Σάββατο 15 Απρίλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Χάθηκαν τα ίχνη μαχητικού «Μιράζ 2000»

Αγνοείται ο πιλότος

«Μιράζ 2000»

ΓΕΑ

«Μιράζ 2000»
Σε θρίλερ εξελίχθηκε η εξαφάνιση χθες το πρωί μαχητικού αεροσκάφους τύπου «Μιράζ 2000» μαζί με τον πιλότο του, καθώς μέχρι αργά το βράδυ δεν είχε βρεθεί κανένα ίχνος, τόσο από το αεροσκάφος, όσο και από τον άτυχο χειριστή του. Συγκεκριμένα χθες το πρωί στις 09.02' χάθηκαν τα ίχνη του αεροσκάφους από τα ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας. Λίγο πριν είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Τανάγρας, με προορισμό την Ιταλία, στα πλαίσια εκπαιδευτικής άσκησης. Την ώρα που χάθηκαν τα ίχνη του αεροσκάφους, το ραντάρ έδειχνε ότι πετούσε πάνω από τη λίμνη Υλίκη με κατεύθυνση το Γαλαξίδι και τον Κορινθιακό κόλπο.

Να σημειωθεί ότι στην περιοχή επικρατούσε χαμηλή και πυκνή νέφωση, ενώ ο πιλότος, του οποίου επίσημα η τύχη αγνοείτο, είχε αναφέρει βλάβη στα όργανα του αεροσκάφους λίγα λεπτά μετά την απογείωση. Πάντως, ο συγκεκριμένος πιλότος έχει μεγάλη εμπειρία με 1.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του. Σε κάθε περίπτωση, όπως εκτιμάται, εάν είχε ενεργοποιήσει το σύστημα αυτόματης εκτίναξης του καθίσματος, ο εντοπισμός του θα ήταν εύκολος, αφού ταυτόχρονα με τη διαδικασία εγκατάλειψης εκπέμπεται και το ειδικό σήμα για τον εντοπισμό από τις ομάδες έρευνας και διάσωσης.

Να σημειωθεί ότι στα πολεμικά αεροσκάφη, για λόγους επιχειρησιακούς, δηλαδή για να μην εντοπίζονται από εχθρικές δυνάμεις, δεν υπάρχει σύστημα εκπομπής σήματος εντοπισμού τους σε περίπτωση πτώσης τους, ούτε βέβαια «μαύρο κουτί». Ωστόσο, είχε κινηθεί πριν από 4 χρόνια διαδικασία, που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε, για την προμήθεια τέτοιου συστήματος για χρήση σε καιρό ειρήνης.

Η επιχείρηση εντοπισμού αεροσκάφους και χειριστή, με τη συμμετοχή ελικοπτέρων της Πολεμικής Αεροπορίας και του Πολεμικού Ναυτικού, δυνάμεων του Στρατού Ξηράς, της Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος, επεκτάθηκε χθες σε όλη τη διάρκεια της ημέρας στο τρίγωνο Υλίκη - Ελικώνας - Γαλαξίδι, καθώς και στον Κορινθιακό, ωστόσο χωρίς αποτέλεσμα, μέχρι που έπεσε το σκοτάδι, οπότε και η έρευνα συνεχίστηκε μόνο από με επίγεια μέσα.

Εχουν πέσει 14 μαχητικά της «αγοράς του αιώνα»

Να σημειωθεί ότι τα αεροσκάφη «Μιράζ 2000» είναι γαλλικής κατασκευής πολλαπλού ρόλου και παντός καιρού. Εντάχθηκαν στο οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας το 1988 με τη Σύμβαση «Talos», με βάση την οποία αγοράστηκαν 40 αεροσκάφη αυτού του τύπου, καθώς και άλλα 40 τύπου «F-16» αμερικανικής προέλευσης. Ολα μαζί αποτελούσαν την περιβόητη «αγορά του αιώνα». Από τότε και μέχρι σήμερα, έχουν συντριβεί 7 μαχητικά τύπου «Μιράζ 2000» και άλλα 7 τύπου «F-16».

Βαρύ όμως είναι το τίμημα από πλευράς απωλειών ανθρωπίνων ζωών. Αξίζει να αναφέρουμε ότι από το 1990 και μέχρι χθες είχαν σημειωθεί 63 μείζονα αεροπορικά ατυχήματα με 47 νεκρούς αεροπόρους, ενώ εάν στον αριθμό αυτό προστεθούν και 64 νεκροί του C-130 που το 1991 έπεσε στο όρος Οθρυς, ο αριθμός των νεκρών φθάνει τους 111. Στα ατυχήματα αυτά δεν περιλαμβάνονται όσα έχουν γίνει με ελικόπτερα των Ενόπλων Δυνάμεων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ