Παρασκευή 19 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Νέα επιχείρηση διάλυσης της Ειδικής Αγωγής

Επαναφέρει για συζήτηση με τους ενδιαφερόμενους φορείς το σχέδιο νόμου το υπουργείο Παιδείας. Υπόμνημα του Πανελλήνιου Επιστημονικού και Παιδαγωγικού Συλλόγου Εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή

Στο προσκήνιο φέρνει πάλι το υπουργείο Παιδείας το θέμα της Ειδικής Αγωγής, αφού, σύμφωνα με τους εργαζόμενους στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης, ετοιμάζεται να προωθήσει το σχέδιο νόμου που είχε ανακοινώσει τον περασμένο Απρίλη και το οποίο είχε "παγώσει" κάτω από την πίεση των κινητοποιήσεων όλων των φορέων της Ειδικής Αγωγής.

Υπενθυμίζεται ότι βασικοί άξονες του σχεδίου νόμου ήταν η ενσωμάτωση των ειδικών σχολείων στα κοινά σχολεία δημοτικής εκπαίδευσης, η μεταφορά του ειδικού προσωπικού από τα ειδικά σχολεία σε περιφερειακά κέντρα διάγνωσης και η καθιέρωση κλιμακωτού επιδόματος στους εργαζόμενους στην ειδική αγωγή.

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός και Παιδαγωγικός Σύλλογος Εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή με υπόμνημά του προς την αρμόδια υφυπουργό Παιδείας, Μ. Αρσένη, επισημαίνει τις επικίνδυνες επιπτώσεις της ενσωμάτωσης, όπως την εννοεί το υπουργείο, και διατυπώνει τις προτάσεις του για το θέμα. Παράλληλα, ζητούν τη συμμετοχή τους σε όποιο σχεδιασμό αφορά την ειδική αγωγή.

Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά την απομάκρυνση του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού από τα σχολεία, ο Σύλλογος τονίζει ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι αποτελεσματικό και χρήσιμο για την εκπαιδευτική διαδικασία όταν μπορεί να δρα στο πρωτοβάθμια επίπεδο κοντά στους μαθητές, τους γονείς και τους διδάσκοντες του ειδικού και του γενικού σχολείου και όχι μακριά από αυτούς, σε απρόσιτες και άκαμπτες υπηρεσίες και δομές.

"Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας ισχυρίζεται ότι στοχεύει να δώσει στους μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες τη δυνατότητα να ενταχθούν στη γενική ενιαία εκπαίδευση. Αγνοούν οι συντάκτες του νομοσχεδίου ότι σχεδόν το σύνολο των μαθητών των Ειδικών Σχολείων έχουν φοιτήσει ήδη 2 με 3 χρόνια σε σχολείο της Γενικής Εκπαίδευσης πριν φτάσουν στο Ειδικό Δημοτικό και ότι η υπάρχουσα νομοθεσία δεν εμποδίζει με κανένα τρόπο τη μετεκπαίδευση, αφ' ενός, και, αφ' ετέρου, ότι ένα ποσοστό μαθητών είναι αδύνατο να ενταχθεί σε πρόγραμμα Γενικής Εκπαίδευσης".

Ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή προτείνει την ενίσχυση των Ειδικών Τάξεων, την καθιέρωση δεύτερου ειδικού δασκάλου στην τάξη ανά 2 - 3 παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και υποστηρικτικές υπηρεσίες μέσα στο κοινό σχολείο, αλλαγές στις κτιριακές εγκαταστάσεις. Επικαλείται, μάλιστα, ερευνητικά στοιχεία που δείχνουν ότι στα σχολεία υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών, οι οποίοι, αν δε δεχτούν έγκαιρα πρόσθετη εκπαιδευτική ή άλλη εξειδικευμένη βοήθεια, οδηγούνται στο σχολικό περιθώρια και στον αναγραμματισμό.

Σχετικά με το ρόλο των ειδικών τάξεων που λειτουργούν ενισχυτικά στα κοινά σχολεία, οι εργαζόμενοι στην ειδική αγωγή τονίζουν ότι συμβάλλουν σημαντικά στην ενσωμάτωση, η οποία σημειώνουν ότι πρέπει να είναι μια μακροχρόνια διαδικασία που απαιτεί προσεκτικά βήματα, υποδομή σε εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό.

Οι εργαζόμενοι στην ειδική αγωγή χαρακτηρίζουν το σχέδιο νόμου πρόχειρο και ότι το πρόσχημα της "ενσωμάτωσης" αποτελεί ουσιαστικά το περιτύλιγμα για την περικοπή των δαπανών, αφού η ειδική αγωγή είναι πολυδάπανη.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Γονείς και εργαζόμενοι διαδηλώνουν για την Ειδική Αγωγή (2016-09-27 00:00:00.0)
Η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή: Ενα μαζικό κοινωνικό έγκλημα (2015-11-15 00:00:00.0)
Η 19η Απρίλη μέρα διεκδίκησης για την Ειδική Αγωγή (2013-04-16 00:00:00.0)
Κάτω τα χέρια απ' το Ειδικό Σχολείο Κωφών Αθήνας (2011-04-06 00:00:00.0)
Συντηρούνται και οξύνονται τα προβλήματα (2008-04-03 00:00:00.0)
«Σκούπα» εφ΄ όλης της ύλης (2000-02-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ