Παρασκευή 21 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ - ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ - ΟΡΥΚΤΕΛΑΙΩΝ
Πάλι τη νύφη θα πληρώσουν οι καταναλωτές

Eurokinissi

Με τρία σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων, που έχει καταρτίσει το ΥΠΕΧΩΔΕ και βρίσκονται για συνυπογραφή στους συναρμόδιους υπουργούς, προβλέπονται οι όροι και τα μέτρα εναλλακτικής διαχείρισης: α) Των οχημάτων που βρίσκονται στο τέλος της ζωής τους, των χρησιμοποιημένων ανταλλακτικών τους και των απενεργοποιημένων καταλυτών, β) των χρησιμοποιημένων ηλεκτρικών στηλών και μπαταριών και γ) των αποβλήτων ορυκτελαίων.

Και για τις τρεις αυτές περιπτώσεις βασική παράμετρος είναι ότι, με πρόσχημα το απόφθεγμα «ο ρυπαίνων πληρώνει», επιχειρείται μία επέμβαση στον τομέα της ανακύκλωσης και πάλι με μετατόπιση του οικονομικού βάρους στον καταναλωτή, ο οποίος θα κληθεί να πληρώσει τη διαχείριση και των αποβλήτων αυτών. Κι αυτό καθώς δε διασφαλίζεται ότι τα χρήματα που θα πληρώνουν οι επιχειρήσεις που παράγουν ή εισάγουν τα προϊόντα για τη διαχείριση των αποβλήτων αυτών - που σε πολλές περιπτώσεις θα είναι οι ίδιες και διαχειριστές των αποβλήτων - δε θα μετακυλίσουν τα ποσά αυτά στους καταναλωτές.

Κατά τ' άλλα, τα τρία Προεδρικά Διατάγματα αποτελούν τεχνοκρατικά κείμενα που βασίζονται στα ανάλογα κείμενα άλλων ευρωπαϊκών χωρών οι οποίες έχουν μεγαλύτερη εμπειρία στο θέμα της ανακύκλωσης των υλικών.

  • Για τα παλιά οχήματα που βρίσκονται παρκαρισμένα στο δρόμο προβλέπει ότι σε περίπτωση που μέσα σε 45 μέρες από τη μέρα που ο δήμος ή η κοινότητα επικόλλησαν σε αυτά το ειδικό σήμα και ο ιδιοκτήτης δεν το αναζητήσει, τότε θα αποσύρονται και θα οδηγούνται στο φορέα ανακύκλωσης. Οι στόχοι που τίθενται είναι: Μέχρι την 1η του Γενάρη 2006 για όλα τα παλιά οχήματα η επαναχρησιμοποίηση και αξιοποίηση να φτάνει το 85%. Για οχήματα που έχουν παραχθεί πριν από την 1η του Γενάρη 1980 οι στόχοι είναι τουλάχιστον 75% για την επαναχρησιμοποίηση ή αξιοποίηση, ενώ το αργότερο την 1η του Γενάρη 2015 για όλα τα οχήματα που έχει φτάσει το τέλος ζωής τους η επαναχρησιμοποίηση ή αξιοποίηση να φτάνει στο 95% κατά μέσο βάρος ανά όχημα.
  • Για τα ορυκτέλαια οι στόχοι είναι μέχρι 31 του Δεκέμβρη 2006 να συλλέγεται το 70% κατά βάρος όλων των αποβλήτων και από αυτά να αναγεννάται τουλάχιστον το 80% κατά βάρος.
  • Για τις μπαταρίες-συσσωρευτές οι στόχοι είναι: Μέχρι 31 του Δεκέμβρη 2006 να συλλέγεται τουλάχιστον το 30% κατά βάρος όλων των χρησιμοποιημένων ηλεκτρικών στηλών και το 70% των χρησιμοποιημένων συσσωρευτών της βιομηχανίας. Μέχρι την ίδια ημερομηνία θα πρέπει να ανακυκλώνεται τουλάχιστον το 80% κατά βάρος των ηλεκτρικών στηλών και το 95% των συσσωρευτών.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η ΕΕ ευλογεί το έγκλημα του ΧΥΤΑ Φυλής και μεθοδεύει νέες επεκτάσεις του (2021-11-24 00:00:00.0)
Προωθεί την ολοκληρωτική παράδοση της διαχείρισης των απορριμμάτων στους ιδιώτες (2021-07-20 00:00:00.0)
Νέα πεδία κερδοφορίας και ανταγωνισμός στην παγκόσμια αρένα των αγορών (2018-11-09 00:00:00.0)
Παρέμβαση για τη διαχείριση απορριμμάτων (2015-11-07 00:00:00.0)
Νέες προτάσεις στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης (2011-11-08 00:00:00.0)
Σε ιδιώτες και η διαχείριση απορριμμάτων! (2002-05-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ