Πέμπτη 16 Μάρτη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Αντιμονοπωλιακές κορόνες στον Πειραιά

Ενώ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με την πολιτική τους έχουν κάνει ό,τι περνούσε από το χέρι τους για την ενίσχυση των μονοπωλίων ψηφίζοντας όλους τους από την Ευρωπαϊκή Ενωση υποδειχθέντες νόμους, προχτές, ενόψει των εκλογών και μπροστά στα προβλήματα που έχει προκαλέσει στους κατοίκους της Αίγινας η εφαρμογή αυτών των νόμων από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρου Σουμάκη, που έδωσε την άδεια μονοπωλιακής εκμετάλλευσης των γραμμών του Αργοσαρωνικού στις «Μινωικές Γραμμές», το Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά αποφάσισε να ταχθεί ενάντια στα μονοπώλια.

Και μπορεί μεν τόσο η εκλεγμένη με την υποστήριξη της ΝΔ νομάρχης Πειραιά Μαίρη Τσανάκη, να δηλώνει πολέμια των μονοπωλίων, οι δε προσκείμενοι στο ΠΑΣΟΚ νομαρχιακοί σύμβουλοι να πλειοδοτούν σε αντιμονοπωλιακές κορόνες, λέγοντας ότι είναι οι πρώτοι που έχουν υψώσει τα λάβαρα του αγώνα κατά των μονοπωλίων, όταν έφταναν όμως στο διά ταύτα αυτοαποκαλύφτηκαν λέγοντας ότι στη θέση των μονοπωλίων θέλουν να βάλουν τον ανταγωνισμό της ελεύθερης αγοράς.

Στην πραγματικότητα, η αντιπαράθεση των δύο βασικών εκπροσώπων του δικομματισμού δεν έγινε για το ποιος θα υπερασπιστεί τα λαϊκά συμφέροντα, αλλά για το ποιος θα υποστηρίξει ποιον επιχειρηματία στην εκμετάλλευση της χρυσοφόρας ακτοπλοϊκής γραμμής του Αργοσαρωνικού. Τούτο έγινε φανερό όταν οι της ΝΔ κατηγορούσαν το μονοπώλιο των «Μινωικών Γραμμών» επειδή αυτό δόθηκε από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, αλλά παράλληλα είχαν προσκαλέσει στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου εκπρόσωπο εταιρίας.

Μόνο το ΚΚΕ από την αρχή έχει ταχθεί με συνέπεια στο πλευρό των κατοίκων της Αίγινας που έχουν ριχτεί βορά στα χέρια των εφοπλιστών.

Υπενθυμίζουμε ότι ο υποψήφιος βουλευτής Α' Πειραιά του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος, σε σύσκεψη μαζικών φορέων του νησιού που έγινε πριν λίγες μέρες, είχε τονίσει μεταξύ άλλων ότι τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η μονοπώληση της γραμμής θα οξυνθούν εάν δεν υπάρξει αποφασιστική μαζική λαϊκή δράση, προσθέτοντας ότι ήδη παρατηρούνται οι πρώτες αρνητικές επιδράσεις στην τοπική κοινωνία από την αύξηση του κόστους μεταφοράς που έχει επιβάλει το μονοπώλιο, τα δρομολόγια περικόπτονται ή αναβάλλονται, ενώ και οι ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν σημαντικές μειώσεις στους μισθούς τους ταυτόχρονα με την επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών.

«Η πρόταση του ΚΚΕ για την ανάπτυξη των ακτοπλοϊκών και πορθμειακών συγκοινωνιών είναι προσανατολισμένη στην προστασία της παραγωγικής βάσης της χώρας μας και αξιοποίηση των αναπτυξιακών της δυνατοτήτων. Αφορά τη δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, του οποίου η διεύθυνση και η λειτουργία θα υπόκεινται σε αυστηρό κοινωνικό έλεγχο και θα χαρακτηρίζεται από διαδικασίες διαφάνειας και συλλογικότητας», τόνισε ο Γιώργος Μαρίνος, προσθέτοντας ότι στόχος του Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών θα είναι η ολόπλευρη εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών - μεταφορικών αναγκών, η παροχή καλών υπηρεσιών, το φτηνό εισιτήριο, η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Η πρόταση, δηλαδή, του ΚΚΕ βρίσκεται στον αντίποδα των μονοπωλίων και της λεγόμενης ελεύθερης αγοράς που υποστηρίζουν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Για την προώθηση αυτής της λύσης απαιτείται ουσιαστική αλλαγή των συσχετισμών δύναμης και μια εξουσία που θα στηρίζεται στην πάλη του λαού. Απαιτεί άλλη διακυβέρνηση που θα εφαρμόσει φιλολαϊκή πολιτική και θα συγκρουστεί με τα μεγάλα και μικρά συμφέροντα. Οι εκλογές της 9ης Απρίλη είναι μια καλή ευκαιρία για να τεθούν οι βάσεις μιας τέτοιας αλλαγής.


Γ.Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ