Τρίτη 10 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΣΑΜΙΝΑ»
Βυθίστηκε λόγω μηχανικής βλάβης

Κατηγορηματικός στη μαρτυρία του  ο πρωτοδεύτερος μηχανικός του πλοίου Αν. Σορόκος. Συνέντευξη στον «902 Αριστερά στα FM». Στο «βήμα» της δεξιάς έλικας η απάντηση στο γιατί δεν «άκουγε» το πηδάλιο

Την πεποίθηση ότι το «Εξπρές Σαμίνα» βυθίστηκε λόγω μηχανικής βλάβης εξέφρασε ο πρωτοδεύτερος μηχανικός του πλοίου Αν. Σορόκος, σε συνέντευξη στο ραδιόφωνο του «902». Συγκεκριμένα, ο Αν. Σορόκος επισήμανε ότι το προσωπικό του συμπέρασμα είναι πως «σταμάτησε η δεξιά έλικα να δίνει ιπποδύναμη και λόγω του ότι η αριστερή είχε την ισχύ της έστριψε το πλοίο δεξιά και δεν προλάβαιναν να κάνουν τίποτα», ενώ ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι το «Εξπρές Σαμίνα» ήταν ένα πλοίο 34 ετών και χωρίς επισκευές των μηχανών, που είχε την εικόνα ενός οργανισμού που αργοπεθαίνει.

Ο Αν. Σορόκος υπογράμμισε ακόμη ότι από τις 40 μέρες που εργάστηκε στο πλοίο, τις 15 το σύστημα των χειριστηρίων δε λειτουργούσε και ότι πέντε φορές είχε έρθει συνεργείο να τα επισκευάσει, ώσπου «είπαν ότι εδώ πλέον δε γίνεται τίποτα και πρέπει να μπει ένα καινούριο ζευγάρι. Αυτό το πρόβλημα ήταν γνωστό και στον καπετάνιο, και στον υποπλοίαρχο, στον πρώτο μηχανικό, σε όλο το πλήρωμα μηχανής, δε μιλάνε γιατί μάλλον φοβούνται μήπως χάσουν το ψωμάκι τους, όπως το 'χασα εγώ στην ουσία τώρα...».

Ο πρωτοδεύτερος μηχανικός του «Εξπρές Σαμίνα» ανέφερε ότι η κατάσταση του μεγαλύτερου μέρους των συμβατικών πλοίων που ταξιδεύουν σήμερα «είναι ίδια και χειρότερη», προσθέτοντας ότι «όταν πήγα σε αυτό το πλοίο μου είπαν ότι θα έπρεπε να είμαι πολύ ευχαριστημένος, γιατί πήγα στο πιο καλό πλοίο της εταιρίας...».

Απαντώντας σε ερώτηση για το αν έγινε κάποια προσπάθεια από την πλευρά της εταιρίας να ανασκευάσει τις αρχικές του καταγγελίες, ο πρωτοδεύτερος μηχανικός αποκάλυψε ότι «μεγάλο στέλεχος των "Μινωικών Γραμμών"..., μου είπε ότι ήδη έχω μπει σε μεγάλο και δύσκολο δρόμο, θα πρέπει λοιπόν, για να ξεφύγω από αυτές τις δυσκολίες που ήδη έχω μπει, να προσπαθήσω με οποιονδήποτε τρόπο να ανατρέψω τις καταγγελίες μου. Αν το κάνω αυτό οι "Μινωικές Γραμμές" θα βρίσκονται στο πλευρό μου με οποιονδήποτε τρόπο...».

Ο Αν. Σορόκος κατήγγειλε ακόμη την εφοπλιστική τακτική, η οποία στο κυνήγι του κέρδους αναγκάζει τους πλοιάρχους να περνούν πολύ κοντά από τις ακτές: «Μπορούσε κάλλιστα, είπε, να μην ήταν αυτοί οι βράχοι, μπορούσαν να ήταν πολλές άλλες παραλίες που περνάνε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας. Η πολιτική του να φτάσει ένα πλοίο 5 λεπτά νωρίτερα είναι αυτή που αναγκάζει τους πλοιάρχους να περνάνε 80, 100, 150 μέτρα από την ακτή. Κατά τη διαδρομή τους Πειραιά - Σάμο έχει πάρα πολλά σημεία σαν κι αυτό. Αυτά που ακούω περί απόστασης ασφαλείας, μου ακούγονται σαν παραμύθια. Η πραγματική απόσταση ασφαλείας είναι πάνω από 3 μίλια».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ