Πέμπτη 11 Μάη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΩΝ
ΒΕΡΝΕΡ ΧΕΡΤΖΟΚ
Grizzly Man

Ο Τίμοθι Τρέντγουελ και μία από τις 30.000 καφέ αρκούδες που ζουν στην Αλάσκα!
Ο Τίμοθι Τρέντγουελ και μία από τις 30.000 καφέ αρκούδες που ζουν στην Αλάσκα!
Ο Βέρνερ Χέρτζοκ έδειξε με τις ταινίες του πως έλκεται από τους «παράξενους», τους «ταραγμένους» ανθρώπους! Θυμίζουμε τους «τρελούς» ήρωες των ταινιών του, «Αγκίρε, η μάστιγα του θεού», «Φιτζκαράλντο», αλλά και τους ήρωες από κάποια ντοκιμαντέρ που γύρισε: «Η χώρα της σιωπής και του σκότους», 1971 (μια τυφλή και κουφή γυναίκα, που εργάζεται, βοηθώντας άλλες ομοιοπαθείς της), «Ο καλύτερός μου εχθρός: Κλάους Κίνσκι» 1999 (αφιερωμένο στον μεγάλο ηθοποιό και φίλο του). Ο «Grizzly Man» ήταν και αυτός ένας παράξενος, ένας «ταραγμένος» άνθρωπος, ένας «τρελός».

Ο Βέρνερ Χέρτζοκ έμαθε για την ιστορία και τον φρικτό θάνατο του Τίμοθι Τρέντγουελ και της φίλης του Αμι Χούγκεναρντ. Και οι δυο βρέθηκαν κομματιασμένοι στην κοιλιά μιας καφέ αρκούδας. Μιας αρκούδας που, τουλάχιστον ο Τίμοθι, θα έδινε και τη ζωή του ακόμα για να την προστατέψει από τους διάφορους «κυνηγούς» που την κυνηγάνε!

Ο Τίμοθι Τρέντγουελ, λοιπόν, ήταν ένας απροσάρμοστος άνθρωπος. Ενας απροσάρμοστος που βρήκε διέξοδο στην Αλάσκα. Παρέα με τα άγρια ζώα. Πάνω από 30.000 επικίνδυνες καφέ αρκούδες ζούνε σε εκείνα τα μέρη. Σε ένα από τα ταξίδια του, μια από τις αρκούδες που αγαπούσε σαν παιδιά του, τον κατασπάραξε. Μαζί και τη φίλη του που τον συνόδευε, η οποία φοβόταν τα άγρια ζώα.

Ο Τίμοθι Τρέντγουελ κινηματογραφούσε τα ταξίδια του και τις επαφές του με τις αρκούδες. Κινηματογραφούσε όλες τις λεπτομέρειες που τον ενδιέφεραν. Μετά το θάνατό του βρέθηκαν πάνω από 100 ώρες κινηματογραφημένου υλικού. Ο Βέρνερ Χέρτζοκ έπιασε αυτό το υλικό στα χέρια του. Πρόσθεσε και αυτός τις δικές του εικόνες και προσπάθησε, χωρίς μεγάλη επιτυχία είναι αλήθεια, να μας γνωρίσει αυτόν τον παράξενο κινηματογραφιστή, αυτόν τον ταραγμένο χαρακτήρα.

Το ντοκιμαντέρ «Grizzly Man» δε μοιάζει να έχει γυριστεί από τον Χέρτζοκ. Η εικόνα δεν έχει την «τρέλα» του. Το υλικό του Τίμοθι Τρέντγουελ ήταν ερασιτεχνικό. Λείπει, λοιπόν, από την ταινία η αγριότητα της φύσης, η αγριότητα των ζώων, οι εκπλήξεις, τα απρόοπτα. Τα πράγματα περισσότερο λέγονται παρά δείχνονται. Και μιλάμε, βέβαια, για κινηματογράφο.

Ωστόσο, η ταινία του Βέρνερ Χέρτζοκ «Grizzly Man» έχει τη δική της αξία. Είναι ένα ντοκουμέντο. Ενα ντοκουμέντο που κλείνει με τις κραυγές του κεντρικού ήρωα και της φίλης του την ώρα που τους κατασπαράζει η αρκούδα! Θα μπορούσε να είχε καταγραφεί και ο φρικτός θάνατός τους, αν ο Τίμοθι Τρέντγουελ είχε προλάβει να βγάλει το καπάκι και να ξεσκεπάσει το φακό της μηχανής του. Καταγράφηκε μόνον ο ήχος του θανάτου τους!

Η ταινία θέλει μεγάλη υπομονή για να την παρακολουθήσεις. Γιατί κυλάει αργά και χωρίς εντάσεις! Γιατί δε φαίνεται να έχει καθαρούς στόχους. Γιατί, τέλος, ο Βέρνερ Χέρτζοκ, φαίνεται, δεν πίστεψε στο θέμα του! Δεν το έκανε δικό του!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ