Πέμπτη 25 Απρίλη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
Παιδεία κόντρα στη λογική του κέρδους

Σε συζήτηση που διοργάνωσε η «Συμπαράταξη για την Αθήνα» αναδείχτηκε η σημερινή κατάσταση στην εκπαίδευση, τα αίτιά της και οι προτεραιότητες του συνδυασμού που διεκδικεί την ψήφο των Αθηναίων στις δημοτικές εκλογές του Οκτώβρη

Τα αίτια που έχουν οδηγήσει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα στη σημερινή άσχημη κατάσταση ανέδειξαν χτες στελέχη και φίλοι της «Συμπαράταξης για την Αθήνα». Παράλληλα, προχωρώντας πέρα από την καταγραφή προβλημάτων, δεσμεύτηκαν με τον επικεφαλής του συνδυασμού και υποψήφιο δήμαρχο Αθηναίων, Σπύρο Χαλβατζή, να αγωνιστούν στο πλευρό των λαϊκών στρωμάτων για δημόσια και δωρεάν Παιδεία υψηλού επιπέδου, που να απαντά στις μεγάλες ανάγκες των εργαζομένων και των παιδιών τους.

Χτες η «Συμπαράταξη» διοργάνωσε συζήτηση με θέμα τα προβλήματα της εκπαίδευσης στο Δήμο Αθηναίων και τις προτάσεις του συνδυασμού. Η συζήτηση έγινε στη γεμάτη από κόσμο Πολιτιστική Αίθουσα Γκράβας στα Πατήσια.

Ο Σπ. Χαλβατζής -- που ήταν ο κεντρικός ομιλητής -- τόνισε ότι η λεγόμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αποδιαρθρώνει όχι μόνο τη δημόσια Παιδεία αλλά και τη σκέψη των νέων, καθώς βοηθά στη χειραγώγηση και στη μετατροπή τους σε απασχολήσιμους και ελεγχόμενους εργαζόμενους. Υπενθύμισε ότι τα τελευταία έξι χρόνια το 40% των μαθητών εγκατέλειψε το Λύκειο. Με στοιχεία έδειξε ότι η κατάσταση διαμορφώνεται χειρότερη στα ΤΕΕ και ότι γιγαντώνεται η ιδιωτική εκπαίδευση. Οτι η λαϊκή οικογένεια «σφίγγει τη ζώνη», για να προσφέρει στα παιδιά της εκπαίδευση χωρίς αντίκρισμα. Οτι για την πλειοψηφία των νέων γίνεται ολοένα και δυσκολότερη η ένταξη στην παραγωγή. Για τα παιδιά των αλλοδαπών οικονομικών μεταναστών επισήμανε ότι δε μορφώνονται ούτε στη μητρική τους γλώσσα, ούτε στην ελληνική. Δε στηρίζονται ουσιαστικά για να ενταχθούν στην κοινωνία.


Υπογράμμισε ότι χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση των προβλημάτων της Παιδείας από το δήμο, σε όποιες σχετικές αρμοδιότητες έχει. Κάλεσε το συνδικαλιστικό κίνημα να ανησυχήσει και για τη σημερινή κατάσταση της εκπαίδευσης.

Ασκώντας κριτική στις άλλες δημοτικές παρατάξεις, σημείωσε ότι στο πρόβλημα της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης, στη σχέση δημόσιου και ιδιωτικού σχολείου, μιλούν μεν για δημόσιο σύστημα αλλά δεν αντιτίθενται στην παράλληλη και διευρυνόμενη παρουσία ιδιωτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας στο χώρο αυτό, που οδηγεί στην υποβάθμιση του δημόσιου και εξωθεί στην έμμεση ιδιωτικοποίησή του.

Κατέληξε ότι ο αγώνας για την ανασυγκρότηση της Παιδείας συνδέεται με τον αγώνα για γενικότερες αλλαγές. Οτι πρέπει να προσλαμβάνει χαρακτηριστικά πανεκπαιδευτικού και κοινωνικού μετώπου. Να αναδείξει ότι η αναγκαία αναδιοργάνωση της Παιδείας είναι αναπόσπαστη από την ανάγκη μιας νέας οργάνωσης της κοινωνίας, σε ρήξη με την «οικονομία της αγοράς».

Παρεμβάσεις

Ακολούθησε συζήτηση με τους παραβρισκόμενους, όπου όλοι δήλωσαν τη στήριξή τους στη «Συμπαράταξη» και εξέφρασαν την πεποίθηση ότι με κοινή συστράτευση θα δρομολογηθούν λύσεις. Να σημειωθεί ότι έξω από την αίθουσα που γινόταν η συζήτηση, ο στεγασμένος χώρος υποδοχής είχε πλημμυρίσει σε ορισμένα σημεία με νερό λόγω της βροχής.

Ο Θανάσης Καραμπέτσος, οργανωτικός γραμματέας της Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας, αφού περιέγραψε τα όσα δεινά έφερε η λεγόμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, αναφέρθηκε ειδικά στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας, που φιλοξενεί 5.500 μαθητές. Χαρακτηρίζοντάς το ως το πιο υποβαθμισμένο εκπαιδευτικό συγκρότημα της χώρας, μίλησε για μεγάλες ελλείψεις σε θρανία, καρέκλες, καύσιμα. Πρόσθεσε ότι μέχρι πριν ένα μήνα έλειπαν εννιά καθηγητές και μέχρι πριν 15 μέρες, τρεις.

Η μαθήτρια Αντα Χαϊδά, μέλος του Συντονιστικού μαθητών Γκράβας, χαρακτήρισε τη φετινή χρονιά πλούσια σε προβλήματα και αγώνες. Είπε ότι στην καρδιά του χειμώνα τα καλοριφέρ δε λειτουργούσαν λόγω έλλειψης καυσίμων, αλλά στο μεσοδιάστημα πήραν φωτιά τα «μαθητοδικεία». «Είμαστε εγκλωβισμένοι στη διαδρομή σπίτι-σχολείο-φροντιστήριο», πρόσθεσε.

Η Χάρις Πνευματικάτου, διευθύντρια του 79ου Δημοτικού στα Κάτω Πατήσια, μίλησε για την περιπέτεια του σχολείου της που στεγαζόταν με 240 παιδιά σε δύο βάρδιες σε ένα οίκημα του 1930. Επρεπε να έρθει ο σεισμός του Σεπτέμβρη 1999 για να αναζητήσουν νέα στέγη. Μέχρι σήμερα έγιναν 4 μετακομίσεις για να τους «χώσουν» σε ένα άλλο σχολείο με μεγάλη έλλειψη σε αίθουσες και λειτουργία φυσικά σε δύο βάρδιες. Για δε τα χρήματα που δίνονται στα σχολεία για να λειτουργήσουν, είπε ότι δε φτάνουν ούτε για την καθαριότητα. Για τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών είπε ότι δεν έχουν καμία βοήθεια για να μπορέσουν να τους διδάξουν γράμματα.

Από το ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας, ο Λεωνίδας Ριτζάκης τόνισε την ανάγκη αγωνιστικής δραστηριοποίησης των γονέων προκειμένου να επιλυθούν τα μεγάλα προβλήματα της Παιδείας. Χαρακτήρισε το κτιριακό πολύ μεγάλο πρόβλημα.

Στη χτεσινή εκδήλωση μεταξύ άλλων παραβρέθηκαν οι: Γιώργος Ακρίβος, μέλος ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Αθηνά», Παρασκευή Κατσούλα, μέλος ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Αριστοτέλης», Πέτρος Κουρμπέλης, διευθυντής του 111ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας, Χρήστος Ζυγογιάννης, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 34ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας, Αγγελική Ευθυμίου-Τσιούνη, γενική γραμματέας της Ενωσης Γονέων του 6ου Διαμερίσματος Αθήνας, Ισμήνη Παναγούλια, εκπαιδευτικός.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ