Παρασκευή 26 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κ. ΣΗΜΙΤΗΣ
Εκτός τόπου και χρόνου

Λίγες μόλις μέρες μετά την πρωτοφανή επιχείρηση τρομοκρατίας που απλώθηκε σε όλη την Ελλάδα, με αφορμή το διαγωνισμό που καταργούσε την επετηρίδα διορισμού των εκπαιδευτικών, ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε στη Βουλή και μίλησε για την παιδεία σα να μη συνέβησαν ποτέ αυτά τα γεγονότα.

Επιχείρησε με μία ακαδημαϊκού χαρακτήρα ομιλία να παρακάμψει τα σοβαρά αυτά προβλήματα και αρκέστηκε να αναφερθεί γενικόλογα και θεωρητικά στα θέματα της παιδείας σαν να μη είναι ο πρωθυπουργός μιας κυβέρνησης που με τα αντιεκπαιδευτικά της μέτρα έχει αναστατώσει το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Μάλιστα επιχείρησε να εμφανίσει την εικόνα ότι η κυβέρνησή του ακολουθεί μια "προοδευτική πολιτική", σε αντίθεση με τη "νεοφιλελεύθερη ιδεολογία"!

Είπε χαρακτηριστικά ο Κ. Σημίτης: "Κεντρική σκέψη που επικράτησε τα τελευταία χρόνια είναι ο περιορισμός της κρατικής χρηματοδότησης, η ενίσχυση της ταξικότητας, της επιλεκτικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, η σκέψη ότι στο εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να μεταφέρουμε στοιχεία της αγοράς".

Παρά το γεγονός ότι η παραπάνω αποστροφή "φωτογραφίζει" πλήρως την ακολουθούμενη κυβερνητική πολιτική με μία σειρά συγκεκριμένα μέτρα, ο πρωθυπουργός ισχυρίστηκε ότι τα παραπάνω τα προωθεί η νεοφιλελεύθερη ιδεολογία και αντίθετα η κυβέρνησή του, ακολουθώντας το "προοδευτικό ρεύμα", "στηρίζει την αρχή της δημόσιας παιδείας"!

Ο πρωθυπουργός είπε ότι η κυβέρνησή του έχει πάρει μία σειρά πρωτοβουλίες που εισάγουν τη μεταρρύθμιση στην ελληνική εκπαίδευση και σαν τέτοιες ανέφερε το ολοήμερο νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο, τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, το ενιαίο Λύκειο, την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, την ανοιχτή ευέλικτη παρέμβαση στα Τριτοβάθμια Ιδρύματα και τις ρυθμίσεις που αφορούν τους δασκάλους και τους καθηγητές.

Αναφέρθηκε στην κατάργηση της επετηρίδας χαρακτηρίζοντάς τη "γενναία απόφαση" και ισχυριζόμενος ότι η διατήρησή της ήταν "αναχρονισμός", παρόλο που όπως αναγνώρισε υπάρχουν "σε ορισμένες περιπτώσεις δυσκολίες εφαρμογής" του "νέου" συστήματος. Μάλιστα ισχυρίστηκε ότι η κατάργηση της επετηρίδας επιδοκιμάζεται "από τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού".

Δίνοντας ξεκάθαρα το στίγμα της πολιτικής του είπε ότι "η πανεπιστημιακή μόρφωση παντού αλλού στις αναπτυγμένες κοινωνίες δεν είναι διασυνδεμένη με την επαγγελματική θέση" κάτι που θέλει να εφαρμόσει πλήρως και στη χώρα μας.

Προανήγγειλε τη θέσπιση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και είπε ότι μέσα στον επόμενο χρόνο η κυβέρνηση θα καταθέσει ένα σχέδιο νόμου "για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και για την αναμόρφωσή της".

Διαστρέφοντας πλήρως την οικτρή πραγματικότητα της υποχρηματοδότησης της παιδείας, που τη βιώνουν καθημερινά δάσκαλοι, μαθητές και γονείς, είπε ότι "κάθε χρόνο αυξάνονται οι δαπάνες για την παιδεία και η χρηματοδότηση ξεπερνά το 1 τρισ. δρχ. κάθε χρόνο για την πενταετία από το 1996 μέχρι και το 2000". Αυξημένο βλέπει ο πρωθυπουργός και τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα διοριστούν, όπως επίσης και τον αριθμό των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Την ίδια στιγμή που είναι πασιφανές ότι με το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αυξηθεί περαιτέρω η παραπαιδεία, ο πρωθυπουργός είπε ότι με τη "μεταρρύθμιση" "καταργούμε ένα πολυδάπανο σύστημα για το μαθητή και την οικογένειά του που οδηγεί στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ