Τρίτη 16 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Η μοιραία πτήση

Τα συντρίμμια του ελικοπτέρου στο βυθό (Η φωτογραφία από την τηλεόραση)
Τα συντρίμμια του ελικοπτέρου στο βυθό (Η φωτογραφία από την τηλεόραση)
Το δυστύχημα με το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ έγινε στις 6.40 το βράδυ της Κυριακής. Την ώρα εκείνη διακόπηκε η επικοινωνία που είχε με το κέντρο του ΕΚΑΒ. Κινητοποιήθηκαν ένα ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης, μια φρεγάτα του Ναυτικού, δυο πλωτά του Λιμενικού, τρία αλιευτικά και τρία επιβατηγά πλοία. Ομως, παρά τις έρευνες, μέχρι χτες το βράδυ είχαν βρεθεί μόνο λίγα συντρίμμια του ελικοπτέρου.

Το τελευταίο είχε ξεκινήσει στις 5.30 το απόγευμα της Κυριακής από την Πάτμο για να μεταφέρει σε νοσοκομείο της Αθήνας τον 75χρονο Αγαπητό Βαρκάδο που είχε υποστεί έμφραγμα. Κυβερνήτης του ήταν ο Αντόνιο Βακάρι, Ιταλός αρχιχειριστής του ΕΚΑΒ, συγκυβερνήτης ο Παναγιώτης Κοταδέλης, ενώ σε αυτό επέβαιναν η γιατρός Σοφία Μπεφόν και ο νοσηλευτής Γιώργος Λεβετζόνης.

Η πτήση θα γινόταν μέσα στην καταιγίδα και υπήρχε εναλλακτικό σχέδιο πτήσης που πρόβλεπε προσγείωση στη Σύρο. Στις 6.20 ο πιλότος επικοινώνησε με τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου στο Ελληνικό, ενώ στις 6.24 χάθηκε από τα ραντάρ του. Σύμφωνα με τους ελεγκτές της εναέριας κυκλοφορίας, το ελικόπτερο βρισκόταν έξι μίλια νότια από το Σούνιο. Ο πιλότος του δεν είχε αναφέρει ότι αντιμετώπιζε κάποιο τεχνικό πρόβλημα ή βλάβη.

Στη συγκρότηση 4μελούς επιτροπής, που θα διερευνήσει τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας με το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ, προχώρησε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Πρόεδρος της Επιτροπής ορίστηκε ο υποπτέραρχος εν αποστρατεία Χρ. Βάγιας και μέλη οι: Γ. Κέκελος, αντισμήναρχος Πολεμικής Αεροπορίας, Γιαν. Παπαδόπουλος, προϊστάμενος Ατυχημάτων ΥΠΑ και Αλ. Τσιάπας, αεροναυπηγός.

Οσον αφορά την προχτεσινή ανακοίνωση της ΥΠΑ, στην οποία αναφερόταν ότι ο Ιταλός κυβερνήτης του ελικοπτέρου ήταν σε επαφή μέσω ασυρμάτου με τον έλεγχο προσέγγισης Αθηνών από 18.14 μέχρι 18.20 και του δόθηκαν πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στο αεροδρόμιο του Ελληνικού και «οδηγίες για την περαιτέρω πορεία του», στελέχη της ΥΠΑ διευκρίνιζαν χτες ότι επρόκειτο για οδηγίες που αφορούσαν την πορεία του ελικοπτέρου για να αποφύγει την καταιγίδα και πρόσθεταν ότι όλα αυτά θα αποτελέσουν στοιχεία του πορίσματος και ως εκ τούτου δεν μπορούν να δοθούν τώρα στη δημοσιότητα.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ευθύνες στον πιλότο, αλλά και πολλά ερωτήματα (2003-07-12 00:00:00.0)
Το ελικόπτερο είχε ιστορικό βλαβών (2003-02-13 00:00:00.0)
Στις δίνες της ανθυγιεινής πολιτικής (2002-06-23 00:00:00.0)
«Κουρασμένα» τα σωστικά μέσα του ΕΚΑΒ (2001-07-20 00:00:00.0)
Υπουργική πτήση στις... εκκρεμότητες (2001-01-24 00:00:00.0)
Ευθύνες σε πιλότους, «Ολυμπιακή» και ΥΠΑ (2000-12-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ