Παρασκευή 12 Δεκέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ
ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Μεγάλη η επιτυχία της εκδήλωσης για την Παιδεία

Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Θ. Τζιαντζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

Ο Θ. Τζιαντζής
Ο Θ. Τζιαντζής
Πλούσιος προβληματισμός και συζήτηση αναπτύχθηκε στην εκδήλωση που διοργάνωσε η ΝΕ Ιωαννίνων του ΚΚΕ με θέμα: «Παιδεία εμπόρευμα ή σύγχρονη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, σύμφωνη με τις ανάγκες και τα οράματά μας;», την περασμένη Τετάρτη. Η αίθουσα του ξενοδοχείου «ΞΕΝΙΑ» γέμισε ασφυκτικά από φοιτητές, γονείς, δασκάλους, καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και καθηγητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Τη συζήτηση συντόνισε ο Π. Γιωτόπουλος, Γραμματέας της ΝΕ Ιωαννίνων του ΚΚΕ, ενώ κεντρικός ομιλητής ήταν ο Θ.Τζιαντζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Ο Γραμματέας της ΝΕ στο ξεκίνημα της συζήτησης είπε πως το ΚΚΕ στην 85χρονη πορεία του δεν έπαψε να μάχεται για μια Παιδεία προς όφελος του λαού. Ο Π.Γιωτόπουλος περιέγραψε τη δραματική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, στο χώρο της Παιδείας, για νομό των Ιωαννίνων. Η κατάσταση, όπως είπε, είναι χειρότερη στην Ηπειρο λόγω της δυσχερέστερης οικονομικής κατάστασης των λαϊκών στρωμάτων,ενώ για τους εκπαιδευτικούς και ειδικά τους ωρομίσθιους, η καθημερινή μετακίνηση από σχολείο σε σχολείο από τη μία άκρη του νομού στην άλλη με χαμηλούς μισθούς των 300 και 400 ευρώ, τους φέρνει καθημερινά σε αδιέξοδο. Πολλά σχολεία κλείνουν γιατί τα χωριά ερημώνουν. Κατήγγειλε την Πρυτανεία του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων που έχει δημιουργήσει την Ανώνυμη Εταιρεία του Τεχνολογικού Πάρκου και παραχωρεί μάλιστα χώρους του Πανεπιστημίου στην ΑΕ, ως συμβαλλόμενο μέρος, για οποιαδήποτε χρήση...

Στην ομιλία του ο Θ.Τζιαντζής, αναφερόμενος στην κατάσταση που διαμορφώνεται στο χώρο της Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες του ισχύοντος εκπαιδευτικού συστήματος ανέλυσε ιδεολογικοπολιτικά τον ταξικό χαρακτήρα των εξελίξεων στην Παιδεία, που θέτει ταξικούς φραγμούς, υποβαθμίζει το μορφωτικό επίπεδο της νεολαίας, δε συμβάλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού. Ανέπτυξε την πρόταση του Κόμματος για 12χρονο σχολείο γενικής μόρφωσης σαν προαπαιτούμενο της μετέπειτα επαγγελματικής πορείας και στάσης ζωής που προβάλλει ως σύγχρονη κοινωνική ανάγκη σε αντιπαράθεση με το σημερινό σχολείο που ακολουθεί το πρότυπο της εμπορευματοποιημένης Παιδείας που υπάρχει πιο προωθημένα στην Αμερική. Το ΚΚΕ προβάλλει, όπως τόνισε ο ομιλητής, την ανάπτυξη ενός κινήματος για την Παιδεία, όπου οι γονείς, οι δάσκαλοι, οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας και οι Πανεπιστημιακοί, στα πλαίσια ενός παλλαϊκού κινήματος που θα έχει ως κορμό το εργατικό κίνημα θα παλεύει για μία Παιδεία για το λαό και θα θέτει το ζήτημα της εξουσίας, το ποιος κάνει, δηλαδή, κουμάντο.

Στο επίκεντρο της συζήτησης που ακολούθησε τέθηκε το 12χρονο σχολείο, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και η διεκδίκησή τους, η ανάπτυξη του μαζικού λαϊκού κινήματος για την Παιδεία. Επίσης, στις παρεμβάσεις τους διδάσκοντες του Συλλόγου των μελών ΔΕΠ του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων σημείωσαν πως ο Σύλλογός τους διαφοροποιήθηκε από το πλαίσιο που πανελλαδικά έβαζε η ΠΟΣΔΕΠ, καθώς έθεταν το αίτημα της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, συμμετείχαν σε κινητοποιήσεις μαζί με φοιτητές που θα μπορούσαν, όμως, να έχουν μεγαλύτερη συμμετοχή από τους φοιτητές. Κατήγγειλαν ότι η πλειοψηφία των μελών ΔΕΠ με ευθύνη αυτών που διαχειρίζονται τα προγράμματα έχουν άγνοια του περιεχομένου τους. Η καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Ελ. Κουρμαντζή κατήγγειλε το σκοταδισμό που επικρατεί στη Φιλοσοφική Σχολή των Ιωαννίνων και πως συναντάει εμπόδια, όποιος προτείνει να διδάξει αντικείμενα με ριζοσπαστικό περιεχόμενο. Επίσης, υπογράμμισε ότι απαξιώνονται οι ανθρωπιστικές επιστήμες σε επίπεδο ερευνητικό και πως στη διάρκεια της φοίτησης διδάσκονται κατακερματισμένες γνώσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ