Τετάρτη 6 Μάρτη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ - ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Παχιές αγελάδες και χτύπημα θεμελιωδών δικαιωμάτων

Η ανεργία, οι συντάξεις πείνας, το χτύπημα θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων, το «φακέλωμα» και οι «μαύρες λίστες», είναι ορισμένα από τα στοιχεία που συνθέτουν τα όσα δραματικά βιώνουν σήμερα οι ναυτεργάτες. Στον αντίποδα αυτής της κατάστασης οι Ελληνες εφοπλιστές, το πιο αδηφάγο κομμάτι του κεφαλαίου, διανύουν την περίοδο των «παχιών αγελάδων». Με τη συνεχή παροχή προκλητικών υπερπρονομίων από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τα οποία προσυπογράφει και η ΝΔ και ρουφώντας τον ιδρώτα και το αίμα των ναυτεργατών, εξακολουθούν να συγκεντρώνουν αμύθητα πλούτη στα θησαυροφυλάκιά τους. Τα στοιχεία που κατέθεσαν χτες για το χώρο της ναυτιλίας, η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» στη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου είναι αποστομωτικά.

Εχουμε και λέμε, από 2.487 πλοία χωρητικότητας 85.047.436 TDW που μετρούσαν οι Ελληνες εφοπλιστές το 1988 έφτασαν... αισίως τον Μάρτη του 2001 τα 3.618 χωρητικότητας 168.434.370 TDW. Σύμφωνα με τα στοιχεία των ναυτομεσιτών που παρουσίασαν τα δύο σωματεία, το 2000 οι Ελληνες εφοπλιστές διέθεσαν για αγορές - κατασκευές πλοίων 3 δισ. δολάρια σε σύνολο 9 δισ. δολ. παγκοσμίως! Ενώ από τα πλοία που ναυπηγούνται σήμερα σε όλο τον κόσμο το 13% είναι ελληνικές επενδύσεις. Οσο για το τι... πληρώνουν οι εφοπλιστές; Με τις νέες φοροαπαλλαγές που τους εξασφάλισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τα πλοία τους θα χρεώνονται με ετήσιο φόρο, που θα αντιστοιχεί λιγότερο από το ναύλο μιας μέρας! Ακόμα, σύμφωνα με τον απολογισμό της ΔΟΥ/Πλοίων που παρέθεσαν τα σωματεία, το 1999 τα «βεβαιωθέντα έσοδα» ήταν 52,22 δισ. δραχμές και εισπραχθέντα 43,69 δισ. δρχ.. Το 2000 τα βεβαιωθέντα έσοδα ανέρχονταν σε 56,39 δισ. δρχ. και τα εισπραχθέντα 46,32 δισ. δρχ!

Στον αντίποδα αυτής της κατάστασης, βρίσκονται οι Ελληνες ναυτεργάτες, οι οποίοι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΝΑΤ που έδωσαν στη δημοσιότητα τα σωματεία από 79.000 που ήταν στις 31 Δεκέμβρη 1975 στις 31 Δεκέμβρη 2000 καταγράφηκαν μόλις 18.450. Δηλαδή, οι θέσεις εργασίας μειώθηκαν σε αυτό το διάστημα κατά 76,64%! Η μείωση των ναυτεργατών που αποτελούν τους αιμοδότες του ΝΑΤ έχει ως αποτέλεσμα το οργανικό έλλειμμα του ΝΑΤ για το 2002 να εκτιναχτεί στα 188,4 δισ.! Και όχι μόνο αυτό. Οπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γ. Τούσσας, δίνοντας στη δημοσιότητα το κείμενο του προϋπολογισμού του ταμείου «μέρος αυτού του οργανικού ελλείμματος θα καλυφθεί με προκαταβολή από τον κρατικό προϋπολογισμό του 2003. Γεγονός που περικλείει τον κίνδυνο συνταξιούχοι του ΝΑΤ να μείνουν χωρίς συντάξεις»!

Ο Γ. Τούσσας αναφέρθηκε και στα όσα δραματικά συμβαίνουν στο χώρο της ακτοπλοΐας, καταθέτοντας την επεξεργασμένη πρόταση δημιουργία δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Σημαντικά ήταν τα στοιχεία που έχει συλλέξει η ΠΕΜΕΝ για την υπόθεση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, στοιχεία που δείχνουν όπως σημείωσε ότι «η αντιναυτεργατική πολιτική που εφαρμόζεται υπηρετεί την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών του μεγάλου κεφαλαίου και διαμορφώνει συνθήκες για νέα ναυάγια». Τέλος, κατέθεσε συγκεκριμένα στοιχεία που αποδεικνύουν το «φακέλωμα» των ναυτεργατών και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην υπόθεση του εκδημοκρατισμού του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος. Ο Γ.Τούσσας και ο πρόεδρος του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ Ι. Μανουσογιαννάκης κατέθεσαν το διεκδικητικό τους πλαίσιο, το οποίο ανταποκρίνεται πλήρως στις ναυτεργατικές ανάγκες.

Στη συνέντευξη συμμετείχαν ο πρόεδρος του ΕΚ Λέσβου Δ. Σιαμέτης, ο οποίος ανέφερε τα όσα δεινά βιώνουν οι νησιώτες από τη ραγδαία υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Επίσης, συμμετείχαν εκπρόσωποι των Συλλόγων των ναυτικών Ακαδημιών Ασπροπύργου και Χανίων και του ΚΕΣΕΝ/μηχανικών, οι οποίοι εξήγγειλαν πανελλαδική συγκέντρωση σπουδαστών ναυτεργατών στις 15 Μάρτη έξω από το ΥΕΝ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ