Τετάρτη 2 Οχτώβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΑ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ «ΦΟΥΣΚΑ»
Αλλο ένα μετρό στην Αθήνα ως το ... 2010!

Σχεδιασμός για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του έργου που θα χρυσοπληρώσουν οι εργαζόμενοι

Εναν ακόμη σταθμό στην προσπάθεια προεκλογικής εξαπάτησης των ψηφοφόρων αποτελεί η χτεσινή εξαγγελία της κυβέρνησης για τέσσερις νέες επεκτάσεις του μετρό, χωρίς να υπάρχουν ακόμη οριστικές μελέτες, αλλά με ορίζοντα υλοποίησης το ...2010! Η εξαγγελία αυτή μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία ακόμη αποτυχημένη φαρσοκωμωδία του κυβερνητικού θιάσου, αν δεν περιείχε παράλληλα την απειλή της παράδοσης ολόκληρου του συγκροτήματος του μετρό - του φιλέτου, δηλαδή, των δημοσίων έργων - στο ιδιωτικό κατασκευαστικό και τραπεζικό κεφάλαιο, μετατρέποντάς το έτσι από κοινωφελές έργο σε αντικείμενο αισχρής κερδοσκοπίας...

Πιο συγκεκριμένα η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υποστήριξε ότι για να συντμηθεί ο χρόνος κατασκευής των επεκτάσεων (αρχικά υπολογιζόταν να ολοκληρωθούν το 2020), θα μπουν στο παιχνίδι οι ιδιώτες, οι οποίοι θα τις κατασκευάσουν με το ληστρικό σύστημα της «αυτοχρηματοδότησης», με αντάλλαγμα ένα σημαντικό κομμάτι των εισπράξεων ακόμη και του ήδη λειτουργούντος μετρό, του οποίου έχει χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός ακόμη και τα εκατοντάδες δισ. δρχ. «πανωπροίκια»! Τόσο η Β. Παπανδρέου, όσο και ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γ. Χρυσικόπουλος δεν έκρυψαν ότι τη σκανδαλώδη αυτή πρόταση την έχουν κάνει ενδιαφερόμενοι κατασκευαστικοί και τραπεζικοί όμιλοι, που βλέπουν τις επεκτάσεις του μετρό ως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για εξασφάλιση των υπερκερδών τους στη μετά το 2004 εποχή. Οπως δήλωσε η υπουργός, το οριστικό πλάνο των διαδικασιών των σχετικών διαγωνισμών, αλλά και της κατάρτισης των συμβάσεων παραχώρησης θα αναλάβουν εξειδικευμένοι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι που πρόκειται σύντομα να προσληφθούν. Δεν απέκλεισε, πάντως, εκτός από την εκμετάλλευση του υπάρχοντος μετρό να δοθούν ως πρόσθετη προίκα προς τους ιδιώτες και χρηματοοικονομικές εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου, αλλά και ζεστό χρήμα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Θα πρόκειται βέβαια για συμβάσεις 25ετίας ή 30ετίας, σαν τις σκανδαλώδεις που έχουν υπογραφεί στα Σπάτα, το Ρίο - Αντίρριο, την Αττική Οδό κ.λπ., που θα τινάξουν στα ύψη το ήδη πανάκριβο εισιτήριο του μετρό που πληρώνει ο λαός...

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν οι τέσσερις νέες επεκτάσεις θα είναι οι εξής:

  • Νέος κλάδος της Γραμμής 3 από το σταθμό Πανόρμου ως τον Παράδεισο Αμαρουσίου, που θα περιλαμβάνει υπόγεια διαδρομή 7,5 χιλιομέτρων κατά μήκος της Λ. Κηφισίας και 5 σταθμούς. Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται σε 810 εκατ. ευρώ.
  • Επέκταση της γραμμής 3 από το Αιγάλεω ως τον Πειραιά, περνώντας από τις περιοχές Χαϊδαρίου, Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας, με 6 νέους σταθμούς και εκτιμώμενο κόστος 700 εκατ. ευρώ.
  • Νέος Κλάδος της Γραμμής 2 από το Σταθμό Πανεπιστήμιο ως το Γαλάτσι περνώντας από τα Εξάρχεια και την Κυψέλη, με 6 νέους σταθμούς και εκτιμώμενο κόστος 730 εκατ. ευρώ.
  • Επέκταση της Γραμμής Ηλιούπολης ως το Ελληνικό, κατά μήκος της Λ. Βουλιαγμένης (εν μέρει επιφανειακό μετρό) με 4 σταθμούς και εκτιμώμενο κόστος 280 εκατ. ευρώ.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τέσσερα σχήματα για τη γραμμή 4 (2017-08-12 00:00:00.0)
Σχέδια «ενισχυμένου ρόλου» και μέσω του LNG (2014-12-20 00:00:00.0)
Δημοπρατούνται τρεις νέοι σταθμοί (2005-01-15 00:00:00.0)
Ενας στην τιμή των... δύο! (2004-08-10 00:00:00.0)
Ζητούν κοινοτική οικονομική συνδρομή (2003-05-03 00:00:00.0)
Σε τρεις ομίλους 56 υπόγεια γκαράζ με απευθείας ανάθεση! (2002-05-25 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ