Στη Βαβυλωνία αλληλοσυγκρουόμενων εγκυκλίων και υπουργικών αποφάσεων η εκλογική διαδικασία για τις τοπικές εκλογές του Νοέμβρη
«Χάβρα Ιουδαίων» επικρατεί με τις εγκυκλίους και τις υπουργικές αποφάσεις που έχει εκδώσει το υπουργείο Εσωτερικών για την διενέργεια των τοπικών εκλογών της 7ης του Νοέμβρη σε σημείο που να αναρωτιέται βάσιμα, όποιος έρχεται σ' επαφή μ' αυτές - και διαπιστώνει το μπάχαλο που επικρατεί - αν υπάρχει κάποια ευτελής μικροκομματική σκοπιμότητα ή το όλο ζήτημα υποκρύπτει άκρως επικίνδυνη προχειρότητα και ανικανότητα.
Η «ανευθυνότητα» των ...υπευθύνων, δυστυχώς επεκτείνεται και στον πυρήνα των εκλογών δηλαδή στο περιεχόμενο των ψηφοδελτίων. Μεταξύ της αρχικής και της τωρινής ανάρτησης, στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΣ, της εγκυκλίου για τις δημοτικές εκλογές (αριθμός 18), στο κεφάλαιο για το περιεχόμενο των ψηφοδελτίων, υπάρχουν σημαντικές αλλαγές. Συγκεκριμένα οι ιθύνοντες προσέθεσαν, σιωπηρώς, ολόκληρες παραγράφους που αν δεν τις αντιληφθούν οι συνδυασμοί και προχωρήσουν σε έκδοση ψηφοδελτίων βάσει της αρχικής μορφής της εγκυκλίου, τα ψηφοδέλτια αυτά δεν θα γίνουν δεκτά ή θα βγουν άκυρα. Η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών που προφανώς έχει ενημερωθεί για τις διορθώσεις και τις έχει εγκρίνει (δεδομένου ότι η εγκύλιος υπογράφεται από τον υπουργό Γ. Ραγκούση και τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου) θεώρησε καλύτερο αντί να ενημερώσει για το λάθος τους ενδιαφερόμενους, να κουκουλώσει το όλο θέμα κι όποιον... πάρει ο χάρος. Ηταν δύσκολο να βγάλουν μια νέα εγκύκλιο στην οποία θα επισημαίνονταν μόνο οι διορθώσεις και θα ακυρωνόταν η παλιά στα συγκεκριμένα σημεία; `Η μήπως θεωρούν ότι οι χιλιάδες συνδυασμοί σε όλη την χώρα έχουν την υποψία ώστε να ψάχνουν ως την τελευταία ημέρα των εκλογών ένα κείμενο σχεδόν 200 σελίδων για να ανακαλύψουν τι συνεχίζει να ισχύει;
Λάθη επί λαθών δεν υπάρχουν μόνο στις εγκυκλίους αλλά και στις υπουργικές αποφάσεις. Στην απόφαση 50038/3-9-2010 του υπουργού Εσωτερικών, που αναφέρεται στην ανάρτηση εσόδων και δαπανών υποψηφίων και συνδυασμών, στο διαδίκτυο (στη βάση δεδομένων, «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ», του ΥΠΕΣ), στο άρθρο 7, διαβάζουμε: «Ειδικά για τις εκλογικές δαπάνες και τα έσοδα που πραγματοποιήθηκαν από την έναρξη της προεκλογικής περιόδου, αυτά εισάγονται (σ.σ. από συνδυασμούς και υποψηφίους) το αργότερο μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου 2010». Για να γίνει η σχετική εισαγωγή στοιχείων τόσο οι συνδυασμοί όσο και οι υποψήφιοι πρέπει να αποκτήσουν κωδικό πρόσβασης στη βάση δεδομένων. Ομως ο σχετικός νόμος 3870, στο άρθρο 10 παρ. 3, προβλέπει ότι οι συνδυασμοί μπορούν να πάρουν τον εν λόγω κωδικό πρόσβασης μέχρι την ημερομηνία ανακήρυξής τους, δηλαδή μέχρι τις 23 Οκτωβρίου!!! Ποια η σκοπιμότητα της έκδοσης μιας υπουργικής απόφασης που συγκρούεται με το νόμο; Ποιος ο στόχος;
Στην ίδια υπουργική απόφαση στο άρθρο 2 περιγράφεται μια δαιδαλώδης διαδικασία απόκτησης ΑΦΜ από τους συνδυασμούς. Ομως μία ημέρα νωρίτερα από την έκδοση της εν λόγω υπουργικής απόφασης, στις 2- 9- 2010 το υπουργείο Οικονομικών εξέδωσε εγκύκλιο στην οποία αναφέρεται ότι «η χορήγηση ΑΦΜ στους συνδυασμούς που προτίθενται να συμμετάσχουν στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές θα διενεργείται με τις διαδικασίες που ορίζουν οι κείμενες διατάξεις, και αντί συστατικού εγγράφου θα υποβάλλεται από τον υπόχρεο υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/86, στην οποία θα αναγράφεται η επωνυμία του συνδυασμού, το όνομα του επικεφαλής και η έδρα του». Τελικά τι ισχύει για το ΑΦΜ των συνδυασμών; Η υπουργική απόφαση του κ. Ραγκούση με τα χαρτιά και τις αιτήσεις που προβλέπει ή μια υπεύθυνη δήλωση που αναφέρει η εγκύκλιος από το υπουργείο του κ. Παπακωνσταντίνου;