Παρασκευή 20 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Με όπλο τη δύναμη της αλήθειας

Εκδηλώσεις με θέματα, που απασχολούν τους φοιτητές και σπουδαστές, γίνονται αυτές τις μέρες σε όλες τις σχολές των ΑΕΙ και των ΤΕΙ

Με πλούσια θεματολογία και με μεγάλη επιτυχία συνεχίζονται οι εκδηλώσεις που διοργανώνουν αυτές τις μέρες οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. "Η τέχνη, μέσο χειραγώγησης ή αντίστασης και χειραφέτησης;",ήταν το θέμα εκδήλωσης που διοργάνωσαν οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας στο αμφιθέατρο της Φυσικομαθηματικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας.

Στην εκδήλωση - συζήτηση πήραν μέρος ο Στ. Παπαθανασίου υπεύθυνος του Πολιτιστικού Τμήματος της ΚΕ του ΚΚΕ, ο μουσικοσυνθέτης Γ. Κατσαρός,ο ηθοποιός Ν. Τσακίρογλου και ο τραγουδιστής Μ. Πασχαλίδης.

Την εκδήλωση άνοιξε η Σπυρέττα Παναγή, μέλος των ΠΚΣ, η οποία και επισήμανε τον καθοριστικό ρόλο της τέχνης και του πολιτισμού, στην ανάπτυξη του ανθρώπου και ιδιαίτερα του επιστήμονα.

Ο Στ. Παπαθανασίου, χαιρετίζοντας την πρωτοβουλία των ΠΚΣ, να αγγίξουν ένα τόσο ευαίσθητο τομέα, όπως είναι ο πολιτισμός, επισήμανε ότι αυτό που συμβαίνει στον πολιτισμό και γενικότερα στη ζωή του τόπου, δεν είναι τυχαίο. Υπάρχουν, τόνισε, σαφείς κατευθύνσεις της ΕΕ, που αποσκοπούν στην αλλοίωση της συνείδησης του ανθρώπου και ιδιαίτερα του εργαζόμενου, ο οποίος και αποτελεί εύκολη λεία, καθώς και τη σύνδεση του παραγόμενου προϊόντος με το εμπόριο. "Η πολιτική της κυβέρνησης, τόνισε ο Στ. Παπαθανασίου, τοποθετεί σε μια τάξη καπιταλιστική τα προϊόντα του πολιτισμού, ενώ τα μεγάλα μονοπώλια και οι επιχειρήσεις γύρω από το χώρο της τέχνης (π.χ. Λαμπράκης, Μπόμπολας), προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα πεδίο χειραγώγησης της νεολαίας και υποταγής της στην υποκουλτούρα". Επίσης, ο Στ. Παπαθανασίου, αναφερόμενος στην ερασιτεχνική δημιουργία, τόνισε ότι είναι ανησυχητική η υποχωρητικότητα που παρατηρείται στον τομέα αυτό και ιδιαίτερα, του ερασιτέχνη δημιουργού ως πομπού και δέκτη.

"Η έλλειψη μουσικής παιδείας και πολιτιστικού επιπέδου είναι από τασοβαρότερα ζητήματα που πρέπει να δούμε στην Ελλάδα", επισήμανε ο Γ. Κατσαρός, για να συνεχίσει: "Η μουσική παιδεία πρέπει να ξεκινά από το Δημοτικό, ενώ το Πανεπιστήμιο θα πρέπει να αποτελεί τομέα έκφρασης και δημιουργίας. Μόνο έχοντας ο νέος διαμορφώσει συνείδηση γύρω από μουσικά ακούσματα, τόνισε, θα είναι σε θέση να μπορεί να επιλέγει το τι ακούει και να μην είναι παθητικός δέκτης μηνυμάτων, ή κατευθύνσεων σε έναν τρόπο ζωής και έκφρασης που είναι εντελώς ξένος με τη ζωή του".

Ο Ν. Τσακίρογλου, αναφερόμενος στο θέατρο και κατά πόσο υπάρχει επικοινωνία με το κοινό, επισήμανε ότι το θέατρο δεν είναι μια απλή διασκέδαση, αλλά ένας χώρος που μπορεί κάποιος να βγάλει τα συμπεράσματά του, να ξεκινήσει τη δική του αναζήτηση. "Το θέατρο σήμερα - είπε - κατευθύνεται από μια "προστασία" από διαφορετικά περιοδικά, τα οποία δημιουργούν στον πολίτη μια "κλωνοποίηση", η οποία ξεκινά μέσα από το ίδιο του το μυαλό, κάτι που είναι πολύ χειρότερο για τον άνθρωπο. Σίγουρα υπάρχουν αντιστάσεις από τη νεολαία, υπάρχει διαφορετική άποψη για την τέχνη και γι' αυτό θα πρέπει να αντισταθούμε όλοι μαζί, γιατί σίγουρα αυτός ο τόπος αξίζει περισσότερα".

Τέλος, ο Μ. Πασχαλίδης ζήτησε από τους νέους να πάψουν να είναι παθητικοί δέκτες των μηνυμάτων των ΜΜΕ και των περιοδικών και να παλέψουν για να αντιστρέψουν τους συσχετισμούς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ