Παρασκευή 15 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΘΕΣΗ FIR ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ
Εξηγήσεις από τον υπουργό Εθνικής Αμυνας

Υποστήριξε σε κλειστή συνεδρίαση της Επιτροπής Εξωτερικών και Αμυνας ότι δεν αλλάζει ο τρόπος αντιμετώπισης των τουρκικών αεροσκαφών, ωστόσο τα ερωτήματα παραμένουν, καθώς η αρχική ανακοίνωση δεν έχει αποσυρθεί

Εξηγήσεις αναφορικά με το θέμα των αναχαιτίσεων στο Αιγαίο έδωσε χτες ο υπουργός Εθνικής Αμυνας στην Επιτροπή Εξωτερικών και Αμυνας της Βουλής, που συνεδρίασε «κεκλεισμένων των θυρών». Σύμφωνα με πληροφορίες, από την πλευρά του υπουργού Αμυνας επισημάνθηκε ότι δεν υφίστανται διαφοροποιήσεις οι οποίες να αλλάζουν τον τρόπο των αναχαιτίσεων, όπως γίνεται έως σήμερα. Παράλληλα υπήρξε έμμεση παραδοχή του ότι ο θόρυβος που δημιουργήθηκε οφείλεται στη διατύπωση που επέλεξε να χρησιμοποιήσει ο διευθυντής Ενημέρωσης του ΥΠΕΘΑ πλοίαρχος Στ. Γκίκας.

Ωστόσο, τα ερωτηματικά που προκάλεσε η προχτεσινή ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ παραμένουν αναπάντητα. Υπενθυμίζεται ότι σ' αυτή αναφερόταν ότι «όλα τα εισερχόμενα ίχνη στο FIR Αθηνών για τα οποία δεν έχουν υποβληθεί σχέδια πτήσεως, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες εναέριου κυκλοφορίας, θα αναγνωρίζονται και εφόσον παραβιάζουν εθνικό εναέριο χώρο θα αναχαιτίζονται από αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας».

Μάλιστα η εν λόγω ανακοίνωση ήταν γραπτή και σύμφωνα με πληροφορίες υπαγορεύτηκε από τον ίδιο τον υπουργό Αμυνας και δόθηκε στον εκπρόσωπο Τύπου για να διαβαστεί. Κατά συνέπεια, δεν τίθεται ζήτημα κακής χρήσης της γλώσσας. Επίσης, γεγονός αναμφισβήτητο παραμένει πως πάγια τακτική της ελληνικής πλευράς στο Αιγαίο ήταν να αναχαιτίζονται τα τουρκικά μαχητικά από τη στιγμή που έμπαιναν στο ελληνικό FIR και δε συμμορφώνονταν με τις υποδείξεις των πληρωμάτων των ελληνικών μαχητικών να αποχωρήσουν.

Στο θέμα αυτό αναφέρθηκε με δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Εξωτερικών και Αμυνας και ο πρώην υπουργός Αμυνας Α. Τσοχατζόπουλος, ο οποίος επισήμανε πως είναι μόνιμη ευθύνη και υποχρέωση της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας απέναντι στον διεθνή οργανισμό αεροπλοΐας ICAO να αναχαιτίζει άμεσα τα αεροσκάφη που μπαίνουν χωρίς άδεια στο FIR Αθηνών, γιατί υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των πτήσεων. Οσον αφορά τις χτεσινές εξηγήσεις στην Επιτροπή του υπουργού Αμυνας, ο Α. Τσοχατζόπουλος είπε: «Αυτό, εξάλλου, το παραδέχτηκε και ο υπουργός Εθνικής Αμυνας σήμερα, ότι δηλαδή θα συνεχίσουν - παρά τη χτεσινή ανακοίνωση - να ισχύουν οι κανόνες εμπλοκής, που έχουν θεσπιστεί και ισχύουν εδώ και πολλά χρόνια». Ο ίδιος υπενθύμισε ότι «η ευθύνη των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων για την υπεράσπιση της εθνικής κυριαρχίας παραμένει ανεπηρέαστη και θα ασκείται καθημερινά στον αέρα και τη θάλασσα, ανεξάρτητα από την ευθύνη εποπτείας για την ασφάλεια των πτήσεων στο χώρο του FIR Αθηνών».

Πάντως, μένει να αποδειχθεί στην πράξη το κατά πόσον ισχύουν οι εξηγήσεις που έδωσε χτες στην Επιτροπή Εξωτερικών και Αμυνας της Βουλής ο υπουργός Αμυνας. Στο μεταξύ χτες εκδηλώθηκε νέο μπαράζ τουρκικών προκλήσεων στο Αιγαίο. Συγκεκριμένα, 11 σχηματισμοί από 32 μαχητικά αεροσκάφη (24 F-16 και 8 F-4) σε 13 περιπτώσεις παρέβησαν τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας (δηλαδή μπήκαν παράνομα στο ελληνικό FIR) και σε 21 περιπτώσεις παραβίασαν τον εθνικό εναέριο χώρο. Μάλιστα από αυτές οι 3 ήταν υπερπτήσεις πάνω από τις νησίδες Καλόγηροι στα 500, τα 1.000 και τα 14.000 πόδια ύψος, ενώ 6 σχηματισμοί διήλθαν μέσα από το Πεδίο Βολής Ανδρου. Από τα τουρκικά μαχητικά τα 3 ήταν οπλισμένα, ενώ σημειώθηκαν και 2 εμπλοκές (εικονικές αερομαχίες) με ελληνικά μαχητικά σε περιοχές του βόρειου και κεντρικού Αιγαίου. Οπως αναφέρεται από πηγές του ΓΕΕΘΑ, «όλα αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν κατά πάγια τακτική».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ