Πέμπτη 16 Νοέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Flyover» στην ταλαιπωρία με ατελείωτες ώρες στον δρόμο!

Τις επιπτώσεις που θα έχει το έργο στη ζωή των εργαζομένων της Θεσσαλονίκης ανέδειξαν εργατικά σωματεία και φορείς της πόλης

Τις επιπτώσεις που έχει η κατασκευή του «Flyover» στη ζωή των εργαζομένων της Θεσσαλονίκης, αλλά και τα άμεσα αιτήματα που έχουν διαμορφώσει μέσα από τα σωματεία τους ενάντια στη νέα ραγδαία επιδείνωση της ζωής τους, παρουσίασαν χτες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου εκπρόσωποι των Σωματείων Εμποροϋπαλλήλων, Επισιτισμού - Τουρισμού και «e-food».

Οπως είπε ο Κυριάκος Τσιαούσης, αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕΠΕ και μέλος του ΔΣ του ΕΚΘ, ήδη από τις πρώτες 5 μέρες από την έναρξη των εργασιών «γίνεται κατανοητό πόσο δίκιο είχαν δεκάδες σωματεία, φορείς, η πλειοψηφία των κατοίκων που ζητούσαν ουσιαστικά μέτρα, εμπεριστατωμένη επιστημονική μελέτη και εξασφάλιση συγκεκριμένων προαπαιτούμενων πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε εργασία».

Και πρόσθεσε πως ταυτόχρονα με τις υπερωρίες, τις διπλές βάρδιες του νόμου Γεωργιάδη και τα ωράρια - λάστιχο, το κυκλοφοριακό χάος στην πόλη θα αναγκάζει έναν εργαζόμενο να ξοδεύει για τη δουλειά του, μαζί με το πήγαινε - έλα, από 10 έως και 12 ή και παραπάνω ώρες. «Μόνο αν σκεφτεί κανείς πως εργαζόμενος που μένει στη Μενεμένη και δουλεύει στη Θέρμη, πριν τις εργασίες, ήθελε τουλάχιστον 1 ώρα για να πάει στη δουλειά του, γίνεται αντιληπτός ο εφιάλτης που θα ζήσουμε. Αντίστοιχα, θα αυξηθεί κατά πολύ και το κόστος που αυτοί σηκώνουν για καύσιμα και για τη φθορά των οχημάτων. Ιδιαίτερα όταν οι περισσότεροι από αυτούς αξιολογούνται και πληρώνονται με βάση το κομμάτι και την ταχύτητα εξυπηρέτησης.

Ηδη οι επιχειρήσεις βρήκαν αφορμή για νέα επίθεση σε εργασιακά δικαιώματα, φέρνοντας αλλαγές στο ωράριο των εργαζομένων, αξιοποιώντας το κομφούζιο που προκαλεί στους δρόμους η κατασκευή του "Flyover". Αντίστοιχα, αρχίζει να διαμορφώνεται υβριδικό μοντέλο τηλεργασίας και με φυσική παρουσία, με τους εργαζόμενους να μην ξέρουν τελικά πότε, για πόσες ώρες και από πού θα εργαστούν.

Ολη αυτή η συζήτηση φέρνει στο προσκήνιο με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την ανάγκη για σύγχρονες και ασφαλείς συγκοινωνίες. Φανερώνει την απαράδεκτη καθυστέρηση της κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης και την τραγική κατάσταση που βρίσκονται τα ΜΜΜ και ο ΟΑΣΘ. Χωρίς την ουσιαστική αναβάθμισή τους, είναι άτοπη η όποια συζήτηση περί πραγματικής μείωσης του κυκλοφοριακού προβλήματος».

Ο Ηλίας Νεοχωρίτης, πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων στην «e-food», τόνισε πως ο «Flyover» αφορά τον χρόνο του εργαζόμενου και στη δουλειά αλλά και εκτός δουλειάς, έχει να κάνει και με το πώς θα δουλεύει, σημειώνοντας πως «στον κλάδο μας οι επιπτώσεις φαίνονται ήδη: Οι διανομείς δυσκολεύονται αρκετά να τα βγάλουν πέρα με την κίνηση. Είναι άλλο πράγμα να έχει μποτιλιάρισμα η Εγνατία και να πηγαίνουμε από τα στενά και άλλο να υπάρχει κομφούζιο από την Καλαμαριά έως τον Εύοσμο. Οι παραδόσεις των παραγγελιών θα δυσκολέψουν αρκετά, και ενώ ήδη για το κέρδος των πλατφορμών πιέζονται οι διανομείς για γρήγορη παράδοση, φανταστείτε τι έχει να γίνει τώρα που το Τούμπα - Κέντρο θα γίνεται σε μισή ώρα. Η φθορά στα μηχανάκια, που έχουν καταντήσει σαπάκια, θα είναι μεγαλύτερη και θα έρχεται γρηγορότερα. Ο ψυχολογικός παράγοντας επίσης θα επηρεαστεί, με το στρες να χτυπάει κόκκινο όταν ένας συνάδελφος, είτε σε πλατφόρμα είτε σε επισιτιστικό, θα ξεκινάει τη 8ωρη ή 10ωρη βάρδιά του βλέποντας ουρές χιλιομέτρων και γνωρίζοντας ότι θα έχει για αυτές τις ώρες την πίεση του εργοδότη. Ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνεται, και αυτό είναι κατανοητό γιατί».

Ο Δημήτρης Μπελόπουλος, πρόεδρος της Ενωσης Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι ιδιαίτερα το πρόβλημα εντοπίζεται στις μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις και τα εμπορικά κέντρα της ανατολικής Θεσσαλονίκης, τις αποθήκες των εμπορικών καταστημάτων στη δυτική πλευρά της πόλης και τη Σίνδο αλλά και στο κέντρο της πόλης.

«Στο εμπορικό κέντρο "COSMOS", στο εμπορικό πάρκο "Florida" και τα γύρω εμπορικά καταστήματα στην ανατολική πλευρά της πόλης δουλεύουν πάνω από 6.000. Οι εργαζόμενοι που δουλεύουν 8 ώρες, για παράδειγμα 9-5 και μένουν στη δυτική πλευρά της πόλης, χρειάζεται τουλάχιστον μία ώρα να πάνε και μια ώρα να γυρίσουν από τον χώρο εργασίας τους, στην πράξη δηλαδή το οκτάωρο γίνεται δεκάωρο», τόνισε, ενώ σημείωσε πως πολλοί από τους εργαζόμενους δουλεύουν με σπαστό ωράριο, που σημαίνει ότι ξεκινάνε από το σπίτι τους από τις 8 το πρωί και γυρνάνε στις 11 το βράδυ.

Ενώ αναφέρθηκε και στα ατέλειωτα ωράρια, τους εξαντλητικούς ρυθμούς και την τεράστια πίεση για να βγει η δουλειά ενόψει της «Black Friday», των γιορτών των Χριστουγέννων, με αρκετούς απ' τους εργαζόμενους να δουλεύουν με το καθεστώς της εξαήμερης εργασίας, που έρχεται να προστεθεί στις συνθήκες γαλέρας.

Γι' αυτό διεκδικούν:

  • Να πυκνώσουν τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ ιδιαίτερα στην ανατολική πλευρά της πόλης, του κέντρου και στη Σίνδο.
  • Καμία αλλαγή στο ωράριο των εργαζομένων και καμία διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων.
  • Με ευθύνη της εργοδοσίας ιδιαίτερα στις μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις και τα σούπερ μάρκετ να ναυλωθούν λεωφορεία, τα οποία θα μεταφέρουν δωρεάν τους εργαζόμενους από και προς τη δουλειά τους.
  • Να υπάρξουν αυξήσεις στους μισθούς με παράλληλη κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα. Να δοθεί ειδική παροχή σε όλους τους εμποροϋπαλλήλους με ευθύνη των εταιρειών για να καλύπτουν τα έξοδα μετακίνησής τους.
  • Για τους διανομείς, προστασία της εργασίας τους, καμία πίεση από την πλευρά της εργοδοσίας, τώρα φαίνεται πιο επίκαιρο το πάγιο αίτημα των σωματείων να αναλάβουν οι εργοδότες τα έξοδα συντήρησης και βενζίνης.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ