Τετάρτη 5 Αυγούστου 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Εργασιακός "μεσαίωνας" με... νόμο!

Με νομοσχέδιο, που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το Σεπτέμβρη, η κυβέρνηση επιχειρεί να επιβάλει τους αντεργατικούς κανονισμούς εργασίας στον ΟΣΕ και τις υποχρεωτικές μετατάξεις 2.000 σιδηροδρομικών σε άλλες υπηρεσίες

Μετά τις πρόσφατες οριστικές αποφάσεις για το ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ σε ιδιώτες μέσω θυγατρικών, η κυβέρνηση προχωρά τώρα στην επιβολή του "εργασιακού μεσαίωνα" στον Οργανισμό και μάλιστα με νόμο! Η απόφαση πάρθηκε σε προχτεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, υπό την προεδρία του Γ. Παπαντωνίου και τη συμμετοχή των υφυπουργών Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκη,Μεταφορών Μ. Λουκάκη,ΕργασίαςΧρ. Πρωτόπαππα και του διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ Ι. Μουρμούρη.

Το νομοσχέδιο, που θα περιλαμβάνει τους νέους αντεργατικούς κανονισμούς εργασίας, αλλά και υποχρεωτικές μετατάξεις 2.000 εργαζομένων, θα καταρτιστεί τις επόμενες μέρες και η κατάθεσή του στη Βουλή προσδιορίστηκε για το Σεπτέμβρη. Στη σύσκεψη οριστικοποιήθηκε, επίσης, ότι - σε εφαρμογή του"επιχειρησιακού σχεδίου" -από το Σεπτέμβρη θα γίνουν και νέες περικοπές γραμμών, δεδομένου ότι το σχέδιο της κυβέρνησης δεν προβλέπει την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων, αλλά τη συρρίκνωση του δικτύου και τη δραστική περικοπή των δαπανών λειτουργίας. Στο πλαίσιο αυτό, έκλεισε από τον Ιούνη το θεσσαλικό δίκτυο και πολλοί σιδηροδρομικοί σταθμοί, ενώ έγιναν και περικοπές δρομολογίων.

Οσον αφορά τους νέους κανονισμούς εργασίας, οι σιδηροδρομικοί τους έχουν χαρακτηρίσει "μνημείο αντεργατικής νοοτροπίας" και με απεργιακές κινητοποιήσεις τον Ιούνη και τον Ιούλη, αξίωσαν την απόσυρσή τους, καταγγέλλοντας ότι είναι πλήρως εναρμονισμένοι με το "επιχειρησιακό σχέδιο" συρρίκνωσης και ξεπουλήματος κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ. Οι κανονισμοί εργασίας που θέλει να "περάσει" με νόμο η κυβέρνηση, μεταξύ άλλων, προβλέπουν την κατάργηση του 8ωρου και την αύξηση του συνολικού χρόνου απασχόλησης. Την κατάργηση των ειδικοτήτων και την υποχρέωση του προσωπικού να απασχολείται σε αλλότρια καθήκοντα. Μείωση του προσωπικού με υποχρεωτικές μετατάξεις, χωρίς να αποκλείονται και οι απολύσεις.

Με μια λέξη ακυρώνουν θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα, που έχουν κατακτηθεί με πολύχρονους αγώνες και έχουν κατοχυρωθεί με διεθνείς συμβάσεις εργασίας. Κατά τα άλλα στη σύσκεψη αποφασίστηκε η διαγραφή χρεών του ΟΣΕ ύψους 600 δισ. δραχμών, τα οποία προέρχονται από παλιά δάνεια και πρόστιμα ληξιπρόθεσμων οφειλών, ενώ στην ίδια αδιέξοδη πολιτική του ξέφρενου δανεισμού, εγκρίθηκε και η σύναψη νέου δανείου 30 δισ. δραχμών στον ΟΣΕ με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Για τις εξελίξεις αυτές, ο Σωτ. Ραυτόπουλος,αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ και στέλεχος της ΔΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), επισημαίνει στο "Ρ" τις σοβαρές ευθύνες που έχουν οι ηγεσίες των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, οι οποίες στην τελευταία συνεδρίαση της Ομοσπονδίας, την περασμένη Παρασκευή, απέρριψαν την πρόταση της ΔΕΣΚ να παρθεί απόφαση καταδίκης των κυβερνητικών σχεδίων για το ξεπούλημα του ΟΣΕ και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και παράλληλα να οργανωθεί η αντίσταση των σιδηροδρομικών. Για το "από δω και πέρα", τονίζει ότι είναι ανάγκη να οργανώσουν οι ίδιοι οι σιδηροδρομικοί την αντίστασή τους από τα κάτω και, σε συντονισμό με τους άλλους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ, να συγκροτήσουν ισχυρό και δυναμικό μέτωπο, με στόχο την απόκρουση της κυβερνητικής πολιτικής ξεπουλήματος του δημόσιου τομέα και ανατροπής των εργασιακών σχέσεων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ