Κυριακή 22 Ιούλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Καθένας γίνεται εργολάβος

Η ιστορία του «Μητρώου» επιχειρήσεων μαρτυρά τις ευθύνες των κυβερνήσεων

Οι δεκάδες νεκροί και οι εκατοντάδες σακατεμένοι της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, όπως οι δύο μεταλλεργάτες που σκοτώθηκαν στις 17 του μήνα στο «AILSA CRAIG», υπογράφουν με το αίμα τους την έλλειψη μέτρων ασφαλείας, την εντατικοποίηση. Ωστόσο, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ πιστοί στα αφεντικά τους, κόβουν και ράβουν νόμους, συνδιαμορφώνουν συνολικά μία πολιτική που βλέπει ως «παράπλευρη απώλεια» τον σκοτωμό του εργάτη. Το θέμα είναι να αυξάνουν τα κέρδη τους οι εφοπλιστές, οι μεγαλοεργοδότες.

Στις 13 Μάρτη η κυβέρνηση της ΝΔ ψήφισε στη Βουλή το νομοσχέδιο με τον τίτλο «Μητρώο Επιχειρήσεων Ναυπήγησης, Μετατροπής, Επισκευής, και Συντήρησης Πλοίων». Στόχος της να υπονομεύσει ό,τι έχουν κατακτήσει εδώ και δεκαετίες οι εργατοτεχνίτες με αγώνες και αίμα, τόσο σε ό,τι αφορά τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, όσο και σε ό,τι αφορά το δικαίωμά τους να γυρίζουν από το μεροκάματο στα σπίτια τους ζωντανοί και αρτιμελείς.

Ο νόμος αυτός, ο οποίος εκτός από τους εργατοτεχνίτες έχει επιπτώσεις και στους ναυτεργάτες, δίνει και ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στα ασφαλιστικά ταμεία και κύρια στο ΙΚΑ, αναστέλλοντας μέχρι το 2008 τα χρέη των επιχειρήσεων του κλάδου.

Συγκεκριμένα, κάτω από τις δυναμικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 1998 αναγκάστηκε να ψηφίσει το ν.2642 για το μητρώο των επιχειρήσεων, με σοβαρότατες μεν ελλείψεις, όμως περιλάμβανε και ορισμένα από τα αιτήματα των εργατών. Βέβαια, στη συνέχεια ο νόμος έμεινε ουσιαστικά ανενεργός. Η κυβέρνηση της ΝΔ πατώντας στο πρόσφορο έδαφος που της άφησε το ΠΑΣΟΚ άλλαξε πλήρως τον προηγούμενο νόμο και ικανοποίησε κάποιες «πάγιες» αξιώσεις εφοπλιστών και επιχειρηματιών.

Στο άρθρο 3 του νόμου όπου καθορίζεται ποιοι δικαιούνται να εκτελέσουν εργασίες σε χώρους ναυπηγοεπισκευής, δίνει τη δυνατότητα στους εφοπλιστές είτε να χρησιμοποιούν το πλήρωμα για επισκευαστικές εργασίες των πλοίων οι οποίες χαρακτηρίζονται εργασίες «συντήρησης», είτε να ναυτολογούν εργαζόμενους και να τους παρουσιάζουν ως ναυτεργάτες, σπάζοντας έτσι τα μεροκάματα, τις συμβάσεις και επιβάλλοντας καθεστώς «μαύρης εργασίας».

Στα άρθρα 5 και 6 που αναφέρονται στις κατηγορίες των επιχειρήσεων που μπορούν να εγγραφούν στο Μητρώο, στη διαδικασία και στα δικαιολογητικά εγγραφής, καταργείται ό,τι ίσχυε μέχρι τώρα, όπως ο αριθμός των ημερομισθίων που θα πρέπει να παρουσιάζουν οι επιχειρήσεις κάθε έτος για να φαίνεται ότι λειτουργούν. Οι επιχειρήσεις για να εγγραφούν στο Μητρώο δε χρειάζεται να ανήκουν αποδεδειγμένα σε κάποια κατηγορία (π.χ. μηχανουργείο, ελασματουργείο, ή συνεργείο αμμοβολών), να παρουσιάζουν κύκλο εργασιών και να έχουν μόνιμη έδρα και μόνιμο εξοπλισμό! Ενα απλό εργαλείο αρκεί για να χαρακτηριστεί οποιοσδήποτε ως ...«επιχείρηση»! Με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για την ασφάλεια των εργαζομένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ