Τρίτη 10 Φλεβάρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΔΙΑΛΟΓΟΣ» ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ
Στήνονται τα θεμέλια των αντιδραστικών αλλαγών

Από παλιότερη κινητοποίηση των εκπαιδευτικών ενάντια στους κυβερνητικούς«διαλόγους»
Από παλιότερη κινητοποίηση των εκπαιδευτικών ενάντια στους κυβερνητικούς«διαλόγους»
Ο διάλογος για αλλαγές στο Λύκειο και στο Εξεταστικό εξακολουθεί να παραμένει στο επίκεντρο, καθώς η ίδια η κυβέρνηση διαμορφώνει με αυτόν τον τρόπο την ατζέντα του υπουργείου Παιδείας, μετά και από τις αλλεπάλληλες συναντήσεις του υπουργού με διάφορους μετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η κυβέρνηση συνεχίζει στη ρότα του αποπροσανατολισμού, κλίνοντας σε όλες τις πτώσεις τη «μηδενική βάση» από την οποία υποτίθεται ότι ξεκινάει ο διάλογος, αξιοποιώντας παράλληλα τη λαϊκή δυσαρέσκεια από την εφαρμοζόμενη πολιτική ως «συναίνεση» στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε δημοσκόπηση της MRB που δημοσιεύτηκε χτες στον «Ελεύθερο Τύπο», η πλειοψηφία των ερωτηθέντων απαντά ότι χρειάζεται αλλαγή στο σχολείο και στο σύστημα πρόσβασης. Συγκεκριμένα, την ανάγκη αλλαγών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σημειώνει το 77,3% των ερωτηθέντων, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το 85%, στον τρόπο εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση το 75,9%, ενώ το 69,3% επιθυμεί αποσύνδεση των εξετάσεων εισαγωγής από το Λύκειο. Το γεγονός βέβαια ότι οι εργαζόμενοι και η νεολαία στενάζουν από το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα, από την αύξηση των ταξικών φραγμών, τη στείρα εκμάθηση δεξιοτήτων κλπ., δε σημαίνει ότι συναινούν στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία που προωθούνται από τις κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ. Αλλωστε, οι αναδιαρθρώσεις αυτές μπορεί να προωθούνται στο όνομα της λαϊκής δυσαρέσκειας, τελικά όμως όχι μόνο δεν την απαλύνουν, αλλά αντίθετα την εντείνουν, καθώς είναι προσανατολισμένες στην ολοκληρωτική πρόσδεση της Παιδείας στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς.

Προτάσεων συνέχεια...

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, η πρόταση της «επιτροπής σοφών» του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) υπό τον Θ. Βερέμη, προβλέπει κάποιου είδους προπαρασκευαστικό έτος, είτε στις δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου είτε μετά την ολοκλήρωσή του και στη συνέχεια εξετάσεις σε πέντε μαθήματα το πολύ, απεριόριστη δυνατότητα επανεξέτασης χωρίς κατοχύρωση βαθμολογίας, καθορισμό από τα πανεπιστήμια των όρων εισαγωγής στην κάθε σχολή κ.ά. Σύμφωνα με αυτή την πρόταση, το Λύκειο χωρίζεται σε δυο ζώνες, μια για τους μαθητές που σκοπεύουν να συνεχίσουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση και άλλη μια για εκείνους που δε θα συνεχίσουν. Ετσι, προστίθεται ένα ακόμη «φίλτρο» διαλογής των μαθητών και ταξικού διαχωρισμού, οδηγώντας τους μαθητές να κάνουν από νωρίς την επιλογή της διοχέτευσης σε διάφορα ιδιωτικά μεταλυκειακά κέντρα κατάρτισης.

Χτες, ο υπουργός Παιδείας συναντήθηκε με τους πρυτάνεις των Πανεπιστημίων, οι οποίοι θα συμμετέχουν στο διάλογο. Οπως δήλωσε μετά τη συνάντηση ο Παναγιώτης Τσίρης, πρύτανης του Παντείου Πανεπιστημίου, «τα πανεπιστήμια, ως αυτοδιοικούμενα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, πρέπει να έχουν λόγο και ως προς τον αριθμό των εισακτέων και ως προς τον τρόπο εισαγωγής». Η παραπάνω πρόταση εντάσσεται απόλυτα στο σχέδιο για το πανεπιστήμιο που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια σε μια αγορά Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπως προωθείται και από τους αντιδραστικούς νόμους των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και από τις κατευθύνσεις της διαδικασίας της Μπολόνια. Ετσι, το κάθε πανεπιστήμιο, προκειμένου να είναι ανταγωνιστικό και να κερδίσει πόντους στην «αξιολόγηση» - κατάταξη των ιδρυμάτων, κανονίζει με τους δικούς του όρους πόσους και ποιους εισακτέους θα δεχτεί, βάζει τις δικές του προϋποθέσεις για να αυξήσει ακόμα περισσότερο το κύρος του.

Ο Αρης Σπηλιωτόπουλος επισήμανε ότι μόλις το ΠΑΣΟΚ ορίσει αντιπροσώπους θα ξεκινήσουν και οι διαδικασίες του διαλόγου... Ακόμα, πρόεδρος του Συμβουλίου Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΣΑΠΕ), που λειτουργεί στο πλαίσιο το ΕΣΥΠ, αναλαμβάνει εκ νέου ο Χρ. Μασσαλάς, πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας με απαντητική του επιστολή στον Αλ. Αλαβάνο επαναλαμβάνει ότι θεωρεί χρήσιμη τη συμμετοχή του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ στο διάλογο, ενώ απαντά και στις «προϋποθέσεις» συμμετοχής που θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ: Για την κατάργηση της δικαιόχρησης και το πάγωμα του νόμου - πλαισίου, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο τροποποιήσεων (σημειώνοντας ότι είναι νόμοι που έχουν ήδη ψηφιστεί) και ικανοποιεί την τρίτη «προϋπόθεση» που έχει θέσει ο ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας ότι «είμαστε σύμφωνοι με την ανάγκη αύξησης της χρηματοδότησης στην παιδεία»...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Απόλυτος προθάλαμος των πανεπιστημίων (2011-04-01 00:00:00.0)
Αποπροσανατολισμός με την «εύκολη» πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση (2010-09-29 00:00:00.0)
Αλλαγές στο μοντέλο των αναγκών της αγοράς (2009-06-30 00:00:00.0)
Ετοιμάζουν αλλαγές στο εξεταστικό (2006-11-07 00:00:00.0)
Αγώνες ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης (2006-04-19 00:00:00.0)
Διάλογος απάτης και χειραγώγησης (2005-02-17 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ