Πέμπτη 20 Μάη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Φιέστα στο «Μακεδονία» προάγγελος και νέων ιδιωτικοποιήσεων

Σε φιέστα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», για την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, διαχείρισης «Fraport Greece» (σε Θεσσαλονίκη, Ακτιο, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Κω, Ζάκυνθο, Μύκονο, Μυτιλήνη, Ρόδο, Σαντορίνη, Σκιάθο, Σάμο, Χανιά), μίλησε χτες το βράδυ ο Κυρ. Μητσοτάκης, δίνοντας νέες διαβεβαιώσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους του Τουρισμού και της Διαμετακόμισης.

Στον ανταγωνισμό με τον ΣΥΡΙΖΑ για το ποιος υπηρετεί καλύτερα τα συμφέροντα του κεφαλαίου, τόνισε την προσήλωση της ΝΔ, ήδη από την εποχή διακυβέρνησης Σαμαρά, να προχωρήσει το εν λόγω πρόγραμμα. Αποσιώπησε, βέβαια, ότι αυτή η «επένδυση» ξεκίνησε με κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και ολοκληρώθηκε με υπογραφές επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αποδεικνύοντας ότι οι πολιτικές της «απελευθέρωσης» και των ιδιωτικοποιήσεων συνεχίζονται απρόσκοπτα από όλες τις αστικές κυβερνήσεις, ανεξαρτήτως πολιτικής «απόχρωσης».

Ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι τέτοια έργα μεγεθύνουν το «άυλο κέρδος», την «τουριστική φήμη της χώρας», και μακροπρόθεσμα, τάχα, μειώνουν τα κόστη των μετακινήσεων, την ώρα που τα αεροπορικά εισιτήρια είναι απαγορευτικά για τη συντριπτική πλειοψηφία των λαϊκών νοικοκυριών. Σε κάθε περίπτωση, και με έγνοια να ανοίξει αυτήν την «αγορά», διαβεβαίωσε τους επιχειρηματίες ότι καθώς προχωρά ο εμβολιασμός για την Covid, σύντομα η χώρα θα έχει χτίσει το πρώτο τείχος ανοσίας, ώστε να έχει μια «καλή πορεία» ο Τουρισμός φέτος.

Παράλληλα, διαφήμισε τις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα καταδικάζοντας το «κράτος - επιχειρηματία». Πρόσθεσε ότι αυτόν τον δρόμο θα πάρουν το αεροδρόμιο Καλαμάτας και περιφερειακά λιμάνια, με τους ιδιώτες να βάζουν κεφάλαια και το κράτος τις υποδομές, όπως είπε, παραχωρώντας τους το «ψητό» που χτίστηκε με τον κόπο δεκαετιών λαού και εργαζομένων.

Προηγουμένως ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής FRAPORT AG (επέβλεψε τα κατασκευαστικά έργα), Στ. Σούλτε, είπε ότι τα έργα αυτά «θα θέσουν τον τομέα των μετακινήσεων σε ισχυρή ανταγωνιστική θέση διεθνώς», «διογκώνοντας το τουριστικό ρεύμα στην Ελλάδα», στέλνοντας «ισχυρό μήνυμα και στους άλλους επενδυτές που θέλουν να τοποθετηθούν στην Ελλάδα, κυρίως στους τομείς των μετακινήσεων και του Τουρισμού». Ευχαρίστησε, τέλος, την κυβέρνηση και προσωπικά τον πρωθυπουργό για την «αγαστή συνεργασία» τους, τονίζοντας ταυτόχρονα, με νόημα, το «ενδιαφέρον» της εταιρείας για το περιλάλητο άνοιγμα του Τουρισμού. Αλλωστε, λίγο αργότερα, και ο Αλ. Τσινέλ, διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής «Fraport Greece» (διατηρεί συμμετοχή ο όμιλος Κοπελούζου), έσπευσε να ευχαριστήσει τον Μητσοτάκη για τις ενέργειές του για το εν λόγω άνοιγμα.

Σημειωτέον, τα 14 αεροδρόμια στην προ-Covid περίοδο εξυπηρετούσαν σταθερά άνω των 20 εκατ. επιβατών ετησίως. Η γερμανική εταιρεία ανέλαβε τη διαχείρισή τους για 40 χρόνια, έναντι συνολικού τιμήματος 1,234 δισ. ευρώ, ποσό μεγάλο μέρος του οποίου εξασφαλίστηκε από το δάνειο ύψους 968 εκατ. ευρώ που έλαβε η εταιρεία από εγχώριες τράπεζες. Η μόνη δέσμευση που είχε ο γερμανικός όμιλος προς το ελληνικό κράτος, πέρα από το συμβολικό τίμημα που κατέβαλε, ήταν η εκτέλεση των εν λόγω έργων αναβάθμισης, τα οποία ωστόσο θα μπορούσε να εκτελέσει το Ελληνικό Δημόσιο από τα ίδια έσοδα που είχαν τα αεροδρόμια.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι αμέσως με την ανάληψη της διαχείρισης η «Fraport» «προικοδοτήθηκε» με το «αεροδρομιόσημο» ύψους 13 ευρώ, το οποίο επιβάρυνε τα αεροπορικά εισιτήρια των επιβατών που μετακινούνται από και προς τα συγκεκριμένα αεροδρόμια, ενώ σύμφωνα με τη σχετική απόφαση της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αμέσως μετά την ολοκλήρωση των έργων το εν λόγω τέλος θα αυξηθεί στα 18 ευρώ.

Σε ιδιώτες το παραλιακό μέτωπο

Ο πρωθυπουργός επισκέφτηκε και το δημαρχείο Καλαμαριάς, όπου συναντήθηκε με τον δήμαρχο και άλλα μέλη της διοίκησης του δήμου. Αναφέρθηκε στα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για την Τοπική Διοίκηση, όπως το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», αλλά και άλλα, για την υλοποίηση κεντρικών υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε ότι μέσα στο καλοκαίρι θα δοθούν τα χρήματα που απαιτούνται προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία απαλλοτριώσεων για να προχωρήσει η διάνοιξη του τμήματος της οδού Πόντου, από την Καυκάσου έως την Ικάρων (Περιφερειακή Τάφρο). Πρόκειται για κεντρικό οδικό άξονα, στο αδιάνοιχτο τμήμα του οποίου έχουν κατασκευαστεί τρεις σταθμοί της επέκτασης του μετρό (Αρετσού, Κρήνη και Μίκρα).

Σχετικά με τα ζητήματα του παραλιακού μετώπου επιβεβαίωσε την προσήλωση της κυβέρνησης στην πολιτική ιδιωτικοποίησής του. Ετσι σημειώθηκε ότι για το στρατόπεδο «Κόδρα» και το Κυβερνείο, θα αναζητηθούν οι βέλτιστοι τρόποι χρήσης και αξιοποίησής τους με παράλληλη προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, ενώ για τη μαρίνα Αρετσούς, που υπάγεται στο Υπερταμείο (TAIΠΕΔ) και βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την παράδοσή της σε ιδιώτες επενδυτές, ανακοινώθηκε ότι θα τεθούν σε διαβούλευση οι όροι αξιοποίησής της.

Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε το μεγάλο εμβολιαστικό κέντρο που λειτουργεί στα περίπτερα 13 και 15 της ΔΕΘ, προσπαθώντας να τονώσει το αφήγημα περί επιτάχυνσης των εμβολιασμών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ