Ο κανονισμός ονομάζεται ISPS code (International Ships & Port Facility Security) και προβλέπεται ότι μέχρι την 1η Ιούλη του 2004 θα πρέπει να έχει εφαρμοστεί σε πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες και σε λιμάνια που δέχονται διεθνείς πλόες, ενώ μέχρι την 1η Ιούλη του 2005 και σε ένα τμήμα του ακτοπλοϊκού στόλου, καθώς και στα λιμάνια που το εξυπηρετούν. Συνολικά για την ακτοπλοΐα, από τους υπουργούς συμφωνήθηκε ότι μέχρι τον Ιούλη του 2007 θα πρέπει να έχει καταρτιστεί ειδική μελέτη... «επικινδυνότητας», ώστε να δουν τελικά σε ποια ακριβώς από τα υπόλοιπα ακτοπλοϊκά πλοία και στα λιμάνια που καταπλέουν θα πρέπει να εφαρμοστεί ο ISPS.
Προς το παρόν το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχει καταρτίσει έναν κατάλογο με 11 λιμάνια - ανώνυμες εταιρίες, 37 λιμενικά ταμεία και 43 ιδιωτικές μαρίνες που θα πρέπει σε πρώτη φάση να συμμορφωθούν με τον καινούργιο κανονισμό. Το λιμάνι του Πειραιά δίνει μια πρώτη «γεύση» για τα όσα προετοιμάζονται, καθώς ήδη έχει περιφραχτεί από σιδερένιο τοίχος και έχουν εγκατασταθεί σιδερένιες πύλες που θα ανοιγοκλείνουν με ειδικό μηχανισμό. Ακόμα προβλέπεται να εγκατασταθούν κάμερες σε κάθε σημείο, που θα «βλέπουν» κάθε πρόσωπο και κίνηση. Συνολικά τα συστήματα ελέγχου που θα εφαρμοστούν θα είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα, μετατρέποντας λιμάνια και πλοία σε στρατόπεδα. Είναι χαρακτηριστικό πως σε ό,τι αφορά τα πλοία θα καταγράφονται μέχρι και τα προσωπικά είδη του πληρώματος!