Παρασκευή 17 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΗΣΑΠ
"Ηλεκτροπληξία" στον ηλεκτρικό

Την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο, που κατά πλειοψηφία ενέκρινε το ΔΣ της εταιρίας

Μετά την "Ολυμπιακή" η κυβέρνηση προχωρεί και μάλιστα με επιταχυνόμενους ρυθμούς σε μια σκληρή επίθεση ενάντια στους ΗΣΑΠ.Το ΔΣ της εταιρίας, μέσα από συνοπτικές διαδικασίες, ενέκρινε κατά πλειοψηφία το επιχειρησιακό σχέδιο, στο οποίο προβλέπεται συγχώνευση των ΗΣΑΠ με την "Αττικό μετρό" και επιχειρείται κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων και επιβολή ελαστικών εργασιακών σχέσεων. Το επιχειρησιακό σχέδιο βρίσκεται μετά τις παρατηρήσεις που έγιναν στα χέρια του υπουργού Μεταφορών.

Στο επιχειρησιακό σχέδιο, όπως έχει εξειδικευτεί και κωδικοποιηθεί από τη διοίκηση της εταιρίας, προβλέπεται η σύνταξη μελέτης για τη διαδικασία συγχώνευσης ΗΣΑΠ - "Αττικό μετρό".Στη νέα ενιαία εταιρία θα ενταχθεί το προσωπικό και των δυο εταιριών, ωστόσο προβλέπεται ότι "το πλεονάζον προσωπικό θα διατεθεί σε άλλους φορείς, μετά από αίτησή του ή με αναγκαστική απόσπαση"!

Επίσης προβλέπεται η κατάργηση των παλιών Κανονισμών Εργασίας και η σύνταξη νέου Κανονισμού "ή με συμφωνία με τους εργαζόμενους ή με νομοθετική ρύθμιση"!

Οι προτάσεις που θα πρέπει έτσι κι αλλιώς να "αποδεχτούν" οι εργαζόμενοι, αφορούν: Δυνατότητα επιβολής μερικής απασχόλησης. Αλλαγή του μισθολογικού συστήματος ώστε να υπάρχει σύνδεση αμοιβής με την παραγωγικότητα και κατάργηση της εξέλιξης των μισθών με βάση την αρχαιότητα (τριετίες). Κατάργηση του δικαιώματος της ειδικότητας και επιβολή πολυ-ειδικότητας με"τη θεσμοθέτηση έννοιας "ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ", ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί το υπάρχον προσωπικό σε συναφείς με το αντικείμενό του εργασίες". Δυνατότητα της εταιρίας να επιβάλλει ανεξέλεγκτες υπερωρίες στο προσωπικό, αφού δε θα τηρούνται οι διαδικασίες της εργατικής νομοθεσίας. Κατάργηση του υπάρχοντος βαθμολογίου και δημιουργία επιτροπής που θα... αξιολογεί τον κάθε εργαζόμενο και θα καθορίζει τη βαθμολογική εξέλιξή του. Κατάργηση του κλάδου προϊσταμένων αμαξοστοιχίας, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια των επιβατών (ένας σε κάθε αμαξοστοιχία), με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Εκδοση των αδειών οδήγησης των τρένων όχι απ' το υπουργείο Συγκοινωνιών όπως γινόταν μέχρι σήμερα, αλλά από τον ίδιο τον ΗΣΑΠ, κάτι που εγκυμονεί κινδύνους για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.

Επίσης προβλέπεται, στο κωδικοποιημένο κείμενο, η δημιουργία επιτροπής που θα αναλάβει "τη διάχυση στο προσωπικό του "ΟΡΑΜΑΤΟΣ" του εκσυγχρονισμού της επιχείρησης".Στο επιχειρησιακό σχέδιο είναι πιο σαφές το πώς θα διαχυθεί το "όραμα", με την υπογραφή απ' τους εργαζόμενους της "δήλωσης εταιρικής αποστολής", με άλλα λόγια δήλωση "νομιμοφροσύνης".

Να σημειώσουμε ότι το επιχειρησιακό σχέδιο δόθηκε στα ΔΣ των τριών σωματείων εργαζομένων στους ΗΣΑΠ το Φλεβάρη και αυτά κατέθεσαν τις αντιπροτάσεις τους. Ο διευθύνων σύμβουλος έκρινε ότι ολοκληρώθηκε ο... διάλογος και ότι συναντά την αποδοχή των εργαζομένων και το προώθησε προς ψήφιση στο ΔΣ της εταιρίας.

Διάλυση ενόψει "διαλόγου"

Στο μεταξύ, η πλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου των ηλεκτροδηγών του ΗΣΑΠ προχώρησε στη διάλυση του ΔΣ - μέσω της παραίτησής της - επειδή οι συνδικαλιστές της ΕΣΑΚ δε συμφώνησαν να συμμετέχουν στο "διάλογο" με τη διοίκηση της επιχείρησης για το ξεπούλημα του ΗΣΑΠ και των συμφερόντων των εργαζομένων! Οι εκλογές στο σωματείο για την ανάδειξη νέου ΔΣ, θα πραγματοποιηθούν στις 27 Απρίλη.

Το αιτιολογικό των συνδικαλιστών των ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ γι' αυτήν τους την ενέργεια ήταν ότι ο γραμματέας του σωματείου δεν μπορεί να έχει διαφορετική άποψη και ότι πρέπει να υπάρχει ομοφωνία (!) στις αποφάσεις της Διοίκησης! Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΣΑΚ - ΗΣΑΠ αυτές τις μέρες θα έπρεπε να είχε γίνει ουσιαστική ενημέρωση για το περιεχόμενο του επιχειρησιακού σχεδίου και να ρωτηθούν οι εργαζόμενοι αν συμφωνούν στη διαδικασία ενός "διαλόγου" με τους εκβιαστικούς όρους που έχει βάλει η κυβέρνηση ή όχι.

"Οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ - υπογραμμίζεται - δεν επέλεξαν τυχαία τη διαδικασία των εκλογών. Με τις κορόνες και το θέατρο των ηρωικών παραιτήσεων προσπαθούν να υφαρπάξουν την ψήφο των εργαζομένων, να εξασφαλίσουν αυξημένες πλειοψηφίες και να διαπραγματευτούν για λογαριασμό μας, χωρίς όλους εμάς. Το πραγματικό ερώτημα είναι θέλουμε συνδικαλισμό ομηρίας στη συναίνεση ή συνδικαλισμό αντίστασης, διεκδίκησης και υπεράσπισης του 100% Δημόσιου ΗΣΑΠ, με κοινωνικό ρόλο και χαρακτήρα";

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αρχαιρεσίες υπό το καθεστώς εκβιασμών (1998-04-24 00:00:00.0)
Θα πάρουν την απάντηση που τους αξίζει (1998-04-23 00:00:00.0)
Οι εργαζόμενοι προετοιμάζουν την αντεπίθεση (1998-04-16 00:00:00.0)
Σειρά παίρνουν οι ΗΣΑΠ! (1998-04-09 00:00:00.0)
Ενστάσεις και αντιδράσεις (1997-08-05 00:00:00.0)
Μέτρο... πρώτο: Ομαδικές απολύσεις! (1997-05-22 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ