Ολοταχώς για δραστική συρρίκνωση του έργου του ΟΣΕ και ιδιωτικοποίηση όχι μόνο γραμμών, αλλά και των πιο σημαντικών δραστηριοτήτων του (εμπορεύματα, διαχείριση ακινήτων, συντήρηση δικτύου και τροχαίου υλικού) έβαλε μπρος η κυβέρνηση, με την εφαρμογή του 5ετούς "επιχειρησιακού σχεδίου".
Το σχέδιο αυτό πήρε και την τυπική έγκριση από τον υπεύθυνο για τις ΔΕΚΟ υπουργό Εθνικής Οικονομίας, Γ. Παπαντωνίου
Για τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, ο Τ. Μαντέλης είπε ότι μεταξύ άλλων αφορούν το βαθμολόγιο, τη μεταθετότητα του προσωπικού και την κατανομή του ως προς τα δρομολόγια, αποφεύγοντας άλλες διευκρινίσεις. Σημειώνεται ότι, αν και το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί για τον ΟΣΕ προβλέπει μείωση του προσωπικού την επόμενη 5ετία κατά 2.000 - 2.500 άτομα, ο υπουργός είπε ότι δεν έχει καθοριστεί ακόμα ο ακριβής αριθμός, ούτε τα τυχόν κίνητρα που θα δοθούν, ενώ υποστήριξε ότι δεν έχει τεθεί θέμα απολύσεων. Είπε ακόμη ότι δε συζητήθηκε η σύσταση των θυγατρικών, μέσα από τις οποίες θα κατακερματιστεί ο ΟΣΕ και θα δοθεί στους ιδιώτες το "φιλέτο" του έργου του. Πρόκειται για τις προαστιακές γραμμές, την εκμετάλλευση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού, του πακέτου των εμπορευματικών μεταφορών, την ανάπτυξη εναλλακτικού δικτύου τηλεπικοινωνιών και τη συντήρηση τροχαίου υλικού και δικτύου, την οποία θα αναλάβουν οι προμηθευτές του ΟΣΕ, χρεώνοντας κατά το... δοκούν το κόστος επισκευών.
Στο πρόγραμμα που εγκρίθηκε, προβλέπεται η κατάργηση "μη κερδοφόρων γραμμών", όπως Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, Κυπαρισσίας - Πύργου - Πάτρας, Βόλου - Παλαιοφάρσαλου κ.ά. Την κατάργηση αυτή, για να την ωραιοποιήσουν οι υπουργοί, τη "βάφτισαν"... εξορθολογισμό του κόστους λειτουργίας και εκμετάλλευσης των γραμμών, ενώ δεν έπεισε η δήλωση Μαντέλη ότι δεν αντιμετωπίζεται το κλείσιμο γραμμών. Αντίθετα, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι οι γραμμές με τουριστικό ενδιαφέρον (οδοντωτός Καλαβρύτων, τρενάκι Πηλίου, γραμμή Νέστου) θα εκχωρηθούν σε ιδιώτες ή στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, χωρίς να αποκλείσει το ενδεχόμενο παραχώρησης και άλλων γραμμών, με καθαρά εμπορικό ενδιαφέρον.
Οσον αφορά την κάλυψη των ελλειμμάτων του ΟΣΕ, που σήμερα ξεπερνούν τα 600 δισ. δραχμές, ειπώθηκε ότι θα τακτοποιηθεί λογιστικά το θέμα, με την κατάθεση νομοσχεδίου στη Βουλή το Σεπτέμβρη.