Τετάρτη 6 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΣΕ
Συρρίκνωση και εκχώρηση έργου σε ιδιώτες
  • Το πενταετές επιχειρησιακό σχέδιο εγκρίθηκε χτες από την κυβέρνηση
  • Ανοίγει ο δρόμος σε ιδιωτικές εταιρίες, που θα χρησιμοποιούν το δίκτυο του ΟΣΕ, όπως επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Ενωση, και θα αναλάβουν το "φιλέτο" των σιδηροδρομικών μεταφορών

Ολοταχώς για δραστική συρρίκνωση του έργου του ΟΣΕ και ιδιωτικοποίηση όχι μόνο γραμμών, αλλά και των πιο σημαντικών δραστηριοτήτων του (εμπορεύματα, διαχείριση ακινήτων, συντήρηση δικτύου και τροχαίου υλικού) έβαλε μπρος η κυβέρνηση, με την εφαρμογή του 5ετούς "επιχειρησιακού σχεδίου".

Το σχέδιο αυτό πήρε και την τυπική έγκριση από τον υπεύθυνο για τις ΔΕΚΟ υπουργό Εθνικής Οικονομίας, Γ. Παπαντωνίου

, στην 3ωρη σύσκεψη που είχε χτες το πρωί με τους συναδέλφους του, Μεταφορών (Τ. Μαντέλη - Μ. Λουκάκη) και Εργασίας (Μ. Παπαϊωάννου - Χρ. Πρωτόπαππα). Συμφωνήθηκε, μάλιστα, περί τα τέλη του Μάη να υπάρξει νέα συνάντηση, για να καθοριστεί ο τρόπος δράσης, αφού η διοίκηση του ΟΣΕ θα έχει επεξεργαστεί τα σχέδια, με βάση τις οδηγίες που της δόθηκαν. Παρά τις πιέσεις των δημοσιογράφων, οι υπουργοί ήταν πολύ φειδωλοί στις εξηγήσεις που τους ζητήθηκαν για τα μέτρα που θα εφαρμοστούν στον ΟΣΕ, καθώς συνεκτιμούν και τον αντίχτυπο στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές.

Για τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, ο Τ. Μαντέλης είπε ότι μεταξύ άλλων αφορούν το βαθμολόγιο, τη μεταθετότητα του προσωπικού και την κατανομή του ως προς τα δρομολόγια, αποφεύγοντας άλλες διευκρινίσεις. Σημειώνεται ότι, αν και το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί για τον ΟΣΕ προβλέπει μείωση του προσωπικού την επόμενη 5ετία κατά 2.000 - 2.500 άτομα, ο υπουργός είπε ότι δεν έχει καθοριστεί ακόμα ο ακριβής αριθμός, ούτε τα τυχόν κίνητρα που θα δοθούν, ενώ υποστήριξε ότι δεν έχει τεθεί θέμα απολύσεων. Είπε ακόμη ότι δε συζητήθηκε η σύσταση των θυγατρικών, μέσα από τις οποίες θα κατακερματιστεί ο ΟΣΕ και θα δοθεί στους ιδιώτες το "φιλέτο" του έργου του. Πρόκειται για τις προαστιακές γραμμές, την εκμετάλλευση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού, του πακέτου των εμπορευματικών μεταφορών, την ανάπτυξη εναλλακτικού δικτύου τηλεπικοινωνιών και τη συντήρηση τροχαίου υλικού και δικτύου, την οποία θα αναλάβουν οι προμηθευτές του ΟΣΕ, χρεώνοντας κατά το... δοκούν το κόστος επισκευών.

Στο πρόγραμμα που εγκρίθηκε, προβλέπεται η κατάργηση "μη κερδοφόρων γραμμών", όπως Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, Κυπαρισσίας - Πύργου - Πάτρας, Βόλου - Παλαιοφάρσαλου κ.ά. Την κατάργηση αυτή, για να την ωραιοποιήσουν οι υπουργοί, τη "βάφτισαν"... εξορθολογισμό του κόστους λειτουργίας και εκμετάλλευσης των γραμμών, ενώ δεν έπεισε η δήλωση Μαντέλη ότι δεν αντιμετωπίζεται το κλείσιμο γραμμών. Αντίθετα, ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι οι γραμμές με τουριστικό ενδιαφέρον (οδοντωτός Καλαβρύτων, τρενάκι Πηλίου, γραμμή Νέστου) θα εκχωρηθούν σε ιδιώτες ή στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, χωρίς να αποκλείσει το ενδεχόμενο παραχώρησης και άλλων γραμμών, με καθαρά εμπορικό ενδιαφέρον.

Οσον αφορά την κάλυψη των ελλειμμάτων του ΟΣΕ, που σήμερα ξεπερνούν τα 600 δισ. δραχμές, ειπώθηκε ότι θα τακτοποιηθεί λογιστικά το θέμα, με την κατάθεση νομοσχεδίου στη Βουλή το Σεπτέμβρη.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σκάνδαλο δεν είναι μόνο οι μίζες (2010-06-18 00:00:00.0)
Αλλος ένας νεκρός σε αφύλακτη διάβαση (2005-12-13 00:00:00.0)
Επιταχύνονται οι διαδικασίες ξεπουλήματος (1998-05-28 00:00:00.0)
Η κυβέρνηση εκτελεί την "Ολυμπιακή"! (1998-03-20 00:00:00.0)
Να ενισχυθεί ο δημόσιος ρόλος (1998-03-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ