Σάββατο 11 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
Σχέδια ιδιωτικοποίησης στο φόντο των διαπλεκόμενων

Δίνουν και παίρνουν τα σενάρια προώθησης της ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων μέσα στο 2000, ενώ την ίδια ώρα, παρά τις θυσίες των εργαζομένων, οι επενδύσεις καθυστερούν και ένα μέρος -σύμφωνα με πληροφορίες- κινδυνεύουν να ματαιωθούν. Τα σενάρια της ιδιωτικοποίησης, τα οποία διοχετεύονται από τα δύο συναρμόδια υπουργεία, Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών _ Επικοινωνιών, προβλέπουν είτε το ξεπούλημα ενός πακέτου μετοχών μέχρι και 20% σε πολυεθνική εταιρία του κλάδου, (ΥΠΕΘΟ), είτε τη σύναψη συμφωνίας με «στρατηγικό σύμμαχο» και στη συνέχεια εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Οποια, βέβαια, εκδοχή και αν προκριθεί τελικά, το σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να βάλει οριστικά «ταφόπλακα» στο δημόσιο ταχυδρομείο και να χτυπήσει την κοινωνική του αποστολή, όπως ήδη έκανε με ΟΤΕ και ΕΥΔΑΠ. Η «διαπάλη» στα κυβερνητικά κλιμάκια για τη μορφή της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ, περιορίζεται μόνο στο ποιος θα έχει το πάνω χέρι στη διαδικασία αυτή, ενώ είναι δεδομένη η θέση της κυβέρνησης ότι τα ταχυδρομεία θα οδηγηθούν στους ιδιώτες.

Το ενδιαφέρον αυτό, όπως σημειώνουν συνδικαλιστές, δεν είναι άσχετο με το γεγονός ότι στα ΕΛΤΑ βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα «Ταχυδρομεία», ύψους 20 δισ. δραχμών, ενώ από το Γ' ΚΠΣ, αναμένεται να πέσουν στα ταμεία του Οργανισμού ακόμα 30 δισ. Ετοιμάζεται μεγάλο «φαγοπότι», που κινεί το άμεσο ενδιαφέρον, όχι μόνο των εταιριών που θ' αναλάβουν τα έργα, αλλά και αυτών, που ενδιαφέρονται για την εξαγορά των ΕΛΤΑ μέσω των οποίων θα κυριαρχήσουν στην ελληνική αγορά. Αλλωστε, μια γεύση για το τι πρόκειται ν' ακολουθήσει, πήραμε με την πορεία υλοποίησης του προγράμματος «Ταχυδρομεία», που από το 1995 βολοδέρνει στις συμπληγάδες των διοικητικών κρίσεων στα ΕΛΤΑ και των αντιμαχόμενων λόμπι, για το ποιος θα έχει των έλεγχο των επενδύσεων. Αποτέλεσμα αυτού ήταν το πρόγραμμα να μειωθεί από τα 41 στα 20 δισ. δραχμές, ενώ είναι αμφίβολο αν μέσα στο επόμενο έτος, απορροφηθούν και αυτά τα κεφάλαια. Βέβαια και αυτό το πρόγραμμα, που συντάχτηκε κάτω από τον απόλυτο έλεγχο των κοινοτικών επιτετραμμένων, λίγη σχέση έχει με τις πραγματικές ανάγκες και τις ιεραρχήσεις ενός δημόσιου ταχυδρομείου. Αντίθετα, κινείται στα πλαίσια της απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς και των προτεραιοτήτων που θέτουν οι πολυεθνικές, οι οποίες επιδιώκουν είτε να εκτοπίσουν τα δημόσια ταχυδρομεία είτε μέσα από εξαγορές να τα θέσουν υπό τον έλεγχό τους.

Το γεγονός όμως, ότι το μεγαλύτερο έργο του προγράμματος, η ανέγερση του νέου Κέντρου Διαλογής Αθηνών και η εξαγορά οικοπέδου στον Αγ. Στέφανο γι' αυτό το σκοπό, -ύψους 9 δισ.-κατέληξε σε ποινική δίωξη, μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα εισαγγελέα, δείχνει το μέγεθος των πολιτικών ευθυνών της κυβέρνησης, αλλά και ότι πλέον, τα ΕΛΤΑ κινδυνεύουν να κινηθούν στα «αστερισμό των διαπλεκομένων».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μεσάζοντας για τα γαλλικά μονοπώλια ο Ολάντ (2013-02-24 00:00:00.0)
«Ανθρακες» για τα ΕΛΤΑ (2001-12-23 00:00:00.0)
«Ερμής» χωρίς φτερά (2001-05-31 00:00:00.0)
Στο στόχαστρο ξένων και ντόπιων επιχειρηματιών (2001-04-11 00:00:00.0)
Μνηστήρες για τα ΕΛΤΑ (2000-12-12 00:00:00.0)
Στο «σφυρί» και τα ΕΛΤΑ (2000-11-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ