμού αναρωτιούνταν πώς είναι δυνατόν η εταιρία ICAP,η οποία ανήκει στην Τράπεζα Πίστεως,με την οποία συνήψαν δάνειο τα ΕΛΤΑ, ταυτόχρονα να είναι σύμβουλος διαχείρισης του προγράμματος των ταχυδρομείων και να έχει αναλάβει και την αξιολόγηση των υποψηφίων για τις θέσεις των γενικών διευθυντών.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι ενώ προβλεπόταν η "επιλογή" τεσσάρων γενικών διευθυντών, η "διαδικασία" έβγαλε πέντε γενικούς διευθυντές και έναν ειδικό σύμβουλο. Σύμφωνα με την απόφαση του ΔΣ των ΕΛΤΑ στις 22 του Δεκέμβρη, με την οποία δε συμφώνησαν οι δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων, ως γενικοί διευθυντές τοποθετήθηκαν οι Αθανάσιος Ψύχας,πολιτικός μηχανικός, στη διεύθυνση Εμπορικών Υπηρεσιών, Νικόλαος Πρίντεζης,χημικός μηχανικός, στη διεύθυνση Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Χρήστος Γεωργακόπουλος,πρώην πρόεδρος της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ, στη διεύθυνση Λειτουργικών Υπηρεσιών, Χρήστος Καβαλόπουλος,μηχανικός μεταλλείων, στη διεύθυνση Επιχειρησιακών Λειτουργιών, Νικόλαος Σπανός,στέλεχος των ΕΛΤΑ, στη διεύθυνση Νέων Υπηρεσιών και ο Ιωάννης Κωλέτσος,οικονομολόγος, ως ειδικός σύμβουλος επί οικονομικών θεμάτων.

Οι καθαρές μηνιαίες αποδοχές των πέντε πρώτων ανέρχονται στα 1.100.000 δραχμές και του συμβούλου στις 800.000 δραχμές. Επιπλέον, όταν συντρέχουν λόγοι επιβράβευσης του έργου τους, θα δίνεται μπόνους μέχρι και 25% των ετήσιων μεικτών αποδοχών τους. Μάλιστα για τους γενικούς διευθυντές προβλέπεται και η χορήγηση αυτοκινήτου, μέχρι δε αυτό να διευθετηθεί, θα λαμβάνουν και 50.000 το μήνα για έξοδα μετακίνησής τους! Και όλα αυτά όταν για τους χαμηλόμισθους εργαζόμενους, αλλά και τους ταχυδρομικούς προβλέπονται μόνο προγράμματα σύγκλισης και λιτότητας.

Ομως αυτά που συμβαίνουν στα ΕΛΤΑ, όσα φαίνονται, αλλά και όσα φέρνουν πίσω τους, δεν είναι παρά η φυσιολογική εξέλιξη της πολιτικής της κυβέρνησης σε θέματα στελέχωσης των ΔΕΚΟ. Είναι τα αποτελέσματα της εφαρμογής του νόμου 2414 του 1996. Μια πολιτική που ανοίγει διάπλατα τις πόρτες των δημόσιων επιχειρήσεων στα λόμπι των μάνατζερ. Που συνδέει, και μέσω της στελέχωσης των ΔΕΚΟ, το Δημόσιο με την προοπτική της ιδιωτικοποίησης, αλλά και με τα συμφέροντα του ιδιωτικού κεφαλαίου (προμηθευτές, σύμβουλοι). Είναι η αποθέωση των διαπλεκομένων, που με τον "εκσυγχρονισμό" βρίσκουν τη δικαίωσή τους...

Γ. Ζαχ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ