Παρασκευή 25 Απρίλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Να ληφθούν άμεσα μέτρα

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γ. Θεωνά, στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου

Την ανάγκη λήψης άμεσων, συγκεκριμένων και αποτελεσματικών μέτρων για τη στήριξη των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ), υπογράμμισε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γ. Θεωνάς, παρεμβαίνοντας στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στη συζήτηση σχετικά με τις ΜΜΕ.

Ο Γ. Θεωνάς τόνισε ότι "τα μεγάλα λόγια για ανάπτυξη και αντιμετώπιση της ανεργίας στην Ευρώπη δε θα έχουν αποτελέσματα, αν δεν αναληφθούν άμεσα, συγκεκριμένα μέτρα για τη στήριξη των ΜΜΕ και ειδικότερα των πιο μικρών από αυτές, που όπως διαπιστώνει και η ίδια η επιτροπή αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των νέων θέσεων απασχόλησης". Αναφερόμενος στην πολιτική της ΕΕ στον τομέα των ΜΜΕ, ο Γ. Θεωνάς τόνισε ότι "δεν αναλαμβάνει τα αναγκαία συγκεκριμένα μέτρα για τη βελτίωση του περιβάλλοντος στο οποίο δρουν οι ΜΜΕ. Χαρακτηριστικά, η πρόταση για το πρόγραμμα ELISE παραμένει μπλοκαρισμένη στο Συμβούλιο. Φυσικά, δεν έχουμε αυταπάτες για την αποτελεσματικότητα τέτοιων μεμονωμένων προγραμμάτων. Η εμπειρία εξάλλου δείχνει τις δυνατότητές τους. Ομως, η σωστή εφαρμογή τους θα μπορούσε να έχει κάποιο θετικό αντίκτυπο στις ΜΜΕ, θα μπορούσε η επιτροπή να εφαρμόσει την πρόταση για μείωση του ΦΠΑ στις ΜΜΕ, εντάσεως εργασίας, σαν κίνητρο για την ανάπτυξή τους και την αντιμετώπιση της ανεργίας. Να εξετάσει συγκεκριμένα μέτρα διευκόλυνσης της πρόσβασής τους στο πιστωτικό σύστημα με όρους που να ανταποκρίνονται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Στο προσχέδιο προϋπολογισμού για το 1998 θα μπορούσε να αυξήσει τα κονδύλια για δράσεις στον τομέα αυτό".

Αναφερόμενος τέλος στα αποτελέσματα των όποιων επιμέρους μέτρων, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι "δεν μπορούν να λύσουν το γενικότερο πρόβλημα που δημιουργεί η γενικότερη πολιτική της ΕΕ, η πολιτική ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων. Πώς είναι δυνατόν να περιμένουμε μακροπρόθεσμη αύξηση του αριθμού των ΜΜΕ και αύξηση των θέσεων εργασίας, όταν η κατανάλωση συμπιέζεται ασφυκτικά από τη σκληρή πολιτική λιτότητας, με πρώτο φυσικά θύμα τις ΜΜΕ, λόγω του περιορισμένου εύρους των αγορών τους; Οταν οι δυνατότητες διάθεσης και διανομής των μεγάλων αναδιαρθρωμένων μονάδων περιορίζουν τις δυνατότητες ελιγμών;".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ