Παρασκευή 27 Νοέμβρη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΟΜΙΛΟΣ MIG
Αντιπαράθεση ... για τα μάτια του κόσμου

Τελικά, με απόφαση της κυβέρνησης, ανατέθηκε στην «Olympic Air» η εκμετάλλευση των υπόλοιπων εννιά επιδοτούμενων γραμμών

Αντιπαράθεση για το ...θεαθήναι αποδείχθηκαν τελικά οι αντεγκλήσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με τον όμιλο της MIG και τον Α. Βγενόπουλο, με αφορμή τον αποκλεισμό της «Olympic Air», από το διαγωνισμό για την προσωρινή ανάθεση (μέχρι τον ερχόμενο Μάρτη) των 15 - σε σύνολο 24 - επιδοτούμενων αεροπορικών γραμμών στο Αιγαίο.

Με χτεσινή απόφαση του υπουργού Υποδομών Δ. Ρέππα, που δημοσιοποιήθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ουσιαστικά ανατίθεται στην «Olympic Air» η εκμετάλλευση των υπόλοιπων εννιά επιδοτούμενων γραμμών μέχρι τον ερχόμενο Μάρτη, με την προτροπή προς τον Α. Βγενόπουλο να υποβάλει βελτιωμένη οικονομική πρόταση. Ταυτόχρονα, ο όμιλος που εκπροσωπεί ο επιχειρηματίας παραμένει ο βασικός διεκδικητής στους επόμενους διαγωνισμούς για το σύνολο των επιδοτούμενων γραμμών, αλλά και για τις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών («χάντλινγκ») στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Αξιοσημείωτο είναι ότι σχεδόν ταυτόχρονα με την κυβερνητική απόφαση για την ανάθεση, συνεχίστηκαν οι αλληλοκατηγορίες μεταξύ Δ. Ρέππα και Α. Βγενόπουλου. Ο μεν επιχειρηματίας επενέλαβε την κατηγορία περί «σκανδαλώδους ανεπάρκειας» του υπουργού, ο δε Δ. Ρέππας απάντησε ότι δεν είναι στις προθέσεις του να υποβάλει αίτηση πρόσληψης στις επιχειρήσεις του Α. Βγενόπουλου, ενώ απέδωσε την επίθεση του επιχειρηματία στο «ξεβόλεμά του». Σημειώνεται, πάντως, ότι ο Α. Βγενόπουλος έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι δεν είναι αντίθετος με την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό.

Η ουσία είναι ότι οι πολιτικο-επιχειρηματικές συγκρούσεις που έχουν ξεσπάσει τον τελευταίο καιρό, με επίκεντρο την ανάθεση των επιδοτούμενων αεροπορικών γραμμών, είναι επακόλουθο της ιδιωτικοποίησης του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) και έχουν ως στόχο την κυριαρχία στις αερομεταφορές και την εξασφάλιση «ζεστού» κρατικού χρήματος κατ' έτος 35 εκατ. ευρώ. Σε όξυνση βρίσκεται και η επιχειρηματική σύγκρουση για το «χάντλινγκ», με ετήσιο τζίρο άνω των 150 εκατ. ευρώ.

Οσα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό στον κλάδο των αερομεταφορών, είναι οι πρώτες «παρενέργειες» της ιδιωτικοποίησης του ομίλου ΟΑ και μόνο σε επίπεδο πολιτικο-οικονομικών συμφερόντων. Ωστόσο, αυτό που έχει σημασία είναι ότι η πολιτική απελευθέρωσης των αερομεταφορών και κατ' επέκταση η ιδιωτικοποίηση του ομίλου ΟΑ, με την οποία συμφωνούν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ - πέραν των κάθε λογής συγκρούσεων - έχει ως μόνιμα «θύματα» τους χιλιάδες εργαζόμενους στον κλάδο, όσο και τον ελληνικό λαό, ο οποίος σύντομα θα κληθεί να πληρώσει πανάκριβες αεροπορικές υπηρεσίες και μόνο σε προορισμούς που θα κρίνονται επικερδείς από τους επιχειρηματικούς ομίλους. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αεροπορική σύνδεση των απομακρυσμένων ελληνικών νησιών, στη μετά «κρατικής επιδότησης» εποχή.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εντείνονται οι επιχειρηματικές συγκρούσεις (2009-11-19 00:00:00.0)
«Πόλεμος» για 35 εκατ. ευρώ (2009-09-17 00:00:00.0)
Δώρο 35 εκατ. στις αεροπορικές εταιρείες (2009-06-12 00:00:00.0)
«Επεσαν» οι υπογραφές της παράδοσης (2009-03-24 00:00:00.0)
Παλλαϊκός αγώνας για τη σωτηρία της «Ολυμπιακής» (2007-12-12 00:00:00.0)
Προσπαθεί να αποπροσανατολίσει η κυβέρνηση (2005-09-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ