Σάββατο 10 Γενάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Στόχος, η πλήρης χειραγώγηση

Αποκαλυπτικές για τον τελικό σκοπό είναι οι διαδικασίες, τις οποίες προβλέπουν τα σχέδια Υπουργικής Απόφασης και Προεδρικού Διατάγματος, που έχει ετοιμάσει το υπουργείο Παιδείας

Σχέδιο τρομοκράτησης και χειραγώγησης του εκπαιδευτικού αποτελεί το σχέδιο Υπουργικής Απόφασης για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, αλλά και το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τους όρους και τις διαδικασίες μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα περνούν από "χίλια κύματα" προκειμένου να μονιμοποιηθούν, ενώ θα συντάσσονται εκθέσεις αξιολόγησης για την εξέλιξή τους, την επιλογή τους σε θέσεις στελεχών εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με το σχέδιο ΠΔ, για τη μονιμοποίηση και την εξέλιξη των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποφασίζει το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο. Αναγκαία προϋπόθεση είναι η σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειάς τους. Εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής θητείας του εκπαιδευτικού από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας, στην οποία υπηρετεί ο εκπαιδευτικός, και από τον οικείο σχολικό σύμβουλο.

Το σχέδιο ΠΔ αναφέρει ότι "σε περίπτωση δυσμενούς κρίσης του υπηρεσιακού συμβουλίου, μετά από προσφυγή του εκπαιδευτικού, που ασκείται εντός 30 ημερών από τη γνωστοποίηση της κρίσης, επαναλαμβάνονται οι διαδικασίες αξιολόγησης εντός του επόμενου διδακτικού έτους".

Ειδικότερα για τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς, στο τέλος της δοκιμαστικής θητείας του εκπαιδευτικού, τριμελείς επιτροπές, που ορίζονται με απόφαση της Επιτροπής Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας και στις οποίες συμμετέχουν δύο τουλάχιστον μόνιμοι αξιολογητές της ειδικότητας του αξιολογουμένου εξετάζουν τον υπηρεσιακό φάκελό του, την πληρότητα της επιστημονικής εργασίας, που πρέπει να εκπονήσει ο αξιολογούμενος, καθώς και την επάρκεια σχεδίου υποδειγματικής διδασκαλίας, που έχει συντάξει ο ίδιος, και οριστικοποιούν τις εκθέσεις αξιολόγησης, οι οποίες έχουν συνταχθεί από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον οικείο σχολικό σύμβουλο.

Επίσης, εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται κατόπιν ένστασης του εκπαιδευτικού και μετά από εντολή του υπουργού Παιδείας "σε περίπτωση που υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις επιστημονικής ή παιδαγωγικής ανεπάρκειας του κρινόμενου εκπαιδευτικού".

Η ΔΕΕ

Κύκλοι της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών" (ΔΕΕ), σχολιάζοντας τα παραπάνω, τόνιζαν ότι δημιουργείται ένα πλέγμα εκθέσεων αξιολογήσεων στο Σώμα των εκπαιδευτικών, που κυριολεκτικά αφαιρεί κάθε δυνατότητα πρωτοβουλίας. Επίσης, πως με το κλίματρομοκρατίας επιχειρούν να περάσει η πολιτική της κυβέρνησης στην παιδεία. Παράλληλα επισήμαναν ότι γεννιέται το ερώτημα, πώς θα αξιοποιηθούν αυτές οι εκθέσεις αξιολόγησης. Η αξιολόγηση, τόνιζαν, είναι ένα μέρος της συνολικής εκπαιδευτικής πολιτικής, την εκφράζει και την υπηρετεί. Μια πολιτική με γνωστούς τους στόχους της (ιδιωτικοποίηση, υποβάθμιση της γενικής μόρφωσης, έξωση από τα λύκεια μεγάλου μέρους των μαθητών, διατήρηση και επιδείνωση της λειψής υποδομής κλπ.), που γίνονται όλο και πιο φανεροί.

Μέσα από τα σχέδια διακρίνεται μια προσπάθεια να δημιουργηθεί η εντύπωση πως αυτή η μεθόδευση έντονης και άνευ προηγουμένου τρομοκρατίας δεν αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς. Είναι, τόνιζαν, μια τακτική που θέλει να διευκολύνει και ορισμένες παρατάξεις στους εκπαιδευτικούς, οι οποίες βλέπουν πρόβλημα μόνο στο Σώμα Μονίμων Αξιολογητών (ΣΜΑ). Στην πραγματικότητα, το σχέδιο αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς και αν σήμερα η ηγεσία του υπουργείου επιχειρεί τη διάσπαση στους κόλπους των εκπαιδευτικών, στο μέλλον θα ολοκληρωθεί το έργο αυτού του εκβιασμού με αλλαγή στο βαθμολόγιο.

Σε ό,τι αφορά στις άλλες παρατάξεις, κύκλοι της ΔΕΕ τόνιζαν ότι αποπροσανατολίζουν τους εκπαιδευτικούς, επισημαίνοντας ως μοναδικό πρόβλημα τη διαδικασία του πειθαναγκασμού με την αξιολόγηση από το ΣΜΑ που ασφαλώς αποτελεί το αποκορύφωμα. Ομως, τόνιζαν, επιχειρούν να αποκρύψουν και να διευκολύνουν την αποδοχή από τους εκπαιδευτικούς της επιβολής των εκθέσεων σε όλους τους εκπαιδευτικούς, όχι μόνο από το ΣΜΑ, αφού, σύμφωνα με το νόμο 2470 για το μισθολόγιο, για να προαχθεί ο εκπαιδευτικός στο επόμενο μισθολογικό κλιμάκιο απαιτείται σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου, όταν στις εκθέσεις των αξιολογητών υπάρχουν αμφιβολίες, και ότι στην περίπτωση αυτή θα επανακριθεί μετά από δύο χρόνια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ