Τρίτη 28 Αυγούστου 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΡΟΔΟΣ - ΟΔΗΓΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ
Αλληλεγγύη από το ΠΑΜΕ στον δίκαιο αγώνα τους

Συνεχίστηκαν και χτες οι κινητοποιήσεις των οδηγών τουριστικών λεωφορείων στη Ρόδο, οι οποίοι βρίσκονται σε επαναλαμβανόμενες απεργίες από τις 18 Αυγούστου, με αίτημα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης.

Το απόγευμα της Παρασκευής έγινε γνωστή η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου, το οποίο απέρριψε την αγωγή με την οποία η εταιρεία «Ελληνικά Λεωφορεία ΑΕ» ζητούσε να κηρυχθεί η κινητοποίηση παράνομη.

Το Σάββατο το βράδυ, οι απεργοί κατευθύνθηκαν αρχικά στο χώρο του δημαρχείου και στη συνέχεια προχώρησαν σε κινητοποίηση στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» της Ρόδου. Εκεί δέχτηκαν επίθεση από ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, ενώ έγινε απόπειρα σύλληψης ενός οδηγού, ο οποίος κάτω από την αποφασιστική παρέμβαση των υπολοίπων και συνδικαλιστικών στελεχών του ΠΑΜΕ που βρίσκονταν στο χώρο, αφέθηκε στη συνέχεια.

Στο μεταξύ, στη Ρόδο βρέθηκε χτες ο γγ του υπουργείου Εργασίας, Ανδρ. Νεφελούδης, προκειμένου να μετάσχει σε «συμφιλιωτική σύσκεψη» μεταξύ των εκπροσώπων των οδηγών τουριστικών λεωφορείων και των εργοδοτών, ώστε όπως ανέφερε το υπουργείο «να αμβλυνθούν οι διαφορές ανάμεσα στα δύο μέρη και να επιτευχθεί η υπογραφή ΣΣΕ».

Απέναντι στις προσπάθειες να γυρίσουν οι απεργοί στη δουλειά με άδεια χέρια

«Η αλληλεγγύη του ΠΑΜΕ, των σωματείων και των συνδικαλιστών που είναι προσανατολισμένοι σε αγωνιστική - ταξική γραμμή, είναι δεδομένη έως το τέλος», τονίζει σε ανακοίνωσή της, με την οποία απευθύνεται στους απεργούς, η Γραμματεία Ρόδου του ΠΑΜΕ, χαιρετίζοντας την πολυήμερη απεργία καθώς και το γεγονός ότι οι προσπάθειες της εργοδοσίας να την υπονομεύσει έχουν πέσει στο κενό.

Παράλληλα, προειδοποιεί πως «οι μεγαλοεπιχειρηματίες της περιοχής (ξενοδόχοι, πράκτορες, εργολάβοι) και το πολιτικό προσωπικό τους θέλουν να πέσουν οι τόνοι». Δηλαδή να γυρίσουν οι απεργοί στη δουλειά «είτε με άδεια χέρια είτε με μια σύμβαση που θα είναι μια από τα ίδια».

Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η χτεσινή «φιέστα» των συναντήσεων στην οποία πήραν μέρος στελέχη της κυβέρνησης, του δήμου και της μεγαλοεργοδοσίας, ενώ δύο μόλις μέρες πριν τις «συμφιλιωτικές προσπάθειες» έστειλαν τις αστυνομικές δυνάμεις ενάντια στους απεργούς.

Τις σχετικές προσπάθειες βοηθά και η ηγεσία του Εργατικού Κέντρου, «που στα λόγια στηρίζει, στην πράξη όμως δεν κινητοποίησε δυνάμεις από άλλα σωματεία (πέρα από ορισμένες ανακοινώσεις), αρνήθηκε με πονηριά να ορίσει συγκεκριμένη μέρα συνεδρίασης της Διοίκησης για να προκηρύξει απεργία», όπως καταγγέλλει η Γραμματεία του ΠΑΜΕ.

Επιπλέον, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ προτρέπουν τους εργαζόμενους να εξετάσουν προσεκτικά το προσχέδιο της Σύμβασης που βρέθηκε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να αποφασίσουν συλλογικά την υπογραφή της όποιας Σύμβασης, μέσα από τη σύγκληση Γενικής Συνέλευσης.

«Το πρώτο προσχέδιο της σύμβασης ήταν μια καλή βάση για συζήτηση, ενδεχομένως με έναν πιο υψηλό βασικό μισθό. Ομως, στο δεύτερο προσχέδιο έχουν γίνει πολύ σοβαρές υποχωρήσεις. Τέτοιες που δεν πρέπει να γίνουν αποδεκτές από τους οδηγούς», αναφέρει η Γραμματεία.

Συγκεκριμένα εντοπίζει τρία σημεία στο δεύτερο προσχέδιο στα οποία εφιστά την προσοχή των εργαζομένων: Πρώτο σημείο είναι η πρόβλεψη για 12ωρη εργασία. «Σε καμιά σύμβαση εργαζομένων, ακόμα και σε αυτές που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες, δεν υπάρχει ως αίτημα το 12ωρο», τονίζει το ΠΑΜΕ. Οσο για το μεροκάματο των 67 ευρώ που προτείνεται στο προσχέδιο, για το οποίο μάλιστα υπάρχουν σκέψεις να πέσει χαμηλότερα, επισημαίνει πως αντιστοιχεί σε 5,5 ευρώ την ώρα, τη στιγμή που οι σημερινές τους αποδοχές αντιστοιχούν σε 5 ευρώ την ώρα.

Δεύτερο σημείο είναι η απάλειψη μιας σειράς επιδομάτων από το δεύτερο προσχέδιο. «Καταργούνται οι τριετίες (προϋπηρεσία). Αυτό σημαίνει ότι ανοίγει την κερκόπορτα ένας οδηγός, με το ίδιο μεροκάματο που μπαίνει στην παραγωγή, με το ίδιο να βγαίνει μετά από 30 χρόνια, με ό,τι συνέπειες μπορεί να έχει και για το ύψος της συνταξιοδότησης», εξηγεί μεταξύ άλλων.

Τρίτον, η Γραμματεία του ΠΑΜΕ εντοπίζει ως αρνητική για τους εργαζόμενους την πρόβλεψη για σύμβαση τριετούς διάρκειας και μάλιστα χωρίς αυξήσεις για το διάστημα αυτό. Καλεί τους εργαζόμενους να αναρωτηθούν ποιον συμφέρει να είναι «κλειδωμένος» ο μισθός τους για τρία χρόνια «σε μια περίοδο που ο τουρισμός σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, που ο όγκος της δουλειάς συνεχώς αυξάνεται».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ