Παρασκευή 27 Ιούνη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Κλιμακώνουν τις προκλήσεις για την ακρίβεια

Εύσημα του υπουργείου Ανάπτυξης στους μεγαλοεπιχειρηματίες για τα διαφημιστικά τους κόλπα που παρουσιάζουν ως μειώσεις τιμών

Με καταλόγους εννιά αλυσίδων σούπερ μάρκετ που ...«ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για επίδειξη της εταιρικής ευαισθησίας» και 42 βιομηχανιών που «έχουν ανταποκριθεί με διαφορετικό τρόπο η καθεμιά» στο θέμα των τιμών κλιμακώνει η κυβέρνηση τη συντονισμένη πρόκληση και τον εμπαιγμό σε βάρος των εργαζομένων. Ετσι, οι εργαζόμενοι, μαζί με την ακρίβεια σε όλα ανεξαιρέτως τα είδη πρώτης ανάγκης, καλούνται τώρα να αντιμετωπίζουν και τον κυβερνητικό εμπαιγμό, αφού ο υπουργός Ανάπτυξης δε δίστασε χτες να υποστηρίξει εντελώς αυθαίρετα και αρκούντως προκλητικά ότι ήδη οι εργαζόμενοι έχουν κέρδος από την πολιτική της κυβέρνησης!

Στην πραγματικότητα, η κυβέρνηση στο πλαίσιο της θεωρίας της «εταιρικής κοινωνικής ευθύνης» αποσιωπά το γεγονός ότι οι όποιες προσφορές αλυσίδων σούπερ μάρκετ ή ακόμα και βιομηχανιών που με ιδιαίτερη σπουδή διαφήμισε χτες, ούτε είναι κάτι που ξαφνικά εμφανίστηκε τώρα ούτε περιλαμβάνει κανενός είδους «κοινωνική ευαισθησία». Πρόκειται απλώς για την πάγια τακτική των επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίοι, έχοντας εξασφαλίσει ένα επιθυμητό επίπεδο κερδοφορίας, στην προσπάθειά τους να αποσπάσουν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς κάνουν, κατά διαστήματα, κάποιες περιστασιακές προσφορές, που σε καμία περίπτωση δεν αλλάζουν το τοπίο της γενικευμένης ακρίβειας και των κερδοσκοπικών ανατιμήσεων.

Ταυτόχρονα, με τον πιο προκλητικό τρόπο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης κάνει την ανήξερη για την εξαπάτηση των εργαζομένων από τα μονοπώλια, που, έχοντας ανακοινώσει ότι προχωρούν σε μειώσεις ή «πάγωμα» τιμών, είτε επέβαλαν ανατιμήσεις πριν από το ...«πάγωμα» ή μαζί με τις μειώσεις σε ορισμένα προϊόντα επέβαλαν αυξήσεις τιμών σε άλλα προϊόντα τους.

Ο υπουργός δημοσιοποίησε τα ονόματα 42 επιχειρήσεων και τις αντίστοιχες «πρωτοβουλίες» τους σε τρεις κατηγορίες: Της «θετικής ανταπόκρισης», της «περιορισμένης ανταπόκρισης» και της «χαμηλής ανταπόκρισης». Ενδεικτικό της κοροϊδίας είναι ότι μεταξύ των εταιρειών που είχαν «θετική ανταπόκριση» είναι:

  • Η «Vivartia» που μείωσε την τιμή του «φρέσκου γάλακτος ΔΕΛΤΑ» κατά 3%, αλλά την ίδια στιγμή επέβαλε ανατιμήσεις σε άλλα προϊόντα όπως στο γιαούρτι «Complet» (3,5%) και στο γάλα «ΒΛΑΧΑΣ» (6,4%).
  • Η «Beiersdorf Hellas» γιατί μείωσε την τιμή στη «Nivea Creme» μέχρι τον Οκτώβρη, ενώ ας σημειωθεί ότι στις αρχές του μήνα επέβαλε ανατιμήσεις σε δεκάδες άλλα προϊόντα της.
  • Η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης γιατί μείωσε κατά 5 ευρώ τον τόνο για τη ζάχαρη από τα 700 στα 695 ευρώ τον τόνο (ποσοστό 0,8%)!
  • Η εταιρεία «Π.Γ. ΝΙΚΑΣ» γιατί από τα δεκάδες προϊόντα της μείωσε την πάριζα κατά 2,5%.

Κάτι τέτοια η κυβέρνηση τα σερβίρει σαν «κοινωνική ευθύνη» και αντιμετώπιση της ακρίβειας, προκειμένου να αποενοχοποιήσει την πολιτική της που εξυπηρετεί τα επιχειρηματικά κέρδη.

Κατά τα άλλα χτες ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε τη σύσταση της «Υπηρεσίας Εποπτείας της Αγοράς», που στην πραγματικότητα αποτελεί αναδιάταξη των υπαρχουσών ελεγκτικών υπηρεσιών του υπουργείου σε τρεις διευθύνσεις: Διεύθυνση ελέγχου, διεύθυνση κοστολόγησης και διεύθυνση παρατηρητηρίου τιμών. Αξιοσημείωτο είναι ότι μεταξύ άλλων έγινε λόγος και για «υποστήριξη και υποβοήθηση της υπηρεσίας από ιδιώτες», πράγμα για το οποίο ο υπουργός έσπευσε να διευκρινίσει ότι «δεν μπορεί ιδιώτης να κάνει έργο δημοσίου υπαλλήλου όπως προβλέπεται από το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χωρίς προηγούμενο η κοροϊδία (2008-06-12 00:00:00.0)
Σχέδιο εξαγνισμού των κερδών (2008-06-03 00:00:00.0)
Ποδαρικό με ανατιμήσεις έκανε το 2006 (2006-01-21 00:00:00.0)
Επιχείρηση «καμουφλάζ» της ακρίβειας (2005-03-23 00:00:00.0)
«Καλή χρονιά» με ανατιμήσεις μέχρι και 26,2% (2005-01-15 00:00:00.0)
Νέα αύξηση στο ψωμί από τον Οκτώβρη (2003-08-27 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ