Τρίτη 15 Αυγούστου 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΤΑΛΙΑ - ΛΙΒΥΗ
Κόντρες για την εκμετάλλευση μεταναστών...

Χιλιάδες θύματα της καπιταλιστικής βαρβαρότητας και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή διακινδυνεύουν τη ζωή τους στη Μεσόγειο, στην προσπάθεια να περάσουν στην Ευρώπη

Emilio Morenatti

Χιλιάδες θύματα της καπιταλιστικής βαρβαρότητας και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή διακινδυνεύουν τη ζωή τους στη Μεσόγειο, στην προσπάθεια να περάσουν στην Ευρώπη
ΡΩΜΗ - ΤΡΙΠΟΛΗ.--

Εντείνονται οι κόντρες που έχουν ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα ανάμεσα στις ιταλικές αρχές και διεθνείς Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ), που έχουν μετατρέψει σε βιομηχανία τη «διάσωση» χιλιάδων μεταναστών στη Μεσόγειο, που προσπαθούν να φτάσουν, με κάθε μέσο και τρόπο, στην Ευρώπη, κυνηγημένοι από την τεράστια φτώχεια στις χώρες τους και τους πολέμους.

Αφορμή δίνει ο νέος «κώδικας» της ιταλικής κυβέρνησης, που απαιτεί, μεταξύ άλλων, από τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) να μεταφέρουν στα πλοία διάσωσης που χρησιμοποιούν στη Μεσόγειο και ένοπλους αστυνομικούς. Αυτό ανάγκασε μέσα στο τελευταίο τριήμερο δύο διεθνείς ΜΚΟ να αναστείλουν τις θαλάσσιες επιχειρήσεις τους στην περιοχή.

Πρόκειται για τους «Γιατρούς Χωρίς Σύνορα» και τη γερμανική οργάνωση αρωγής «See Eye», που απέρριψαν το ενδεχόμενο να υπογράψουν τον κώδικα της ιταλικής κυβέρνησης για τις συνθήκες διάσωσης μεταναστών, αποφασίζοντας να αναστείλουν τις επιχειρήσεις διάσωσης στη Μεσόγειο. Δικαιολόγησαν επίσης την απόφασή τους λέγοντας ότι πέρα από την αντίθεσή τους την παρουσία ένοπλων αστυνομικών στα σκάφη τους, έχουν να αντιμετωπίσουν την «εχθρική» στάση της λιβυκής ακτοφυλακής.

Ο επίτροπος της ΕΕ για τη Μετανάστευση, Δ. Αβραμόπουλος, δικαιολόγησε τον κώδικα δράσης των ΜΚΟ που επιβάλλουν οι ιταλικές αρχές και μιλώντας στην ιταλική εφημερίδα «Ιλ Μεσατζέρο», είπε ότι η παρουσία αστυνομικών «είναι επιπλέον εγγύηση για τους πρόσφυγες που διασώζονται, όπως και για το πλήρωμα». Υποστήριξε παράλληλα τη δράση του ιταλικού Πολεμικού Ναυτικού στα λιβυκά χωρικά ύδατα, λέγοντας ότι εξυπηρετεί την «καταπολέμηση των διακινητών».

Βεβαίως, η δράση του ιταλικού Πολεμικού Ναυτικού στα λιβυκά ύδατα δεν γίνεται για την «αντιμετώπιση» των δουλεμπορικών που εκμεταλλεύονται τους μετανάστες και πρόσφυγες. Χρησιμοποιεί ως πρόσχημα τη δράση των εγκληματικών κυκλωμάτων διακίνησης μεταναστών και προσφύγων για να προωθήσει πολιτικές που εξυπηρετούν τα συμφέροντα της ιταλικής αστικής τάξης και των μονοπωλίων της, όχι μόνο στη Λιβύη αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Αφρικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι μαζί με τις επιχειρήσεις του ιταλικού Πολεμικού Ναυτικού στην περιοχή, πολλαπλασιάζονται και οι μπίζνες ιταλικών μονοπωλίων σε βάρος άλλων ανταγωνιστικών, όπως διαφάνηκε πριν λίγες μέρες με την ανάθεση του νέου αεροδρομίου της Τρίπολης σε ιταλική κοινοπραξία.

Πόλεμος μονοπωλίων πίσω από το νέο αεροδρόμιο

Ο Αλέσιο Μπουκαϊόνι, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας «Conosozio Aeneas», μιλώντας ως εκπρόσωπος της ιταλικής κοινοπραξίας AENEA, που κέρδισε στις αρχές του περασμένου Ιούλη την ανάληψη ανέγερσης του νέου διεθνούς αεροδρομίου της Τρίπολης (στη θέση των παλιών εγκαταστάσεων που καταστράφηκαν σε βομβαρδισμούς μεταξύ ομάδων ισλαμιστών το 2014), υποσχέθηκε ότι θα δημιουργηθούν «πολλές ευκαιρίες εργασίας» σε ντόπιες επιχειρήσεις και εργαζόμενους. Υποστήριξε ότι οι θέσεις εργασίας δεν θα αφορούν μόνο την περίοδο ανέγερσης του αεροδρομίου (με κόστος 79.000.000 ευρώ) που θα εξυπηρετεί διεθνή και εσωτερικά δρομολόγια, αλλά και την περίοδο λειτουργίας του.

Η ανάθεση του έργου, που εγκρίθηκε στις αρχές Ιούλη από αξιωματούχους της δοτής κυβέρνησης του Λίβυου πρωθυπουργού Φαγέζ Σάρατζ, δόθηκε στην κοινοπραξία AENEA, στην οποία συμμετέχουν οι ακόλουθες πέντε εταιρείες: Η εταιρεία «Conosozio Aeneas», η εταιρεία «Gruppo Mazzitelli» με έδρα το Μπάρι, η μιλανέζικη εταιρεία «Αxitea SpA», που ειδικεύεται σε συστήματα ασφαλείας, η ρωμαϊκή κατασκευαστική εταιρεία «Two Seven Escape» και η συμβουλευτική εταιρεία «Lion Consulting».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου της Τρίπολης είχε παρθεί πριν την ιμπεριαλιστική επέμβαση των ΗΠΑ και των συμμάχων τους το 2011. Αρχικά είχε εξασφαλίσει το έργο διεθνής κοινοπραξία μονοπωλίων που αποτελούταν από τη βραζιλιάνικη κατασκευαστική εταιρεία «Odebrecht», την εταιρεία διαχείρισης του Αεροδρομίου του Παρισιού και την τουρκική κατασκευαστική εταιρεία TAV με έδρα την Κωνσταντινούπολη.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Προετοιμάζεται συνολική διευθέτηση με παρέμβαση ιμπεριαλιστικών δυνάμεων (2020-01-14 00:00:00.0)
Η επέμβαση για τον πλούτο της συνεχίζεται (2015-12-15 00:00:00.0)
Πρώτα επιδρομές και μετά συνομιλίες στο Μαρόκο (2015-03-06 00:00:00.0)
Νέα εποχή για τις μπίζνες των μονοπωλίων (2011-10-23 00:00:00.0)
Ανθρωπιστική κρίση στη Σύρτη (2011-10-01 00:00:00.0)
Μάχες για λιμάνια, περάσματα και εντυπώσεις (2011-05-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ