Τρίτη 19 Γενάρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ»
Μετά την ιδιωτικοποίηση έρχονται και οι αυξήσεις στα διόδια

Φωτ. αρχείου
Φωτ. αρχείου
Τη γρήγορη ολοκλήρωση των διαδικασιών που είναι σε πλήρη εξέλιξη για την ιδιωτικοποίηση της «Εγνατίας Οδού» προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, μιλώντας χτες στη Βουλή, όπου χρησιμοποίησε μάλιστα προκλητικές διατυπώσεις όπως ότι «για να έχουμε έναν σοβαρό αυτοκινητόδρομο, χρειάζεται ο χρήστης να πληρώνει»! Προετοιμάζοντας μάλιστα το έδαφος για αύξηση των διοδίων, σημείωσε ότι «δεν μπορεί να κρυβόμαστε πίσω από το οποιοδήποτε πολιτικό κόστος».

Το θέμα αυτό, της ιδιωτικοποίησης της «Εγνατίας Οδού», έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, αναδεικνύοντας τις ευθύνες όλων των κυβερνήσεων ώστε να φτάσει σήμερα στο «διά ταύτα» η ιδιωτικοποίηση.

Ζήτησε από τον υπουργό να πει συγκεκριμένα τι προβλέπει το σχέδιο της σύμβασης και ρώτησε αν θα αυξηθούν τα διόδια, αλλά και τι θα γίνει με τους εργαζόμενους της «Εγνατίας», που το μέλλον τους προδιαγράφεται δυσοίωνο.

Ο υπουργός αντί να δώσει σαφείς απαντήσεις άρχισε να πλέκει το εγκώμιο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, πρακτική που άλλωστε «ισχύει σε όλες τις χώρες» της ΕΕ, που εξασφαλίζει την ολοκλήρωση, τη χρήση και «την ασφάλεια των οδικών αξόνων» και συνολικά των μεγάλων έργων. Είπε ότι «δεν είναι ιδιωτικοποίηση» αλλά «παραχώρηση για συγκεκριμένη χρονική περίοδο», μόνο που δεν είπε ότι αυτή η «χρονική περίοδος» είναι για ...35 χρόνια και βλέπουμε.

Οσον αφορά τα διόδια εμφάνισε ως κατόρθωμα το ότι η κυβέρνηση αρνήθηκε να εφαρμόσει την ΚΥΑ του ΣΥΡΙΖΑ να πάνε τα διόδια 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο και το άφησε στα 3 λεπτά. Πρόσθεσε πως «δεν μπορούμε με το "καλημέρα" να πούμε στους χρήστες ότι πρέπει να πληρώσουν 5 λεπτά και είπαμε ότι πρώτα θα δοθεί η λειτουργία με τα 3 λεπτά» και μετά προφανώς θα έρθει η άλλη λυπητερή.

Ο Γ. Δελής επισήμανε ότι και σε αυτήν την περίπτωση οι κερδισμένοι είναι οι επιχειρηματικοί όμιλοι (κατασκευαστικοί, παραχωρησιούχοι, τράπεζες) και οι χαμένοι «τα λαϊκά στρώματα, που τα πληρώνουν μία, δύο και τρεις φορές και συνέχεια, κάθε φορά που τα χρησιμοποιούν. Χαμένοι θα είναι και το εξειδικευμένο επιστημονικό και εργατικό προσωπικό της Εγνατίας Οδού».

Σε κάθε περίπτωση, τόνισε ότι αναδεικνύεται το δίκιο της πρότασης που έχει καταθέσει το ΚΚΕ στο λαό, ότι απαιτούνται ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας και οικονομίας «για την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, των μεταφορικών υποδομών, για την ένταξη του σχεδιασμού, της κατασκευής, της συντήρησης, της λειτουργίας και της συνεχούς αναβάθμισης αυτών των υποδομών, όπως είναι η Εγνατία Οδός κ.λπ., στον επιστημονικά κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας. Ετσι θα εξασφαλιστούν και το προσωπικό και τα λαϊκά συμφέροντα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ