Σάββατο 21 Φλεβάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ο ανταγωνισμός υποσκάπτει την ασφάλεια πτήσεων

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Β. Εφραιμίδη στο Ευρωκοινοβούλιο, σχετικά με τη θέσπιση κοινών κριτηρίων επαγγελματικής επάρκειας των πληρωμάτων

Η Ευρωπαϊκή Ενωση υποσκάπτει στην πράξη την ασφάλεια των πτήσεων με την πολιτική απελευθέρωσης και επικράτησης συνθηκών πλήρους ανταγωνισμού και στις εναέριες μεταφορές, υπογράμμισε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Β. Εφραιμίδης στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατά τη συζήτηση έκθεσης σχετικά με τη θέσπιση κοινών απαιτήσεων επαγγελματικής επάρκειας των πληρωμάτων θαλάμου επιβατών στην πολιτική αεροπορία.

Ο Β. Εφραιμίδης τόνισε ότι "η Επιτροπή επιδιώκει να θεσπίσει ενιαίες προδιαγραφές ως προς τις απαιτήσεις ασφαλείας και επαγγελματικής επάρκειας. Το θέμα αυτό όμως αποτελεί μια μόνο πλευρά του γενικότερου προβλήματος της ασφάλειας των πτήσεων, πλευρές του οποίου είναι η επάρκεια του πληρώματος καμπίνας διακυβέρνησης, οι τεχνικές προδιαγραφές και απαιτήσεις συντήρησης των αεροσκαφών, η πολιτική ασφάλειας και οι προτεραιότητες του αερομεταφορέα, τα σωστικά μέσα που διαθέτει, οι κανονισμοί εργασίας και οι εργασιακές σχέσεις που εφαρμόζει (και για τις οποίες δε γίνεται καμιά αναφορά ούτε στην πρόταση ούτε στην έκθεση) κλπ. Και από την άποψη αυτή η ΕΕ με την πολιτική απελευθέρωσης και επικράτησης συνθηκών πλήρους ανταγωνισμού και στις εναέριες μεταφορές που ακολουθεί, σε συνδυασμό και με το παγκόσμιο άνοιγμα των αγορών μετά την ξέφρενη κούρσα της πάση θυσία μεγιστοποίησης των κερδών και συμπίεσης του λειτουργικού κόστους έχει υψηλό κόστος σε ανθρώπινες ζωές, όπως αποδεικνύει η ανησυχητικά αυξανόμενη συχνότητα αεροπορικών ατυχημάτων".

Αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το προσωπικό θαλάμου ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι "βασική προϋπόθεση ασφαλείας είναι η απασχόληση μόνιμου ιπταμένου προσωπικού. Η ιδιαίτερη φύση των καθηκόντων πρέπει να αποκλείει τη χρησιμοποίηση εποχικού ή μερικής απασχόλησης προσωπικού, που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να διαθέτει τα αναγκαία εχέγγυα εκπαίδευσης και εμπειρίας που απαιτούνται. Και για το θέμα αυτό ανησυχούμε, καθώς είμαστε μάρτυρες διαδικασιών ανατροπής των συλλογικών συμβάσεων και επιβολής ελαστικών σχέσεων εργασίας, όπως δείχνει και η πρόσφατη τροπολογία που πέρασε η ελληνική κυβέρνηση για τις ΔΕΚΟ, καθώς και τα σχέδια "εξυγίανσης" της ΟΑ".

ΟΧΙ παιχνίδια ανταγωνισμού

Σε σχέση με την καθιέρωση ενός ελάχιστου επιπέδου εκπαίδευσης, ο Β. Εφραιμίδης είπε: "Θεωρούμε αναγκαία την περιοδική εκπαίδευση του προσωπικού για διαφορετικό κάθε φορά τύπο αεροσκάφους (η οποία να θεωρείται χρόνος απασχόλησης), που να επισφραγίζεται από σχετική δοκιμασία για την ανανέωση ή τη χορήγηση νέου πτυχίου. Η ευθύνη όμως για το πρόγραμμα, την αξιολόγηση και τη χορήγηση του πτυχίου εκπαίδευσης πρέπει να ανήκει στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας του κάθε κράτους. Είμαστε αντίθετοι στην εκχώρηση της εκπαίδευσης από έναν τομέα κατεξοχήν δημοσίου συμφέροντος σε ιδιωτικούς ή άλλους "εγκεκριμένους" οργανισμούς, που είναι δύσκολο να ελεγχθούν στην πράξη και που εύκολα μπορούν να ενταχθούν σε παιγνίδια ανταγωνισμού. Υπό την προϋπόθεση αυτή, η αρχή της αμοιβαίας αναγνώρισης της "βεβαίωσης επαγγελματικής επάρκειας" που θα επιβεβαιώνει ότι έχει παρασχεθεί η κατάλληλη εκπαίδευση και ότι πληρούνται τα αναγκαία προσόντα θα ήταν θετική".

Ο Β. Εφραιμίδης στη συνέχεια υπογράμμισε ότι "λόγω των υψηλών απαιτήσεων υγείας που πρέπει να πληρούν τα πληρώματα θαλάμου είναι αναγκαίο να υποβάλλονται σε τακτικές ετήσιες ειδικές, ρητά καθορισμένες σε επίπεδο ΕΕ, ιατρικές εξετάσεις, που να επισφραγίζονται με την παροχή ιατρικής βεβαίωσης, ώστε να εξασφαλίζεται ότι είναι σε θέση να φέρουν σε πέρας τα καθήκοντά τους. Σε περίπτωση προβλήματος υγείας (ενιαία προσδιοριζόμενου για την ΕΕ), ο εργαζόμενος πρέπει να μετατάσσεται στο προσωπικό εδάφους".

Αναφορικά με τον έλεγχο εφαρμογής της Οδηγίας ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι "δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να εξασφαλιστεί ο έλεγχος από ανεξάρτητη ενιαία αρχή της τήρησης των απαιτήσεων ως προς τους συνοδούς - φροντιστές από όλους ανεξαιρέτως τους αερομεταφορείς που δρουν στην ΕΕ. Η παράβασή τους να συνεπάγεται κυρώσεις, που να φτάνουν μέχρι την αναστολή ή και την αφαίρεση της άδειας". Οι ίδιες απαιτήσεις, τόνισε, "πρέπει να ισχύουν και για τους αερομεταφορείς τρίτων χωρών στο βαθμό που εκτελούν πτήσεις εντός της ΕΕ".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ