Τρίτη 27 Απρίλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΝΩ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΠΑΡΑΠΑΙΕΙ...
... Αρχισαν τα "ΘΑ" για τις επεκτάσεις!

Τη στιγμή που η κατασκευή του μετρό της Αθήνας παραπαίει μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης (δηλαδή μεταξύ τεράστιων χρονικών και οικονομικών υπερβάσεων), ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης κάλεσε χτες τους δημοσιογράφους στο εργοτάξιο της Ακαδημίας για να τους ανακοινώσει πρόγραμμα... επεκτάσεων! Και σαν να μη φτάνουν τα 800 και βάλε δισ. δρχ. που θα στοιχίσει το μετρό που ήδη κατασκευάζεται - αν και όταν ολοκληρωθεί - ο υπουργός προανήγγειλε ότι οι έξι επεκτάσεις, που προγραμματίζεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2006, θα στοιχίσουν (σε σημερινές τιμές) περίπου 750 ακόμη δισ. δρχ. Μόνο που δεν μπορούσε αυτό να το διαβεβαιώσει, καθώς δεν έχει εξασφαλιστεί μέχρι τώρα ούτε μία δραχμή για τις επεκτάσεις αυτές! Επομένως η χτεσινή φιέστα άνετα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως άλλη μία "άσκηση επί χάρτου" με στόχο την πλύση εγκεφάλων ενόψει ευρωεκλογών...

Οι επεκτάσεις που προγραμματίζονται, σύμφωνα με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και την "Αττικό Μετρό", είναι:

  • Μοναστηράκι - Αιγάλεω, μήκους 4,2 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 179 δισ. δρχ.
  • Σεπόλια - Αγιος Αντώνιος Περιστερίου - Θηβών, μήκους 2,76 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 87 δισ. δρχ.
  • Πεντάγωνο - Σταυρός Αγίας Παρασκευής, μήκους 5,1 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 125 δισ. δρχ.
  • Δάφνη - Ηλιούπολη, μήκους 1,7 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 39 δισ. δρχ.
  • Πανόρμου - Παράδεισος Αμαρουσίου, μήκους 6,5 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 151 δισ. δρχ.
  • Ηλιούπολη - Γλυφάδα, μήκους 8,4 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 160 δισ. δρχ.

Από όλες αυτές τις επεκτάσεις η μόνη που προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί εντός του έτους είναι το τμήμα Σεπόλια - Αγιος Αντώνιος.

Οσον αφορά το μετρό που κατασκευάζεται, όπως ανακοινώθηκε, τα προβλήματα με τους εργολάβους... λύθηκαν και αφού αυτοί πήραν τα νέα "πανωπροίκια" 60 δισ. δρχ. συμφώνησαν να παραδώσουν το μετρό κολοβό και σε τρεις δώσεις, δηλαδή: Το τμήμα Πεντάγωνο - Σύνταγμα - Σεπόλια μέχρι το Δεκέμβρη του 1999 (πράγμα αμφίβολο, αφού ακόμη και με το επίσημο χρονοδιάγραμμα ο σταθμός της Ομόνοιας θα είναι ακόμη γιαπί, ενώ οι δοκιμές λειτουργίας δε θα έχουν ολοκληρωθεί), το τμήμα Σύνταγμα - Δάφνη μέχρι το Νοέμβρη του 2000 και το τμήμα Σύνταγμα - Μοναστηράκι το νωρίτερο τον Αύγουστο του 2002 και το αργότερο τον Ιούνη του 2003!

Οπως δήλωσε ακόμη ο υπουργός, κονδύλια δεν υπάρχουν ούτε για την κατασκευή των σταθμών μετεπιβίβασης του μετρό και γι' αυτό μελετάται η "λύση" της ληστρικής αυτοχρηματοδότησης...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ