Σάββατο 3 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΔΗΓΟΙ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ
Ζητούν εισαγγελική παρέμβαση για τις παραβάσεις των ιδιοκτητών

Υπόμνημα προς τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Ε. Ζαχαρή, κατέθεσε χτες το πρωί το Συνδικάτο Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Μακεδονίας Θράκης «Ο ΕΡΜΗΣ», ζητώντας την άμεση και ουσιαστική παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών για τους απαραίτητους ελέγχους στον τομέα των μεταφορών με φορτηγά οχήματα και λεωφορεία, για ν' αποφευχθούν και άλλα θανατηφόρα ατυχήματα, που είναι θέμα χρόνου ότι θα συμβούν, όπως καταγγέλλει το υπόμνημα, εάν παραμείνει η σημερινή κατάσταση.

Στην Εισαγγελία Πρωτοδικών προσήλθε χτες στις 11 το πρωί 4μελής αντιπροσωπεία του συνδικάτου με επικεφαλής τον πρόεδρο, Μιχάλη Παπαδόπουλο. Η αντιπροσωπεία έγινε δεκτή από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας που, όπως δήλωσε ο Μ. Παπαδόπουλος, έδειξε ενδιαφέρον για τα όσα κατήγγειλε στο υπόμνημα το Συνδικάτο και δήλωσε ότι θα το μελετήσει χωρίς καθυστέρηση και θα συνεργαστεί με το συνδικάτο για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων του κλάδου.

Οι σοβαρότερες παραβάσεις από μέρους των ιδιοκτητριών εταιριών, που εντοπίζει το υπόμνημα, είναι: φθαρμένα ελαστικά, μηχανικές βλάβες των οχημάτων, οχήματα που κυκλοφορούν χωρίς να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο, ή που δε διαθέτουν τη νόμιμη άδεια από το υπουργείο Μεταφορών, υπέρβαρα οχήματα ή φορτίο μεγάλων διαστάσεων. Καταγγέλλεται ακόμα ότι όταν υπάλληλοι οδηγοί εντοπίσουν τις παραβάσεις αυτές και αρνηθούν να οδηγήσουν όχημα που δεν πληροί τους κανονισμούς, απολύονται αμέσως, σε μια προσπάθεια από τους εργοδότες να τρομοκρατήσουν τους εργαζόμενους και να τους «κλείσουν το στόμα».

Ενα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αποτελεί και εγκληματική παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας, είναι το ωράριο εργασίας των οδηγών, που τις περισσότερες περιπτώσεις υποχρεώνονται να δουλεύουν διπλή βάρδια (16 ώρες) ή και περισσότερο με αποτέλεσμα να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους και τη ζωή άλλων ανθρώπων.

Στο υπόμνημα καταγγέλλεται ότι δεν ελέγχεται το βιβλίο δρομολογίων από τα αστυνομικά όργανα και δεν επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις στους παραβάτες. Μάλιστα, με την απειλή της απόλυσης οι οδηγοί υποχρεώνονται να συμπληρώνουν το βιβλίο με «ελλιπή στοιχεία».

Σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ λίγο πριν την είσοδό του στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, ο Μιχάλης Παπαδόπουλος ανέφερε σαν χαρακτηριστικό παράδειγμα της ασυλίας και ασυδοσίας των εργοδοτών την πρόσφατη απόλυση του οδηγού του ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, κ. Νεοχωρίτη, που συμμετείχε στην αντιπροσωπεία του συνδικάτου που προσήλθε στον εισαγγελέα, γιατί «αρνήθηκε να δουλέψει διπλοβάρδια και να οδηγήσει λεωφορείο που είχε φθαρμένα ελαστικά, φθαρμένα καθίσματα και γενικά ήταν σε άθλια κατάσταση».

Ανέφερε επίσης ότι το συνδικάτο έχει ξεκινήσει συγκεκριμένες καταγγελίες από το Γενάρη του 2002, χωρίς να ενδιαφερθεί κανένας αρμόδιος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ