Σάββατο 10 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ξορκίζουν το νέφος με... ηλεκτρονικές μπάρες!

Με τη λειτουργία ηλεκτρονικών μπαρών, που θα απαγορεύουν την κίνηση των οχημάτων στο Εμπορικό Τρίγωνο της πρωτεύουσας προσπαθεί - μάταια ασφαλώς - το ΥΠΕΧΩΔΕ να απομακρύνει το... νέφος, που για τρίτη συνεχόμενη μέρα χτες χτύπησε το καμπανάκι του κινδύνου. (Σύμφωνα με τις μετρήσεις του ΠΕΡΠΑ, το διοξείδιο του αζώτου έφτασε στην οδό Αριστοτέλους τα 269 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, με όριο επιφυλακής τα 200, ενώ στην οδό Πατησίων άγγιξε τα 237 μικρογραμμάρια).

Το ΥΠΕΧΩΔΕ, αντί άλλων ουσιαστικών μέτρων, προτίμησε να ανακοινώσει τη δοκιμαστική λειτουργία από τη Δευτέρα του συστήματος των ηλεκτρονικών μπαρών, που στοίχισαν 460 εκατ. δρχ. και οι οποίες θα αποκλείουν την ελεύθερη πρόσβαση των οχημάτων στο Εμπορικό Τρίγωνο, εκτός από αυτά των ελάχιστων μονίμων κατοίκων του και των εμπόρων που έχουν εκεί την έδρα τους. Το ΥΠΕΧΩΔΕ ειδοποιεί όλους αυτούς, προκειμένου να προμηθευτούν τις ειδικές κάρτες που θα ανοιγοκλείνουν τις μπάρες, να υποβάλουν σχετική αίτηση είτε στο γραφείο του Ιστορικού Κέντρου του υπουργείου που βρίσκεται στην οδό Κηρύστου 6 στους Αέρηδες στην Πλάκα, τηλ. 3211.180, είτε στο κέντρο ελέγχου του συστήματος Μητροπόλεως 52, τηλ. 3315226-27.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ, πάντως, πληροφορεί ότι οι κάτοχοι των καρτών αυτών δε θα μπορούν να κυκλοφορούν παντού στο Εμπορικό Τρίγωνο, αλλά σε προκαθορισμένη περιοχή και δε θα μπορούν να σταθμεύουν παντού αν δε διαθέτουν άλλη ειδική κάρτα στάθμευσης.

Να υπενθυμίσουμε ότι κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής λειτουργίας, οι μπάρες θα είναι βυθισμένες, προκειμένου να διευκολύνεται μόνο η τροφοδοσία των καταστημάτων από τις 7 ως τις 10.30 π.μ. και από τις 2.30 ως τις 5.30 μ.μ., καθώς και από τις 8.30 το βράδυ ως τις 6.30 το πρωί. Από τις οδούς Ευριπίδου - Αριστείδου και Σοφοκλέους θα επιτρέπεται η διέλευση όλων των οχημάτων, ενώ από τις οδούς Κ. Σερβίας, Λέκκα, Πραξιτέλους, Χρυσοσπηλιωτίσσης και Βύσσης θα διέρχονται ελεύθερα τα ταξί.

Αναποτελεσματικό

Οπως είναι γνωστό στο μέτρο αντιδρούν οι έμποροι της περιοχής, ενώ δεν είναι λίγοι οι επιστήμονες που κρίνουν το μέτρο αναποτελεσματικό και ανεπαρκές. "Οι μπάρες αποτελούν ένα πολύ μικρό τμήμα ενός γενικότερου σχεδιασμού. Προϋποθέτει ότι έχει αποφευχθεί η μετακίνηση των πολιτών με τα ΙΧ και έχει στραφεί αυτή στα μέσα μαζικών μεταφορών και στα πλαίσια αυτά "κλείνεται" το πιο πολυσύχναστο μέρος της πόλης με πεζοδρομήσεις και πιθανόν μπάρες. Κι αυτό χωρίς να έχουμε τις προϋποθέσεις για τη "στροφή" του κόσμου στα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς για τον απλούστατο λόγο ότι αυτά δεν υπάρχουν", επισημαίνει ο καθηγητής Πολεοδομίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Γ. Σαρηγιάννης.

"Η ανεπάρκειά τους, συνεχίζει, ισοδυναμεί πρακτικά με ανυπαρξία για την Αθήνα. Το νέφος παράγεται απ' τα ΙΧ και αυτό δεν εξοβελίζεται χωρίς ικανό δίκτυο μαζικών μέσων μεταφοράς. Για την Αθήνα τέτοιο είναι όταν βασικά αποτελείται από τραμ. Τέλος, η "αποκάθαρση" της πόλης από "μη ευγενείς λειτουργίες", όπως η κεντρική αγορά, το Μοναστηράκι, οι πλανόδιοι και άλλα "ενοχλητικά" θεάματα είναι μια αντικοινωνική και αντιπολεοδομική ενέργεια που οδηγεί σε αποστειρωμένες "πόλεις - βιτρίνες" σε όφελος ελαχίστων, αλλά τέτοια μέτρα ή θα σκοτώσουν την πόλη ή θα διαλυθούν από μόνα τους και αυτό εξαρτάται μόνο από το ίδιο το λαϊκό κίνημα", καταλήγει ο καθηγητής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ