Τετάρτη 19 Μάρτη 2008 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΤΩΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ
Τρεις στρατιωτικοί νεκροί και αναπάντητα ερωτήματα

Motion Team

Τραγικό τέλος για τρία στελέχη του Στρατού Ξηράς που επέβαιναν στο στρατιωτικό ελικόπτερο τύπου «Χιούι» που χθες το πρωί συνετρίβη, έξω από το χωριό Βασιλούδι της Θεσσαλονίκης, κοντά στη Λίμνη του Αγίου Βασιλείου.

Πρόκειται για τον ανθυπασπιστή Καρδόπουλο Ευστάθιο του Σάββα, ετών 33, από το νομό Κιλκίς (κυβερνήτης), τον αρχιλοχία Καστανίτη Ευάγγελο του Σωτηρίου, ετών 28, από το νομό Πιερίας (μηχανοσυνθέτης) και τον επιλοχία Κατσιά Αθανάσιο του Μάρκου, ετών 24, από το νομό Θεσσαλονίκης (συγκυβερνήτη). Και οι τρεις ανασύρθηκαν νεκροί από τα συντρίμμια και οι σοροί τους μεταφέρθηκαν στο 424ο Στρατιωτικό Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης όπου περίμεναν οι συγγενείς τους για να τις παραλάβουν.

Το ελικόπτερο συμμετείχε σε εκπαιδευτική άσκηση του Στρατού Ξηράς και είχε απογειωθεί από την αεροπορική βάση στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας με κατεύθυνση προς το στρατόπεδο της Ρεντίνας. Το σήμα χάθηκε από τα ραντάρ στις 10.38 π.μ. Ωρα που σηματοδοτεί και τη συντριβή.

Πολλά και αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα για την αιτία της πτώσης του ελικοπτέρου. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, έγιναν αντιληπτοί ελιγμοί για ασφαλή προσγείωση, ενώ το ελικόπτερο έπεσε φλεγόμενο. Κάτι που ενισχύει την άποψη ότι προφανώς παρουσιάστηκε μηχανικό πρόβλημα στη διάρκεια της πτήσης. Τα συντρίμμια ήταν διασκορπισμένα σε μικρή απόσταση, γεγονός που μαρτυρά ότι η πτώση έγινε από χαμηλό ύψος. Οπως περιέγραψε ο αντιδήμαρχος Κορώνειας Π. Καπαγερίδης, πυκνός καπνός κάλυψε την περιοχή. Η λίμνη του Αγίου Βασιλείου είχε "μαυρίσει". Το μόνο που διακρινόταν ήταν το φτερό του ελικοπτέρου».

Στον τόπο του δυστυχήματος έσπευσαν αμέσως δυνάμεις του Στρατού, της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής. Οπως ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Στρατού, συστάθηκε επιτροπή εμπειρογνωμόνων, προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου.

Το συγκεκριμένο ελικόπτερο ήταν επί 42 χρόνια στην υπηρεσία. Το 1966 χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ, ενώ το 1993, έχοντας ήδη συμπληρώσει 7.190 ώρες πτήσης, εντάχθηκε στις Ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις (Αεροπορία Στρατού) για να φθάσει στις 17 Μάρτη 2008 τις 9.653 ώρες πτήσης. Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του ΓΕΣ, το μοιραίο ελικόπτερο ήταν σχεδόν παροπλισμένο, αφού από τις 26 Ιούλη 2007 που μπήκε για συντήρηση με 9.611 ώρες πτήσης έως χθες είχε κάνει 42 ώρες, δηλαδή πέντε ώρες το μήνα. Συνολικά, 101 ελικόπτερα αυτού του τύπου είναι ενταγμένα στις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις. Από το 1980 και μετά έχουν σημειωθεί 5 θανατηφόρα ατυχήματα με ελικόπτερα «Χιούι», προκαλώντας 15 θανάτους.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τα ερωτήματα μένουν αναπάντητα (2008-11-07 00:00:00.0)
Χάθηκαν τα ίχνη μαχητικού «Μιράζ 2000» (2006-04-15 00:00:00.0)
Η ιστορία των ελικοπτέρων (2002-06-18 00:00:00.0)
Η «βοήθεια» (2000-06-06 00:00:00.0)
Κανείς επιζών από την πτώση του μοιραίου "Μπόινγκ" (1996-02-08 00:00:00.0)
Η μοιραία απόκλιση (1995-02-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ