Παρασκευή 9 Φλεβάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Δεν είναι ίδια

Αυξημένος κατά 10% σε σχέση με το 2022 ήταν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ τη χρονιά που πέρασε, εξαιτίας του υψηλού πληθωρισμού. Οι μεγάλες αλυσίδες έβαλαν στα ταμεία τους 11,794 δισ. ευρώ το 2023, από 10,717 δισ. ευρώ το 2022. Τα περισσότερα από αυτά προέρχονται από τις πωλήσεις τροφίμων (9,180 δισ. ευρώ), που σημαίνει ότι τα λαϊκά νοικοκυριά έχουν περιορίσει τα ψώνια τους αποκλειστικά σε αγαθά επιβίωσης. Πρωταθλητές των ανατιμήσεων το 2023 αναδείχτηκαν τα απορρυπαντικά και καθαριστικά (+11%). Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής (+8,8%) και τα σνακς (+8%). Οι δουλειές πάνε καλά λοιπόν για τους σουπερμαρκετάδες, που αυξάνουν τα έσοδά τους και ετοιμάζονται για επενδύσεις 800 εκατ. ευρώ μέχρι το 2026 από τις 5 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου. Πέρα από την επέκταση του δικτύου τους, προσανατολίζονται «στην ενεργειακή αυτονομία του κτιριακού δυναμικού, με ταυτόχρονη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, αλλά και στην εφαρμογή πολιτικών και πρακτικών βιώσιμης ανάπτυξης». Πρόκειται για επενδύσεις που χρηματοδοτούνται αδρά από το Ταμείο Ανάκαμψης και πολλές από αυτές έχουν ήδη συμβολαιοποιηθεί σε προηγούμενες φάσεις του προγράμματος. Η ακρίβεια λοιπόν δεν είναι ίδια για όλους. Οι πολλοί αγκομαχούν να τα βγάλουν πέρα και αφήνουν κάθε μήνα τον μισό μισθό (και βάλε) στα ταμεία των σούπερ μάρκετ, όταν οι λίγοι αυξάνουν έσοδα και κερδοφορία, σχεδιάζοντας τα επόμενα επενδυτικά τους βήματα, με επιδοτήσεις και φτηνά δάνεια, που τον λογαριασμό τους πληρώνει ξανά ο λαός.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ