Σάββατο 12 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ ΕΚΑΒ
Ευθύνες στον πιλότο, αλλά και πολλά ερωτήματα

Eurokinissi

Σοβαρές ελλείψεις αέρος - εδάφους οδήγησαν στην πτώση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ τον Ιούνιο του 2002 στη Βίγλα Ανάφης. Περίληψη του πορίσματος, που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα από την επιτροπή διερεύνησης που είχε συστήσει το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, καταλογίζει μεν στον πιλότο την κύρια ευθύνη για την πτώση του ελικοπτέρου, ωστόσο μια σειρά άλλοι παράγοντες που αναφέρονται μέσα στο πόρισμα προκαλούν πολλά ερωτήματα για τα πραγματικά αίτια του δυστυχήματος. Οι παράγοντες αυτοί είναι μείζονος σημασίας ως προς τον «ανθρώπινο παράγοντα» και έρχονται σε αντίθεση με το βασικό συμπέρασμα του πορίσματος που επιρρίπτει την κύρια ευθύνη στον πιλότο.

Ως αίτιο, το πόρισμα αναφέρει «τη μη τήρηση της εγκεκριμένης εταιρικής διαδικασίας αναχώρησης, ήτοι η μη ακολούθηση πορείας 060 μοιρών μετά την απογείωση». Με άλλα λόγια, ο χειριστής απογειώθηκε με κατεύθυνση προς Θήρα, αντί με κατεύθυνση προς Ρόδο.

Στο δυστύχημα σκοτώθηκαν ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου Β. Χαμιζίδης, ο συγκυβερνήτης Σ. Μάγερ, ο γιατρός Χ. Αντύπας, ο διασώστης Ε. Φερεντίνος και η ασθενής Α. Δαμίγου. Το σκάφος θα μετέφερε ασθενή από την Ανάφη στη Ρόδο.

Το πόρισμα στους συμβάλλοντες παράγοντες αναφέρεται στην έλλειψη εκπαίδευσης στη διαχείριση δυναμικού μελών θαλάμου διακυβέρνησης, στην έλλειψη αξιολόγησης επικινδυνότητας του αναγλύφου περιβάλλοντος του ελικοδρομίου, σε συνδυασμό με την έλλειψη φωτοσήμανσης των παρακειμένων λόφων, στην πιθανή ανεπάρκεια στην αντίληψη ύψους και απόστασης από το έδαφος και στην πιθανή απόσπαση της προσοχής των χειριστών, λόγω ενασχόλησης με ενέργειες επί των διακοπτών επιβαλλόμενες από ενδεχόμενη απώλεια φωτισμού των οργάνων. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι παράγοντες αυτοί αναφέρονται μόνο ως συμβάλλοντες...

Στις διαπιστώσεις αναφέρεται πως τα ελικόπτερα που έχει αγοράσει το ΕΚΑΒ από την HELLITALIA, δε διέθεταν προβολείς, οι χειριστές του ελικοπτέρου δεν είχαν παρακολουθήσει εκπαίδευση διαχείρισης δυναμικού θαλάμου διακυβέρνησης, εκτιμάται πως η ασέληνη νύχτα πιθανόν να δημιούργησε το φαινόμενο Black Hole στον πιλότο. Παράλληλα, επισημαίνεται ότι παρ' όλο πως το ελικοδρόμιο της Ανάφης είχε τον από ICAO προβλεπόμενο φωτισμό, δεν έγινε επιπρόσθετη φωτοσήμανση λόφων, ανάγκη που είχε επισημάνει η HELLITALIA με επιστολή της στη ρυθμιστική αρχή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγες μέρες πριν το δυστύχημα η επιτροπή παρακολούθησης του γραφείου πτητικών μέσων του ΕΚΑΒ, είχε στείλει προς την HELLITALIA και το γραφείο αεροδιακομιδών έγγραφο με το οποίο ζητούσε να ληφθούν «όλα τα προβλεπόμενα προληπτικά μέτρα για αποφυγή παντός είδους αεροπορικού ατυχήματος ή επικίνδυνης κατάστασης τη θερινή περίοδο». Πρότεινε μια σειρά μέτρα, όσα, δηλαδή, θα έπρεπε να είχε επιβάλλει η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας στην HELLITALLIA. Η επιτροπή επισήμαινε πως «τα πτητικά μέσα φτάνουν γρήγορα στα όριά τους, ιδίως στους κινητήρες και τα παρελκόμενά τους». Υπογράμμιζε δε την ανάγκη επιπλέον ενημέρωσης ιπτάμενου και τεχνικού προσωπικού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ