Τρίτη 27 Γενάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Μέσα στη βδομάδα οι «προσφορές»

Το ξεπούλημα του αερομεταφορέα και οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στον ΟΣΕ στο επίκεντρο της συνάντησης στο Μέγαρο Μαξίμου

Η ιδιωτικοποίηση του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), οι προωθούμενες αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στον ΟΣΕ, καθώς και οι επικείμενες «τσουχτερές» αυξήσεις σε σιδηροδρομικά εισιτήρια και κόμιστρα ταξί και φορτηγών αυτοκινήτων κυριάρχησαν κατά τη χτεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού, Κ. Καραμανλή, με τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών, Ευρ. Στυλιανίδη, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Ο υπουργός επιχείρησε με τις δηλώσεις του να περιορίσει το περιεχόμενο της συνάντησης σε θέματα που αφορούν στην ανάδειξη της Ελλάδας σε «σημαντικό διεθνές διαμετακομιστικό, εμπορευματικό και επικοινωνιακό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή», καθώς και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Τα «φλέγοντα» θέματα της «Ολυμπιακής» και του ΟΣΕ ο υπουργός τα αποσιώπησε. Και μόνο όταν ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους, για μεν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ομίλου της ΟΑ απάντησε «αναμένουμε την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών και πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά». Για δε τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στον ΟΣΕ είπε ότι θα υπάρξει λεπτομερής ενημέρωση όταν «ωριμάσει το ζήτημα».

Οσον αφορά στην ΟΑ σημειώνεται ότι την Παρασκευή λήγει η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών από την πλευρά των ενδιαφερομένων για τις τρεις εταιρείες του ομίλου (αεροπορικό έργο, Τεχνική Βάση και επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών). Εφόσον τελικά υπάρξουν προσφορές, θα αξιολογηθούν και θα επιλεγούν οι «προτιμητέοι υποψήφιοι» για κάθε εταιρεία. Το κυβερνητικό σχέδιο, όπως έχει ανακοινωθεί επίσημα, προβλέπει ότι έως το τέλος του ερχόμενου Απρίλη, ο όμιλος της ΟΑ είτε θα έχει ιδιωτικοποιηθεί είτε θα τεθεί σε εκκαθάριση και θα απολυθούν όλοι οι εργαζόμενοι. Οι 8.000 εργαζόμενοι απολύονται σε κάθε περίπτωση. Απλά η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί ότι θα ...παρακαλέσει τον «επενδυτή» να προσλάβει ορισμένους με όρους αγοράς!

Για τον ΟΣΕ, το κυβερνητικό «σχέδιο ανασυγκρότησης» που ανακοινώθηκε τον περασμένο Αύγουστο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει δραστική μείωση του προσωπικού κατά 2.500 - 3.000, περικοπές δρομολογίων, καθώς και «τσουχτερές» αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ έως και 80%. Ολα αυτά στο πλαίσιο της πολιτικής ιδιωτικοποίησης και του ΟΣΕ, ενόψει της πλήρους «απελευθέρωσης» (ιδιωτικοποίησης) των σιδηροδρομικών μεταφορών από το 2011.

Ο Ευρ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε και στη συνεργασία με τους κλάδους των ελεύθερων επαγγελματιών ώστε «να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στη διεθνή οικονομική κρίση που σήμερα αντιμετωπίζει η Ευρώπη», παραπέμποντας με τη δήλωση αυτή στο επικείμενο «κύμα» αυξήσεων σε μετακινήσεις και μεταφορές. Υπενθυμίζεται ότι οι ιδιοκτήτες ταξί διεκδικούν αυξήσεις 100% στη μονή ταρίφα σε τρεις δόσεις και οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων ΔΧ αυξήσεις στα κόμιστρα 15% - 20%.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ