Πέμπτη 8 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Επί ειλημμένων αποφάσεων ο... διάλογος

Με τις θρασύτατες αξιώσεις των εφοπλιστών συντάχθηκε ευθέως ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, κατά τη χτεσινή συνάντηση με την ΕΕΕ και την ΠΝΟ. Με κινητοποιήσεις απαντούν ΠΕΜΕΝ, "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών

"Ναι" στον αποδεκατισμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία και στη μετατροπή της ελληνικής σημαίας σε σημαία ευκαιρίας, απαντά η κυβέρνηση στους εφοπλιστές, όπως έγινε καθαρό από τη χτεσινή συνάντηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Στ. Σουμάκη,με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και την Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας!Ο υπουργός δήλωσε ευθέως προς τους ναυτεργάτες που συμμετείχαν στη συνάντηση ότι "δεν έχουν μέλλον τα κατώτερα πληρώματα",ξεκαθαρίζοντας τις προθέσεις της κυβέρνησης να ικανοποιήσει τις θρασύτατες αξιώσεις των εφοπλιστών.

Οι χτεσινές εξελίξεις ήρθαν να επιβεβαιώσουν τις καταγγελίες των ταξικών ναυτεργατικών συνδικάτων ότι σκοπός του συγκεκριμένου "διαλόγου", που ξεκίνησε από χτες, είναι να επικυρώσει την εφοπλιστική επέλαση ενάντια σε κάθε κατάκτηση των ναυτεργατών, αμβλύνοντας τις αντιδράσεις των εργαζομένων και καθιστώντας την πλειοψηφία της ΠΝΟ συνένοχη στις ειλημμένες, καταστροφικές για τους ναυτεργάτες, αποφάσεις.

Από την πλευρά της Ενωσης Εφοπλιστών, ο πρόεδρός της Ι. Λύρας επανέλαβε χτες τα όσα είχε δηλώσει σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου. Δηλαδή, να μειωθούν δραστικά οι Ελληνες ναυτεργάτες από τα ποντοπόρα πλοία στο όνομα της "ανταγωνιστικότητας" και να παραμείνουν έξι, εφτά ή οχτώ το πολύ, ανάλογα με την κατηγορία του πλοίου, ενώ δεν ξέχασε να προβάλει και την απειλή ότι, σε διαφορετική περίπτωση, θα κατέβει η ελληνική σημαία από όσα πλοία έχει απομείνει!

Ο πρόεδρος της ΠΝΟ Γ. Χαλάς πρόβαλε τα αιτήματα για την προστασία της απασχόλησης, όπως είχε τεθεί το θέμα στην τελευταία μεγαλειώδη πολυήμερη πανναυτεργατική απεργία. Ταυτόχρονα, όμως, πρότεινε να επιδοτηθούν οι εισφορές των εφοπλιστών από το κράτος ως "χρυσή τομή" στη λύση του προβλήματος... Μάλιστα εκφράστηκαν και απόψεις να καταργηθούν και τα "μπόνους" που δίνει ο πλοιοκτήτης προς το πλήρωμα, προκειμένου να παραμείνει στα πλοία ένας αριθμός από τα κατώτερα πληρώματα!

Ο προσχηματικός διάλογος αναμένεται να συνεχιστεί καθώς, σύμφωνα με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΥΕΝ, ανάλογη συνάντηση "θα γίνει τις προσεχείς μέρες". Αναφέρεται επίσης ότι "η συζήτηση έγινε σε καλό κλίμα"... Απάντηση στις αντιναυτεργατικές μεθοδεύσεις δίνουν η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,η Ενωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής, "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και η Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών.Τα τρία σωματεία διοργανώνουν στις 14 Μάη στις 10.30 το πρωί συγκέντρωση έξω από το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και την επόμενη μέρα 15 Μάη, πανναυτεργατική συγκέντρωση στη συμβολή της οδού 2ας Μεραρχίας με την Ακτή Μιαούλη, την οποία θα ακολουθήσει πορεία προς την Ομοσπονδία και στη συνέχεια στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Σήμερα η ΠΕΜΕΝ διοργανώνει στις 11.30 το πρωί σύσκεψη με θέμα: "Το ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ και τα μέτρα που πρέπει να παρθούν για την προστασία της ζωής".

Ο πρόεδρος του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ Γ. Μανουσογιαννάκης δήλωσε: "Η κυβέρνηση προσπαθεί να ικανοποιήσει τις θέσεις των εφοπλιστών για μείωση των οργανικών συνθέσεων και ζητάει συνενόχους σε αυτή την πολιτική. Οι προθέσεις της κυβέρνησης έγιναν καθαρές απ' τα όσα ανέφερε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας. Αυτός είναι ο χαρακτήρας του "κοινωνικού διαλόγου", όχι μόνο για τους ναυτεργάτες, αλλά και για όλους τους εργαζόμενους. Στη συνάντηση τέθηκε το ζήτημα της άμεσης ικανοποίησης των αιτημάτων των ναυτεργατών, για τα οποία είναι πολλαπλά υπεύθυνη η κυβέρνηση και με επιχειρήματα ανατράπηκε η σαθρή φιλολογία των εφοπλιστών περί ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου. Αποδείχτηκε και μάλιστα με τα ίδια τα στοιχεία των εφοπλιστών ότι το Ελληνικό Νηολόγιο τούς παρέχει άπειρα προνόμια, πρωτοφανές καθεστώς ασυδοσίας και τα μεγαλύτερα δυνατά ποσοστά κέρδους έναντι όλων των άλλων εθνικών νηολογίων. Οι εφοπλιστές απαιτούν να γίνει το Νηολόγιο ανταγωνιστικότερο και απ' αυτά των σημαιών ευκαιρίας, επειδή από κει δέχονται τον ανταγωνισμό. Στα Νηολόγια όμως αυτά ένας μεγάλος αριθμός πλοίων ανήκει σε Ελληνες εφοπλιστές. Δηλαδή η μια τους τσέπη ανταγωνίζεται την άλλη. Από αυτή τη συνάντηση ένα συμπέρασμα μπορεί να εξαχθεί, ότι οι διαδικασίες "διαλόγου" και κοινωνικής συναίνεσης δεν μπορούν να οδηγήσουν στη λύση των προβλημάτων, αλλά να δημιουργήσουν πρόσθετα. Για μας μονόδρομος είναι η οργάνωση της πάλης των ναυτεργατών για τη λύση των προβλημάτων και σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε και την πλειοψηφία της ΠΝΟ να προσανατολιστεί, εγκαταλείποντας τις λογικές της τριμερούς συνεργασίας".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΑΤΙΤΛΟ (2009-10-31 00:00:00.0)
Τα κέρδη των εφοπλιστών και η εξαθλίωση των ναυτεργατών (1999-12-02 00:00:00.0)
Ωμός εκβιασμός εφοπλιστών (1997-03-27 00:00:00.0)
Οι εφοπλιστές προστάζουν, η κυβέρνηση υποκλίνεται! (1997-03-13 00:00:00.0)
Συνεδριάζει εκτάκτως σήμερα η ΠΝΟ (1997-02-11 00:00:00.0)
Για ποια ανταγωνιστικότητα; (1996-12-22 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ